2109
پروتز سینه

پروتز سینه

1402/10/23 بازدید271

پروتز سینه

پروتز سینه چیست و چه کاربردی دارد؟

 شکل و فرم سینه‌ها تأثیر زیادی در زیبایی اندام خانم‌ها دارد. هر چه ظاهر سینه زیباتر باشد، لباس خوش فرم‌تر بر روی بدن می‌ایستد. متأسفانه برخی از خانم‌ها به دلایل ژنتیکی، افتادگی سینه و یا آسیب بافت سینه از نعمت داشتن سینه‌های خوش‌فرم محروم هستند. همین موضوع سبب از دست دادن اعتمادبه‌نفس در این افراد شده است؛ اما به لطف پیشرفت‌های علم پزشکی و با استفاده از ایمپلنت سینه تمامی این مشکلات قابل حل است.

پروتز بافتی کاشتنی مشابه سینه انسان دارد که می‌تواند جایگزین بافت طبیعی پستان شود. جنس آن از سیلیکون بوده و شکل و فرم متنوعی دارد و اندازه آن قابل‌تغییر است. پروتز‌های سینه به شکل‌هایی ارائه می‌شوند تا بتوانند فرم طبیعی پستان را برای خانم‌ها شبیه‌سازی کنند.

 

روش جراحی

ایجاد برش زیر سینه یا زیر بغل

مدت زمان جراحی

45 دقیقه

بیهوشی

دارد

دوره نقاهت

همان روز مرخص می‌شوید و به زندگی روزمره باز‌می‌گردید.

معرفی انواع پروتز

انواع پروتز از لحاظ برجستگی

پروتز سینه از لحاظ برجستگی به 3 دسته تقسیم می شود:

1.برجستگی کم (Low Profile)

2.برجستگی متوسط (Moderate Profile)

3.برجستگی زیاد(High Profile)

جراح متخصص با توجه به صلاحدید خود و یا انتظارات بیمار یکی از این نوع ها را استفاده می‌کند.

انواع پروتز از نظر جنس

1.پروتز آب نمکی : پروتز آب نمکی یا سالینی با محلول آب نمک استریل شده پر شده است و پوسته‌ای از جنس سیلیکون دارد. در برخی از این مدل‌ها، آب نمک بعد از قرار دادن پروتز در محل موردنظر به آن وارد می‌شود و سیلیکون حجیم می‌شود. در این پروتزها احتمال پارگی و ترکیدن وجود دارد.

پروتزهای سالینی چون حاوی آب نمک هستند، در صورت پاره شدن هیچ عوارضی برای بدن ایجاد نمی‌کند و آب نمک داخل آن‌ها جذب بدن می‌شود. به دلیل جنس آن ها، قیمتشان نیز به نسبت پروتزهای سیلیکونی پایین‌تر است.

2.پروتز سیلیکونی : پروتز سیلیکونی رایج‌ترین نوع پروتز است که تماماً از جنس سیلیکون ساخته‌شده است. درون آن از ژل سیلیکون پر شده و ساختار بسیار نرمی دارد. به‌این‌ترتیب، بافت طبیعی سینه کاملاً شبیه‌سازی می‌شود. این نوع پروتز فرم و شکل‌های مختلفی دارد.

پروتزهای سیلیکونی به دلیل دوامی که دارند، احتمال پاره شدن و ترکیدن در آن‌ها بسیار پایین است. در صورت پارگی نیز به دلیل یکپارچگی ساختارشان در بدن پخش نمی‌شوند و ازاین‌جهت مشکلی برای بدن فرد ایجاد نمی‌کنند.

انواع پروتز از نظر شکل

  • پروتز گرد

افرادی که به دنبال داشتن سینه‌های برجسته هستند و یا می‌خواهند سینه‌هایشان بافت نرم و خوش‌فرمی داشته باشد، معمولاً این نوع ایمپلنت سینه را انتخاب می‌کنند.

  • پروتز آناتومیکال (اشکی)

افرادی که می‌خواهند سینه‌شان طبیعی باشد و بافت سینه‌شان بسیار کم است و در واقع سینه‌های تخت و بدون شکلی دارند، بهتر است از پروتز قطره اشکی استفاده کنند.

پروتز سینه برند سبین (Sebbin)، مزایا و نحوه تهیه در ایران

ایمن ترین برند پروتز سینه طبق مطالعات بالینی 10 ساله

کمپانی سبین (Sebbin) یک کمپانی فرانسوی است در سال 1986 تأسیس شد. این کمپانی محصولاتی مانند پروتز سینه، پروتز باسن، پروتز چانه، پروتز گونه، پروتز بیضه، پروتز دوقلو پشت پا، تیشو اکسپندر (Tissue Expander) و سایر محصولات را برای جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی ایجاد، توسعه، تولید و به بازار عرضه می‌کند. پروتزهای سینه سبین پرفروش ترین محصول در اروپا هستند. هم اکنون محصولات سبین در بیش از 65 کشور دنیا در حال استفاده می باشد و یکی از محدود تولیدکنندگانی است که مطالعات بالینی 10 ساله برای محصولات خود را انجام می دهد. تا کنون بیش از 15 میلیون پروتز سینه سبین در سراسر دنیا استفاده شده است. از نتایج تجربه و تخصص سبین تولید 400 نوع ایمپلنت سیلیکونی است.

پروتزهای سبین با تکنولوژی Shape Memory تولید می گردد که تضمین ماندگاری شکل پروتز است. طراحی پروتزهای سینه سبین به بیمار این امکان را داده است که در حجم های یکسان نسبت به سایر برندها، برآمدگی بیشتر (تا 10 درصد برآمدگی بیشتر) و درنتیجه زیبایی و رضایت بیشتری داشته باشند.

پرفروش ترین برند پروتز سینه در اروپا

با 10 سال گارانتی در ایران

کیفیت

پروتزهای سبین در جهان به عنوان پروتز با کیفیت برتر (Premium Quality)  شناخته می شوند. همه پروتزهای سبین ساخت دست و درنتیجه دارای بالاترین درجه کنترل کیفی هستند؛ برای توضیح بیشتر می توان گفت برای پروتزی که شما عزیزان از آن استفاده می کنید مراحل و آزمایش های بسیاری در زمینه کشش، استقامت و ... توسط اعضای فنی کمپانی انجام شده است. سبین الزامات بسیار سختگیرانه و ریزبینانه برای اطمینان خاطر از رعایت همه استانداردها در خط تولید دارد.

جهت اطمینان از رعایت استانداردهای کیفیت برتر سبین، از هر 100 پروتز سینه ساخته شده، 3 پروتز صرفا به آزمایش های کنترل کیفی اختصاص می یابد.

کیفیت سبین به دلیل استفاده از سیلیکون های درجه پزشکی قابل کاشت طولانی مدت در بدن است که توسط FDA (سازمان غذا و دارو آمریکا) ثبت شده است. استفاده از استاندارد ISO 13485 در داخل شرکت مطابق با الزامات دستورالعمل EC 93/42 است.

بهترین برند پروتز سینه سبین

بین بانوان ایران، یکی از محبوب ترین محصولات ارائه شده توسط سبین، پروتزهای سینه سیلیکونی پر شده با ژل هستند. همه پروتزهای سینه سبین با ژل سیلیکونی منسجم پر شده‌اند. با این حال از نظر سفت بودن ژل و شکل پروتز متفاوت هستند تا راه‌حل‌هایی برای همه سلیقه ها ارائه دهند. برآمدگی های مختلف در حجم های متفاوت موجود است. تنوع پروتزهای سینه سبین به بیماران اجازه می دهد تا خود را از نظر زیبایی و روانی بازسازی کنند.

از نظر شکل، پروتزهای سبین در دو نوع پروتز سینه گرد و پروتز سینه اشکی تولید می شوند که در ایران، پروتز سینه گرد سبین توسط نمایندگی سبین ایران عرضه  شده است.
 

انواع پروتزهای سینه گرد برند سبین (Sebbin)

 

  1. Sublimity: پروتز سینه گرد با سطح نیمه صاف

پروتزهای سینه گرد نیمه صاف سبین (SUBLIMITY) با ژل  Naturgel 2ارائه می گردد. این ژل چسبندگی زیاد و درنتیجه قوام بیشتری دارد که درنتیجه پروتز سفت تر خواهد بود.

سطح نیمه صاف و مخملی ایمپلنت های Sublimity مزایای هردو پروتز صاف و بافت دار را در یک محصول ارائه می دهد. طراحی منحصر پروتزهای سینه سبین این امکان را برای بیمار فراهم می کند تا در هر حجم، بیشترین برآمدگی را داشته باشد.

  1. Volupty: پروتز سینه گرد با سطح میکروتکسچر  

پروتز سینه گرد میکروتکسچر سبین (VOLUPTY)  با ژل  Naturgel 2ارائه می گردد. این ژل چسبندگی زیاد و درنتیجه قوام بیشتری دارد که درنتیجه پروتز سفت تر خواهد بود.

طراحی پروتزهای سینه سبین این امکان را برای بیمار فراهم می کند تا در هر حجم، بیشترین برآمدگی را داشته باشد.

کدام پروتز مناسب من است؟

سایز پروتز و بافت آن با توجه به آناتومی بدن بیمار و صلاحدید پزشک جراح فوق تخصص پلاستیک انتخاب می گردد. لذا اگر قصد انجام جراحی پروتز سینه را دارید، حتما به جلسه ویزیت با جراح فوق تخصص پلاستیک و زیبایی بروید. جهت اطلاع از لیست جراحان مورد تایید، می توانید از سایت انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران بازدید کنید و یا با سبین ایران تماس بگیرید.

تهیه پروتز سینه سبین (Sebbin) در ایران

خوشبختانه سبین در ایران دفتر نمایندگی رسمی دارد. شرکت کیان طب سنجش (سبین ایران) نماینده انحصاری کمپانی بزرگ سبین در ایران است که پروتزهای این برند را در اختیار هموطنان عزیز و جامعه پزشکی قرار می دهد. همه پروتزهای سبین دارای تاییدیه وزارت بهداشت، درمان، و آموزش پزشکی است و با برچسب اصالت قابل استعلام ارائه می گردد. سبین در بسیاری از شهرهای ایران دفتر نمایندگی دارد و شما با خیال راحت می توانید پروتز را از دفتر نمایندگی با اطمینان خاطر تهیه نمائید. جهت اطلاع از نحوه تهیه پروتز در شهرتان و برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره محصولات سبین به سایت سبین ایران مراجعه نمائید.

شماره های تماس:

22915295-021

021-22916782                                   

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها