2109
چگونه در دوران پریود خوشبو باشیم؟

چگونه در دوران پریود خوشبو باشیم؟

1402/11/24 بازدید477

سلامت بدن در دوران پریودی

دوره پریود یا قاعدگی یه دوره پر از تغییرات طبیعی در بدن زنان هست که به صورت ماهانه رخ می‌ده. در طول دوره پریود، رحم زنان خون و بافت‌های تخریب شده رو تخلیه می‌کنه. معمولاً دوره پریود بین 5 تا 7 روز ادامه داره. البته در بعضی زنان ممکن هست کوتاه‌تر یا بلندتر باشه. دوران پریود معمولاً به سه فاز تقسیم می‌شه:

سلامت و بهداشت در پریودی

  1. فاز پریود: این فاز با شروع روز اول قاعدگی آغاز می‌شه. در این فاز، رحم خونریزی رو شروع می‌کنه و بافت‌های تخریب شده رو تخلیه می‌کنه. معمولاً مدت زمان این فاز حدود ۳ تا ۷ روز هست.
  2. فاز تخمک‌گذاری: پس از پایان فاز پریود، بدن برای تخمک‌گذاری آماده می‌شه. در این فاز، یه تخمک از تخمدان آزاد می‌شه و به سمت رحم حرکت می‌کنه. مدت زمان این فاز میانگین ۱۴ روز هست، اما ممکن هست برای هر زن متفاوت باشه.
  3. فاز ترشحات: پس از تخمک‌گذاری، رحم ترشحات می‌کنه و برای پذیرش تخمک آماده می‌شه. اگه بارداری رخ نده در این دوران، در انتهای این فاز دوره پریودی شروع می‌شه و فاز پریود دیگه‌ای آغاز می‌شه.

دوران پریود همراه با علائم و نشانه‌های متنوعی مثل خونریزی، درد شکم، تغییرات مزاج و گاهی اوقات همراه با عوارضی مثل درد سینه یا سردرد هست. هر زنی ممکنه تجربه‌های متفاوتی در طول دوران پریود داشته باشه. در صورتی که علائم یا تغییرات نامعمولی در زمان پریود تجربه کنین، بهتر هست با پزشک خودتون مشورت کنین.

خوشبو بودن در دوران پریود:

در دوران پریود، برخی از تغییرات فیزیکی و هورمونی ممکن هست باعث افزایش تعریق و بوی نامطبوع در بدن شما بشن. با رعایت نکات بیان شده در زیر، می‌تونین در زمان پریود همچنان خوشبو باشین. در ادامه تعدادی از این روش‌ها رو برای شما مطرح می‌کنیم:

1. بهداشت شخصی:

توجه به بهداشت شخصی به خصوص شستشوی دوره‌ای مناسب در دوران پریود مهم هست. روزانه دو بار از جمله صبح و شب، برای شستشوی بدن از آب و صابون استفاده کنین. همچنین، تمیز کردن منطقه تناسلی به طور منظم الزامی هست.

2. تعویض مداوم لباس:

 با توجه به افزایش تعریق در دوران پریود، تعویض مداوم لباس‌ها و استفاده از لباس‌های تمیز و تازه می‌تونه به حفظ بوی خوب کمک کنه.

3. استفاده از محصولات بهداشتی مناسب:

استفاده از پدهای بهداشتی مطمئن می‌تونه بوی نامطبوع رو کاهش بده. از دستمال‌های مرطوب، دستمال‌های ضد باکتری و دستمال‌های بدون عطر استفاده کنین.

4. تغذیه مناسب در دوران پریود:

تغذیه مناسب و متوازن می‌تونه تأثیر زیادی در کاهش بوی بد بدن داشته باشه. مصرف میوه‌ها و سبزیجات تازه، محدود کردن غذاهای چرب و ناسالم و استفاده از غذاهای غنی از آنتی‌اکسیدان‌ها می‌تونن به حفظ بوی خوب بدن کمک کنن.

5. استفاده از محصولات ضد تعریق:

استفاده از محصولات ضد تعریق می‌تونه به کاهش تعریق و بوی نامطبوع بدن کمک کنه. محصولات ضد تعریق رو مطابق دستورالعمل تولید کننده استفاده کنین.

6. مصرف آب به میزان کافی در دوران پریود:

مصرف آب به میزان کافی باعث حفظ رطوبت بدن و کاهش بوی نامطبوع اون می‌شه. مطمئن بشین که روزانه حداقل ۸ لیوان آب می‌خورید.

7. استفاده از عطر و پرفیوم:

در صورت تمایل، می‌تونین از عطر و پرفیوم استفاده کنین تا بوی بدن رو تا حدی پوشش بده. در انتخاب عطر، عطرهای نیمه‌شیرین و ملایم رو انتخاب کنین. البته باید دقت داشته باشید که نباید عطر رو زیاد استفاده کنین.

 چگونه در دوران پریود خوشبو باشیم؟

8. استراحت مناسب در دوران پریود:

در دوران پریود، استراحت کافی و به موقع برای بدن بسیار مهم هست. فرصت‌های مناسب برای استراحت و خوابیدن کافی رو در نظر بگیرین تا بدن شما بتونه به درستی بازسازی بشه و از تعریق بیش از حد جلوگیری بشه.

9. مدیریت استرس در دوران پریود:

استرس می‌تونه در افزایش تعریق و بوی نامطبوع بدن تأثیر داشته باشه. تلاش کنین برای مدیریت استرس و آرامش خودتون، از تکنیک‌های تنفس عمیق، ماساژ، یوگا یا روش‌های دیگه که به شما کمک می‌کنن استرس رو کاهش بدین، استفاده کنین.

در نهایت، همه زنان تجربه‌های متفاوتی از دوران پریود دارن و بوی بدن هم ممکن هست برای هر فرد متفاوت باشه. اگه مشکل بوی نامطبوع پریود شما خیلی مساله نگران‌کننده‌ای هست، بهتره با پزشک خودتون مشورت کنین تا مشکلات پایه‌ای مثل عفونت یا اختلالات هورمونی رو بررسی کنه.

منابع

www.health.com

www.healthshots.com/intimate-health

 

منبع : چگونه در دوران پریود خوشبو باشیم؟

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها