2109
ویژگی های معلم خصوصی ریاضی خوب کودکان، پیش دبستانی و ابتدایی

ویژگی های معلم خصوصی ریاضی خوب کودکان، پیش دبستانی و ابتدایی

1402/11/03 بازدید111

در این مقاله در رابطه با ویژگی های مدرسین خوب تدریس خصوصی ریاضی برای کودکان و مقطع ابتدایی و نحوه انتخاب معلم خصوصی ریاضی دبستان توضیح داده شده است.

کودکان در دوران دبستان، ابتدایی یا پیش دبستانی روحیه بسیار حساسی دارند و تنها با معلمانی می‌توانند ارتباط بگیرند که با آن‌ها رفتاری دوستانه دارند. این مسئله باعث می‌شود که کودکان به دروسی که کمی سخت‌ تر از دروس دیگر است، نظیر ریاضی یا علوم، علاقه بیشتری نشان دهند و ممکن است همین امر به موفقیت‌ آن‌ ها در دوران بزرگسالی کمک کند. با توج ه‌به این مسئله که دوران پیش دبستانی، ابتدایی و دبستان نقش بنیادین در رشد کودک دارد، توصیه می‌شود برای کودک خود معلم خصوصی ریاضی بگیرید و به رشد و پرورش علائق او کمک کنید؛ اما باید قبل از استخدام معلم خصوصی ریاضی ابتدایی به خصوصیات و ویژگی‌های او توجه داشته باشید.

نحوه انتخاب معلم خصوصی ریاضی خوب برای کودکان ابتدایی

در سایت تدریس خصوصی و مرجع انتخاب معلم خصوصی https://teaching.iranmodares.com/teaching-index.php (ایران مدرس) معلم های بسیار خوبی حضور دارند که در زمینه تدریس خصوصی ریاضی و سایر دروس برای کودکان و تمامی مقاطع فعالیت دارند. اگر برای فرزند مقطع دبستان خودتان در جستجوی یک معلم خصوصی برجسته هستید به سایت مذکور مراجعه نمائید. به منظور انتخاب معلم خصوصی ریاضی دبستان از ایران مدرس به صورت زیر عمل نمائید:

1- به سایت تدریس خصوصی ایران مدرس مراجعه کنید. در گوگل ایران مدرس را جستجو کنید یا به آدرس IranModares.com مراجعه کنید.

2- در سایت ایران مدرس در بالای صفحه اصلی سایت مذکور امکان جستجو وجود دارد. در بخش جستجو بنویسید: ریاضی ابتدایی یا ریاضی دبستان.

3- بر روی کلمه جستجو کلیک نمائید.

4- لیست مدرسین ریاضی مقطع ابتدایی و دبستان همراه با توضیحات کامل و شماره تماس مدرسین به شما نمایش داده خواهد شد.

5- لیست مدرسین را با دقت بررسی نموده و معلم مورد نظر خودتان را انتخاب کنید.

معلم باید صبور باشد

زمانی که صحبت از تدریس خصوصی ریاضی می‌شود، معلمی که به‌ عنوان معلم خصوصی ریاضی استخدام می‌شود، در مرحله اول باید صبر و حوصله زیادی داشته باشد. بهتر است بدانید کودکانی که در سن کمی هستند، به سختی بر موضوعات سخت و پیچیده از جمله ریاضی متمرکز می‌شوند و همین امر نیاز به صبر زیادی دارد که معلم بتواند با کودک کنار بیاید و او را متقاعد کند که باید ریاضی بیاموزد. گاهی ممکن است کودک بی‌ قراری کند و در زمان تدریس خصوصی ریاضی ابتدایی با روش‌های متعدد، اجازه ندهد که معلم کار خود را انجام دهد. به همین دلیل، صبر مهم‌ ترین ویژگی است که باید مد نظر قرار گیرد. در غیر اینصورت، تدریس خصوصی ریاضی ابتدایی هرگز به موفقیت نخواهد رسید.

معلم باید مهربان باشد

مسئله دیگری که در زمان استخدام مدرس خصوصی ریاضی باید به آن توجه داشته باشید، مهربان بودن معلم است. کودکان روحیه حساسی دارند و هر گونه خشونت ممکن است برای همیشه آن‌ها را از ریاضی متنفر کند. تحقیقاتی که در این زمینه صورت گرفته‌اند به خوبی نشان می‌دهند معلمانی که مهربان نیستند و با کودکان در زمان تدریس ریاضی با خشونت برخورد می‌کنند، دانش‌آموزانی بی‌ علاقه را پرورش می‌دهند که تنها به دلیل ترس، درس می‌خوانند و ممکن است با این روش موفقیت‌ های کوتاه‌ مدت به‌ دست بیاید؛ اما این موفقیت‌ ها هرگز بلندمدت نخواهند بود. برای دانلود رایگان کتاب های دبستان به سایت https://www.chap.sch.ir/ مراجعه کنید.

عوامل و پارامترهای مختلفی بر قیمت و هزینه کلاسهای تدریس خصوصی ابتدایی و سایر مقاطع اثر دارد. به عنوان مثال مدرسینی که سابقه کاری بالاتری دارند و یا دبیر رسمی و معلم رسمی آموزش و پرورش medu.gov.ir هستند قیمتهای بالاتری را درخواست می کنند. از عوامل موثر دیگر بر قیمت کلاسهای خصوصی ابتدایی و تدریس خصوصی ریاضی ابتدایی و سایر دروس و مقاطع می توان به شهر محل تدریس اشاره کرد. قیمت کلاسهای تدریس خصوصی در شهرهای بزرگتر بیشتر است.

منبع: ایران مدرس

معلم باید اقتدار داشته باشد

شاید در بالا که به این موضوع اشاره کردیم معلم خصوصی ریاضی ابتدایی باید مهربان باشد و با خشونت برخورد نکند، شما به این موضوع فکر کنید که این معلم نباید هیچ‌گونه رفتار خشن و تحکمی را از خود نشان دهد. بهتر است بدانید این رویکرد نیز برای معلم خصوصی ابتدایی ریاضی اشتباه است و باعث می‌شود که معلم نتیجه نامناسبی را از تدریس خصوصی ریاضی دبستان به وجود بیاورد.

معلم باید در عین حال که مهربان است و به نیازهای کودکش توجه دارد، اقتدار خود را نیز حفظ کند. به گونه‌ای که کودک موظف باشد احترام به قوانین کلاس را بیاموزد و تکالیف خود را به خوبی انجام دهد. این مسئله باعث می‌شود کودک به مرور زمان به درس ریاضی علاقه‌ مند شود و در این درس به موفقیت برسد.

از روش‌های مناسب برای آموزش استفاده کند

یکی از مهم‌ ترین مواردی که در زمان تدریس خصوصی ریاضی دبستان باید مدنظر قرار گیرد، استفاده از روش‌های مناسب برای آموزش است. امروزه، با پیشرفت تکنولوژی ابزارهای زیادی در دست هستند که هر یک به نوعی می‌توانند به بهبود تجربه یادگیری کودک کمک کنند. معلم ریاضی در کلاس های خصوصی باید به این موارد آشنایی داشته باشد و آن‌ ها را در کلاس‌ های درس خود پیاده‌ سازی کند. با این روش‌ ها، کودکان حس بهتری را به کلاس ریاضی خواهند داشت و بهتر یاد می‌گیرند. به همین دلیل، هر چقدر یک معلم بیشتر به استفاده از این روش‌ ها پایبند باشد، به همان اندازه در کار خود موفق‌تر است.

به پوشش خود اهمیت بدهد

شاید زمانی که گفته می‌شود معلم خصوصی ریاضی باید به پوشش خود اهمیت بدهد، این سوال برای شما پیش بیاید که منظور چیست؟ بهتر است بدانید امروزه، تمامی معلمان برتر در سراسر دنیا از پوششی استفاده می‌کنند که برای کودکان جذاب باشند. استفاده از لباس‌های رنگ روشن می‌تواند بر روحیه کودکان اثر بگذارد و آن‌ها را به سمت معلم جذب کند. یکی دیگر از مواردی که تمامی معلمان موفق به آن پایبند هستند، استفاده از رایحه خوش است. رایحه خوش باعث می‌شود که کودک ریاضی را بهتر به ذهن بسپارد و همین امر نقش مهمی در موفقیت معلم و کودک دارد.

با والدین ارتباط مستمر داشته باشد

یک مدرس خصوصی ریاضی کارآمد باید با والدین کودک ارتباط مستمر داشته باشد. به‌ طور مثال، تصور کنید شما معلمی را برای کودک خود استخدام کرده‌اید که به سختی می‌ توانید پس از کلاس با او صحبت کنید؛ زیرا معلم عجله دارد و باید به سرعت خود را به کلاس بعدی برساند. در نتیجه، شما نمی‌توانید هیچ‌ گونه فیدبکی را از این کلاس دریافت کنید. از طرف دیگر، معلم تماس‌ ها را به سختی پاسخ می‌دهد و باز شما نمی‌توانید با معلم خصوصی ریاضی کودک خود ارتباط بگیرید.

در این صورت، شما از وقایعی که در کلاس رخ می‌دهند، بی‌خبر خواهید بود و این مسئله می‌تواند مشکلات زیادی را برای شما به وجود بیاورد. زمانی که در حال استخدام معلم ریاضی هستید، باید با معلم در مورد این موضوع صحبت کنید و از او بخواهید که روش ارتباطی خود را با شما توضیح دهد. معلمان متخصص و کارآموزده معمولا در پایان هر دوره، یک جلسه با والدین کودک برگزار می‌کنند و در مورد کودک و نحوه یادگیری او اطلاعاتی را در اختیار والدین قرار می‌دهند. این مسئله یک ارتباط قابل اعتماد دو طرفه را به‌وجود می‌آورد که نقش زیادی در موفقیت معلم و یادگیری کودک دارد.

در زمان تدریس خصوصی ریاضی خسته نباشد

یکی از مهم‌ترین مواردی که شما در زمان استخدام معلم خصوصی ریاضی کودک باید به آن توجه داشته باشید، عدم خستگی معلم در زمان تدریس است. گاها دیده شده است که بسیاری از معلمان به دلیل کلاس‌های متعدد و پی‌ در پی خود خسته هستند و همین امر باعث می‌شود که کیفیت آموزش آن‌ ها به میزان زیادی کاهش پیدا کند. با توجه‌ به تمامی این موارد، شما باید ابتدا یک جلسه با معلم داشته باشید و پس از آن در صورتی‌ که از کیفیت کار راضی بودید و احساس کردید که معلم می‌تواند پاسخگوی نیازهای کودک شما باشد، او را استخدام کنید.

چرا باید معلم خصوصی ریاضی برای کودک خود بگیرم؟

استخدام معلم خصوصی ریاضی به‌عنوان یک راهکار تکمیلی برای یادگیری بهتر آموزه‌های کودکان در مدارس در نظر گرفته می‌شود. همچنین، کودکان می‌توانند مطالبی را که به خوبی یاد نگرفته‌اند با حضور معلم خصوصی بیاموزند و در نتیجه، در طول دبستان موفق‌تر عمل خواهند کرد. برخی از کودکان به ریاضی علاقه زیادی دارند و حضور معلم خصوصی باعث می‌شود استعداد آن‌ها بارور شود و همین امر به موفقیت آن‌ ها در سال‌های بالاتر کمک خواهد کرد.

برای استخدام معلم خصوصی ریاضی به کجا مراجعه کنیم؟

تا به اینجا تلاش کردیم اطلاعات کاملی را در مورد خصوصیات معلم خصوصی ریاضی در اختیار شما قرار دهیم. همانطور که متوجه شده‌اید معلمی که قرار است ریاضی به کودکان تدریس کند، باید صبور باشد و در عین حال اقتدار خود را حفظ کند. معلم باید به پوشش خود اهمیت بدهد و با والدین کودک در ارتباط باشد. اگر به دنبال مرکز معتبری برای استخدام بهترین معلم‌های خصوصی هستید، می‌توانید به سایت معتبر ایران مدرس مراجعه کنید. در ایران مدرس، معلمانی با سابقه بسیار بالا حضور دارند و می‌توانند به کودک شما کمک کنند که در درس ریاضی به موفقیت برسد. مقاله 7 گام انتخاب معلم خصوصی مناسب را هم مطالعه نمائید.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها