2109
رابطه پوشیدن ساپورت با ناباروری

رابطه پوشیدن ساپورت با ناباروری

1402/12/02 بازدید485

عوارض پوشیدن ساپورت

پوشیدن ساپورت و لباس تنگ به صورت غیرمستقیم در باروری زنان تاثیر داره. پوشیدن ساپورت چسبان جریان خون دستگاه تناسلی خانم‌ها رو مختل می‌کنه و همین امر می‌تونه در باروری اثر بذاره. ساپورت تنگ و چسبان نمی‌زاره رطوبت ناحیه تناسلی تبخیر بشه و ممکنه ریسک ابتلا به عفونت قارچی بالا بره. در محیط گرم و مرطوب مخمرها خیلی رشد می‌کنن، وقتی هوا در ناحیه تناسلی جریان نداشته باشه ابتلا به عفونت مخمری زیاد می‌شه. حتی میکروب‌هایی که در قسمت مقعد هستن در محیط مرطوب خیلی راحت به سمت واژن می‌رن و باعث ابتلا به عفونت می‌شن. پوشیدن شلوار تنگ در طولانی مدت باعث می‌شه ناحیه تناسلی گرما و تعریق زیادی رو احساس کنه به همین خاطر این ناحیه مستعد عفونت می‌شه. تکرار این عفونت‌ها محیط دستگاه تناسلی رو بهم می‌زنه و قدرت باروری رو کم می‌کنه. عفونتی که وارد دستگاه تناسلی بشه لگن و لوله فالوپ رو درگیر می‌کنه و باعث چسبندگی در این نواحی می‌شه که می‌تونه باعث ناباروری بشه.

ِآیا پوشیدن ساپورت باعث ناباروری میشه؟

تاثیر پوشیدن لباس تنگ در باروری مردان:

شلوارهای تنگ و فاق کوتاه سلامت جنسی مردان رو به خطر می‌ندازه و باعث ناباروری در آقایون می‌شه، حتی لباس زیر تنگ در مردان باعث می‌شه درجه حرارت در ناحیه تناسلی بالا بره که روی بیضه تاثیر گذاشته و باعث آسیب به اسپرم می‌شه. گرمایی که در قسمت تناسلی جمع می‌شه در باروری آقایون اختلال به وجود میاره. پوشیدن لباس تنگ در آقایون در طولانی مدت باعث مختل شدن جریان خون در دستگاه تناسلی می‌شه و چون هوا هم در این ناحیه جا به جا نمی‌شه با چسبیدن بیضه‌ها به بدن حرارت در اونا بالا می‌ره و تولید اسپرم بیضه‌ها رو با مشکل رو به رو می‌کنه. در ناحیه تناسلی بین مقعد و کیسه‌های بیضه قسمتی به نام میاندوراه وجود داره که دارای اعصاب مهم هستن. پوشیدن ساپورت تنگ این قسمت رو تحت تاثیر قرار می‌ده و این فشار، عصب و جریان خون رو با مشکل مواجه می‌کنه که باعث ناتوانی جنسی می‌شه.

تاثیر پوشیدن ساپورت با ناباروری:

امروزه پوشیدن ساپورت و شلوارهای جین در بین افراد جامعه زیاد شده. پوشیدن این لباس‌ها سلامت اونا رو به خطر می‌ندازه چرا که باعث ناباروری در اونا می‌شه. لباس تنگ در مردان باعث آسیب به بیضه می‌شه و آسیب به این عضو باعث کم شدن اسپرم خواهد شد. از اونجا که پوشیدن ساپورت باعث می‌شه پوست تحت فشار باشه بنابراین زمینه رو برای رشد عفونت باکتریایی و قارچ فراهم می‌کنه. ساپورت تنگ و چسبان به مثانه فشار میاره و شرایط رو برای رشد باکتری و عفونت مجاری ادراری به وجود میاره. پوشیدن ساپورت در دراز مدت باعث ابتلا به عفونت بخصوص عفونت کاندیدیازیس در زنان می‌شه. سوزش و خارشی که به خاطر پوشیدن ساپورت به وجود میاد با پوشیدن مداوم اون باعث عفونت قارچی شدید میشه، چون جریان هوا در لباس تنگ وجود نداره و دما و رطوبت در این قسمت زیاد می‌شه به همین خاطر خطر ابتلا به عفونت بیشتر می‌شه، همین امر می‌تونه در ناباروری اثر بزاره.

عوارض پوشیدن لباس تنگ:

هرچند پوشیدن ساپورت و لباس‌های تنگ باعث می‌شه استایل زیباتر به نظر برسه ولی روی سلامتی تاثیر منفی می‌ذاره. بدن برای اینکه عملکرد درستی داشته باشه نیازمند اکسیژن رسانی و گردش خون مناسب هست، در صورتی که ساپورت تنگ می‌تونه عوارضی داشته باشه که عبارتند از:

  • مشکلات پوستی و خارش کشاله ران: معمولی‌ترین عارضه می‌تونه خارش داخلی کشاله ران باشه که با قرمزی همراهه. هرچی میزان نخ به کار رفته در ساپورت کمتر باشه دمای بدن افزایش پیدا می‌کنه و عرق کردن هم بیشتر می‌شه و همین عوارض پوستی رو به همراه داره.
  • ایجاد عفونت: پوشیدن ساپورت در زمان طولانی باعث می‌شه در خون رسانی اختلال به وجود بیاد. اختلال در جریان خون ناحیه تناسلی باعث عفونت در این قسمت می‌شه.
  • لخته شدن خون: یکی از عوارض پوشیدن لباس تنگ لخته شدن خون به خاطر استفاده زیاد و طولانی هست که باعث احساس درد در ناحیه کشاله ران می‌شه.

 عوارض پوشیدن ساپورت

آیا پوشیدن ساپورت باعث نازایی می‌شود؟

پوشیدن لباس تنگ در باروری زنان مثل باروری مردان اثر مستقیمی نداره ولی به طور غیر مستقیم در باروری زنان تاثیر می‌ذاره، چرا که این لباس‌ها سلامت جنسی رو بخصوص در مردان به خطر می‌ندازه. از جمله علت‌های اصلی لباس‌های تنگ که باعث ناباروری می‌شه ایجاد گرمای زیاد در قسمت تناسلی هست که جریان خون رو کم می‌کنه.

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها