2109
رونمایی از جاذبه‌های کیش در 1403

رونمایی از جاذبه‌های کیش در 1403

1402/12/02 بازدید267

روزهای پایانی سال سپری می‌شود و هرچه به آخر آن نزدیک می‌شویم، تب و تاب سفرهای نوروزی به اوج خود می‌رسد. جزیره کیش همواره پر متقاضی‌ترین مقصد در تمام ایام سال به خصوص تعطیلات نوروز است و افراد می‌خواهند به بهترین شکل از فرصت پیش آمده استفاده کنند. در این جزیره زیبا، تنوع جاذبه‌های گردشگری بسیار زیاد است و گردشگران در هر سنی که باشند، سرگرمی و تفریح مورد علاقه خود را پیدا می‌کنند. از این رو تصمیم گرفتیم درباره بهترین جاهای دیدنی کیش صحبت کنیم و به رونمایی از جاذبه‌های کیش در سال 1403 بپردازیم تا برنامه‌ریزی خوبی برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری داشته باشید.

برای رزرو تور کیش با مناسب‌ترین قیمت می‌توانید با شماره 02147627800 تماس بگیرید و علاوه بر بهره‌مندی از مشاوره رایگان و تخصصی تورگردان، تور مورد نظر خود را با خدمات عالی نظیر پرواز رفت و برگشت در تاریخ دلخواه، اقامت در هتل منتخب مسافر (از 2 تا 5 ستاره)، ترانسفر فرودگاهی رایگان و آفرهای ویژه گردشگری (شامل گشت شهری و ورودی رایگان بهترین مکان‌های تفریحی کیش) رزرو نمایید.

بهترین و جدیدترین جاهای دیدنی کیش در سال 1403

جزیره کیش به عنوان یکی از مقاصد توریستی در ایران، جاذبه‌های گردشگری متنوعی را در خود جای داده است. از سواحل زیبا و مراکز خرید لوکس گرفته تا مکان‌های تفریحی و جاذبه‌های تاریخی. به همین دلیل این جزیره از نظر مسافران گزینه بسیار مناسبی برای سرگرمی و استراحت به شمار می‌رود.

اگر عزم سفر کرده‌اید، می‌توانید از مقاله جاهای دیدنی کیش به عنوان یک مرجع کامل و راهنمای سفر برای دیدنی‌های جزیره استفاده کنید و با جاذبه‌های تفریحی و تاریخی و حتی مراکز خرید به طور کامل آشنا شوید. در ادامه نیز 11 مورد از بهترین مکان‌های دیدنی کیش را برایتان معرفی کرده‌ایم که تا اگر در سال جدید میهمان این جزیره زیبا بودید، حتما بازدید از آن‌ها را در برنامه خود قرار دهید. این جاذبه‌های دیدنی عبارت‌اند از:

  1. شهر زیرزمینی کاریز
  2. تم پارک آبی اوشن
  3. پارک دلفین و باغ پرندگان
  4. اسکله بزرگ تفریحی
  5. مرکز فلای دامون
  6. باشگاه سوارکاری کیش
  7. پارک برفی پنگوئن
  8. پارس سافاری کیش
  9. نمایشگاه خزندگان کیش
  10. پارک آبی بادی مارینا
  11. ساحل درختان نارگیل

شهر زیرزمینی کاریز

بدون شک قنات کاریز کیش، که با قدمت 2500 ساله و مساحت 10 هزار مترمربع در عمق 16 متری زمین قرار گرفته، از بهترین جاذبه‌های گردشگری برای علاقه‌مندان به مکان‌های تاریخی است. در سال 1378 در این قنات امکاناتی همچون بازارچه سنتی، رستوران، کافی شاپ، نمازخانه با سقفی از صدف‌ها و مرجان‌های دریایی، عکاس‌خانه، سرویس بهداشتی و... ساخته و تبدیل به مکانی تاریخی و تفریحی به نام شهر زیرزمینی کاریز شد. این جاذبه در لیست آثار جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده و پیشنهاد می‌کنیم حتما در سفر خود به جزیره کیش از این مکان دیدنی بازدید کنید.

تم پارک آبی اوشن

یکی از بهترین جاهای تفریحی جزیره کیش برای مسافران در سنین مختلف، تم پارک اوشن است. از زمان رونمایی از این جاذبه گردشگری کیش تاکنون، این مکان به یکی از مهم‌ترین جاهای تفریحی جزیره تبدیل شده و بدون شک مسافران رفتن به این پارک آبی روباز را در برنامه‌های خود قرار می‌دهند. پارک آبی اوشن در مجاورت خلیج فارس واقع شده و سرسره‌های مهیج آن آدرنالین خون‌تان را به بالاترین حد خود می‌رساند.

تنوع سرسره‌ها و وسایل بازی، استخر موج، رودخانه، محوطه و فضای بزرگ و سرسبز، امکاناتی همچون رستوران، کافی شاپ، فروشگاه لوازم مخصوص پارک آبی، غرفه عکاسی (در سانس آقایان)، انواع ماساژ‌های حرفه‌ای و... از جمله مواردی است که سبب محبوبیت پارک آبی اوشن کیش در میان گردشگران شده است. پیشنهاد می‌کنیم اگر در تعطیلات نوروز 1403 یا هر زمان دیگری به کیش سفر کردید، حتما زمانی را به تفریح در این جاذبه پرطرفدار اختصاص دهید.

پارک دلفین و باغ پرندگان کیش

یکی از معروف‌ترین دیدنی‌های کیش، پارک دلفین و باغ پرندگان است. در واقع باغ پرندگان با بیش از 57 گونه پرنده آزاد یا محبوس در قفس، در پارک دلفین قرار گرفته و زیرمجموعه آن به شمار می‌رود؛ در نتیجه با یک تیر دو نشان می‌زنید و از دو جاذبه کیش دیدن می‌کنید. پارک دلفین کیش با مساحتی حدود 100 هکتار در جنوب شرقی جزیره واقع شده و اولین دلفیناریوم در سطح کشور است که انواع پرندگان، گونه‌های گیاهی متنوع، دلفین، پنگوئن، شیر، گراز و گربه دریایی را در خود جای داده است.

این مجموعه چندین برنامه مختلف نظیر دلفین شو و کلاسیک شو را نیز برای گردشگران در نظر گرفته است. در دلفین شو، پستانداران دریایی نظیر دلفین، شیر دریایی، گراز دریایی و... با آموزش‌های متنوعی که دیده‌اند، برایتان حرکات نمایشی اجرا کرده و شما را به وجد می‌آورند. همچنین می‌توانید با دلفین‌ها عکس بگیرید، آن‌ها را لمس کنید، به آن‌ها غذا بدهید و از این فرصت نهایت لذت را ببرید. در کلاسیک شو نیز انواع برنامه‌های استنداپ کمدی، شعبده بازی، بازی با موسیقی و نور و... اجرا می‌شود و روزی شاد و مفرح را تجربه خواهید کرد.

اسکله بزرگ تفریحی

محال است کسی به کیش سفر کرده باشد و تجربه قدم زدن در اسکله تفریحی و استفاده از تفریحات آبی این ساحل محبوب را نداشته باشد. در واقع این اسکله تنها با هدف تفریح گردشگران ساخته شده و کاربرد دیگری ندارد. در این اسکله شما می‌توانید انواع تفریحات دریایی مانند ماهیگیری، قایق سواری و غواصی را تجربه کنید و یا در کلوپ‌های تفریحات آبی که در ساحل اسکله تفریحی وجود دارند، از تفریحات مهیجی همچون جت اسکی، چتر پاراسل، فلای بورد، اسکی روی آب، بنانا سواری و... لذت ببرید.

قدم زدن در این اسکله تفریحی چه در روز و چه در شب بسیار لذت‌بخش است و نمی‌توان از تماشای غروب دل‌انگیز خلیج فارس به راحتی گذشت. پس حتی اگر قصد استفاده از تفریحات آبی اسکله تفریحی کیش را نداشتید، قدم زدن در این مسیر پرخاطره را از دست ندهید.

مرکز فلای دامون کیش

یکی از مکان‌های دیدنی کیش که شاید کمتر کسی با آن آشنا باشد، مرکز فلای دامون کیش است. این جاذبه تفریحی و جذاب در طبقه اول مرکز خرید دامون واقع شده و برای کسانی که علاقه به پرواز و خلبانی دارند یا می‌خواهند میزان علاقه‌مندی خود را محک بزنند، بسیار لذت‌بخش است. در مرکز فلای دامون، شرایطی مشابه یک پرواز واقعی فراهم شده است و شما می‌توانید لذت پرواز با هواپیماهای مشابه بویینگ و ایرباس را تجربه کنید.

این مجموعه اولین مرکز تخصصی شبیه‌سازی پرواز در سطح کشور است و نیروهای متخصص قبل از سوار شدن، آموزش‌های لازم را به شما می‌دهند.

باشگاه سوارکاری کیش

تنوع تفریحات کیش به قدری زیاد است که اگر شما به سوارکاری هم علاقه داشته باشید، می‌توانید در یکی از مجهزترین باشگاه‌های سوارکاری کشور این تجربه را برای خود رقم بزنید. باشگاه سوارکاری مروارید کیش که آن را با نام باشگاه سواری المپیک نیز می‌شناسند، از بهترین جاهای دیدنی و تفریحی کیش است که در بین گردشگران چندان شناخته شده نیست. این باشگاه در سال 1372 برای برگزاری مسابقات بین المللی در جزیره احداث و پس از آن محلی برای تمرین و یادگیری افراد مبتدی تا حرفه‌ای شد.

در این باشگاه سوارکاری، انواع پیست‌های کورس استاندارد، مانژ صحرایی برای افراد حرفه‌ای و نیمه حرفه‌ای فراهم شده و انواع اسب‌های مختلف با نژادهایی نظیر تروبرد، دره شوری، عرب و دوخون در اصطبل‌های استاندارد این مجموعه نگهداری می‌شوند. همچنین استفاده از خدمات این مجموعه برای بانوان و آقایان به صورت همزمان امکان‌پذیر بوده و محلی مناسب برای تفریحات خانوادگی و دوستانه است.

پارک برفی پنگوئن

اگر به دنبال یکی از متفاوت‌ترین مکان‌های تفریحی کیش هستید، سری به پارک برفی پنگوئن بزنید. این پارک برفی فعالیت خود را از سال 1400 آغاز کرده و به مکانی هیجان‌انگیز برای گردشگران تبدیل شده است؛ چراکه می‌توانید در گرم‌ترین هوای جزیره، برف بازی و اسکی را در سردترین مکان تفریحی تجربه کنید و شگفت‌زده شوید. این مجموعه مساحتی حدود 7000 مترمربع دارد و در آن می‌توانید از تفریحاتی نظیر سورتمه، تله سیژ، برف بازی، صخره‌نوردی، یخ نوردی و... لذت ببرید.

علاوه بر این تفریحات امکانات رفاهی متعدد همچون پینگو فود با سرو انواع غذاهای ایرانی و بین المللی، پینگو بیکری با انواع نان‌ها، شیرینی‌ها و کیک‌ها، پینگو کافه با سرو انواع دسرها و نوشیدنی‌ها سرد و گرم، پینگو شاپ مرکز خریدی با بهترین برندهای ایرانی و خارجی، پینگو هوم پلاس با دکوری‌ها و لوازم خانگی منزل و پینگو کافئین برای خرید انواع شکلات‌های و قهوه‌های خارجی برای گردشگران فراهم شده و لحظاتی خاطره‌انگیز را در این مجموعه سپری خواهید کرد.

همچنین در پارک برفی پنگوئن، یک کافه یخی وجود دارد که دمای آن تا منفی 10 درجه هم می‌رسد. در بدو ورود به شما لبای مخصوص و گرم می‌دهند و با آش رشته و قهوه داغ از شما پذیرایی می‌کنند. با رزرو تور کیش از تورگردان، ورودی کافه یخی به صورت رایگان به مسافران ارائه می‌شود.

مجموعه پارس سافاری کیش

یکی از مفرح‌ترین و هیجان‌انگیزترین مکان‌های تفریحی کیش برای کودکان و بزرگسالان، مجموعه پارس سافاری است. این مجموعه اولین برگزارکننده تورهای سافاری صحرا در کشور است که با انواع وسایل نقلیه نظیر لندکروز، نیسان پاترول، هامر و تویوتا انجام می‌شود. در این مجموعه 25 آیتم تفریحی وجود دارد که از بهترین آن‌ها می‌توان به تور سافاری، موتور سواری، تور باگی، لیزر تگ، بانجی شوتینگ، کارتینگ، سینما 9 بعدی، پینت بال، زومبال، جنگ شبانه، فوتبال حبابی، ترامپولین، شترسواری، تونل وحشت، واقعیت مجازی، نردبان معلق، مینی بولینگ، دارت، فوتبال دستی و... اشاره کرد.

علاوه بر این تفریحات، امکاناتی همچون رستوران صحرایی با موسیقی زنده، خانه کودک، کافی شاپ، سفره‌خانه سنتی، فروشگاه‌های سوغات و صنایع دستی، مینی مارکت و... برای رفاه و استراحت گردشگران فراهم شده است.

ورودی رایگان مجموعه پارس سافاری را با رزرو تور کیش از تورگردان دریافت خواهید کرد.

نمایشگاه خزندگان کیش

اگر اهل تماشای مستندهای حیات وحش هستید و به حیوانات و طبیعت آن‌ها علاقه دارید، قطعا از رفتن به نمایشگاه خزندگان کیش لذت خواهید برد. در این نمایشگاه بیش از 100 گونه خزنده شامل مارهای غول پیکر بوآ، انواع سوسمار، آفتاب پرست، مار تایلندی، عقرب سیاه آفریقایی، عنکبوت کبوترخوار برزیلی، لاک پشت، تمساح و... نگهداری می‌شوند که هم برای بزرگسالان و هم برای کودکان کنجکاو بسیار جذاب است. تمام این خرندگان در محفظه‌های شیشه‌ای و مخصوص نگهداری می‌شوند و هیچ خطری برای بازدیدکنندگان ندارند. فقط حواستان باشد که اگر خواستید از این خزندگان عکس بگیرید، حتما نور فلش تلفن همراه خود را خاموش کنید تا حیوانات بی‌قرار نشوند!

پارک آبی بادی مارینا

پارک آبی بادی مارینا، تجربه‌ای متفاوت را در میان جاهای دیدنی کیش برای آقایان و کودکان رقم می‌زند. این پارک آبی شامل سرسره‌های بادی، موانع و چالش‌های بسیاری است که روی آب‌های خلیج فارس در ساحل اختصاصی هتل مارینا پارک قرار گرفته و حفظ تعادل افراد در آن بسیار مهم خواهد بود؛ وگرنه به درون آب سقوط می‌کنید.

در حال حاضر به دلیل اینکه این پارک آبی روباز است و پلاژ اختصاصی برای بانوان احداث نشده، تنها برای آقایان و کودکان بالای سه سال (دختران تا زیر 11 سال) قابل استفاده است. خانواده‌ها و کودکان می‌توانند در محیطی دوستانه و امن به تفریح و آب بازی بپردازند و لحظاتی دلچسب و شاد از سفر کیش را برای خود رقم بزنند.

ساحل درختان نارگیل

در آخر نیز پیشنهاد می‌کنیم در میان سواحل زیبای کیش، حتما چند ساعتی را در ساحل درختان نارگیل سپری کنید و غروب دل‌انگیز آفتاب را میهمان این ساحل باشید. این ساحل جذاب‌ترین و متفاوت‌ترین ساحل کیش است که در آن هزاران درخت نارگیل سر به فلک کشیده وجود دارد و آلاچیق‌هایی برای استراحت گردشگران فراهم شده است.

بهترین فصل کیش برای رفتن به ساحل درختان نارگیل، فصل بهار، به خصوص ماه‌های فروردین و اردیبشت و تعطیلات نوروز است. علاوه بر امکاناتی نظیر آلاچیق، شما می‌توانید از تفریحات آبی لاکچری همچون جت اسکی، قایق‌های کف شیشه‌ای، ماهیگیری، سکوی ماساژ در پلاژ مخصوص آقایان، آموزش شنا، امکانات غواصی و قایق‌رانی با انواع قایق‌های پارویی و پدالی در ساحل درختان نارگیل لذت ببرید.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها