2109
مراحل پاک کردن آرایش و پاکسازی پوست تنها در 5 مرحله

مراحل پاک کردن آرایش و پاکسازی پوست تنها در 5 مرحله

1402/10/20 بازدید260

خیلی از افراد برخلاف زمانی که صرف انجام آرایش صورت می کنند نسبت به پاک کردن آن از روی صورت بی توجه هستند. این در حالی است که حتماً باید پوست به طور کامل از مواد آرایشی تمیز و پاکسازی شود و این موضوع تاثیر مستقیمی بر روی سلامت پوست خواهد داشت. مشکلاتی همچون ایجاد جوش های چرکی، کدر شدن پوست، ایجاد چین و چروک و بزرگ تر شدن منافذ پوست همگی از مواردی هستند که بر اثر پاک نکردن مواد آرایشی از روی پوست، به وجود می آیند.

حتی اگر طی روز آرایشی نداشته باشید باز هم پوست در معرض آلودگی های مختلفی قرار گرفته و از این رو نیاز است که در پایان روز به خوبی پاکسازی شده و اجازه تنفس پیدا کند. طبق نظر متخصصین پوست، پاکسازی صحیح و اصولی پوست حتی از تعداد دفعات شستشوی صورت نیز اهمیت بیشتری دارد.

اما پاکسازی پوست اصول خاص خود را داشته و باید به خوبی با مراحل پاک کردن آرایش و پاکسازی پوست آشنایی داشته باشید و محصولات موردنیاز برای پاکسازی پوست را نیز بشناسید. از این رو در این مطلب از مجله پارس ناز در خدمت شما عزیزان هستیم تا با هم مراحل پاک کردن آرایش و پاکسازی پوست تنها در 5 مرحله را بررسی کنیم:

چرا پاکسازی پوست بسیار مهم است؟

پوست در طی روز با عوامل آلوده کننده مختلفی از جمله، ذرات عرق، مواد آرایشی، عوامل خارجی محیطی رو به رو است. به همین دلیل نیاز داشته که در پایان روز حتماً از طریق پاکسازی و طی کردن دقیق مراحل پاک کردن آرایش و پاکسازی پوست، از هر نوع آلودگی تمیز شده و حتی منافذ آن نیز به خوبی از هر ماده اضافه ای پاک شوند. از طریق پاکسازی می توان پوست را به مزایای زیر رساند:

  • شفافیت و شادابی
  • رطوبت بیشتر
  • امکان تنفس بیشتر
  • جوانسازی و مبارزه با پیری
  • افزایش اثربخشی محصولات پوستی

آشنایی با مراحل پاک کردن آرایش و پاکسازی پوست

به طور کلی مراحل پاک کردن آرایش و پاکسازی پوست کاملاً ساده هستند و کافی است که آن ها را یک بار برای همیشه یاد گرفته و به ترتیب روی صورت پیاده کنید. مراحل پاک کردن آرایش و پاکسازی پوست عبارتند از:

مرحله اول: آرایش چشم را پاک کنید

به عنوان اولین مرحله از مراحل پاک کردن آرایش و پاکسازی پوست، باید به سراغ چشم ها رفته و به خوبی پوست نازک اطراف چشم و تارهای ظریف مژه را از تمامی آلودگی ها پاک کنید. در این مرحله میسلار واتر مخصوص آرایش چشم از محصولات موردنیاز برای پاکسازی آرایش به شمار می آید و به کمک آن می توانید به خوبی آرایش چشم را پاک کنید. البته در این مرحله باید با وجود تفاوت تونر و میسلار واتر حتماً میسلارواتر را انتخاب نموده و به کمک آن به پاک کردن آرایش بپردازید.

برای پاک کردن آرایش معمولی می توانید از میسلار واتر استفاده کنید و کافی است کمی از محلول موردنظر را روی یک پد آرایشی ریخته و روی چشم بگذارید و بعد از چند ثانیه مکث، آن را بدون هیچ فشاری از روی چشم بردارید. در صورت ضد آب بودن آرایش چشم می توانید از یک محلول دو فاز برای پاک کردن چشم ها استفاده کنید.

مرحله دوم: مواد آرایشی را از روی پوست پاک کنید

بعد از آن که کاملاً چشم ها از تمامی ذرات مواد آرایشی پاک شدند نوبت به پاک کردن صورت می رسد. در این مرحله از مراحل پاک کردن آرایش و پاکسازی پوست یکی از محصولات موردنیاز برای پاکسازی آرایش، پاک کننده است. در این مرحله در واقع باید پاک کننده متناسب با نوع پوست خود انتخاب نموده و با استفاده از آن آرایش را از روی صورت پاک کنید. میسلارواتر ها در این زمینه عملکرد خیلی خوبی داشته و شما می توانید آرایش را به کمک آن ها از روی صورت بردارید.

به این منظور کمی از پاک کننده موردنظر را در کف دست ریخته و بعد از آغشته کردن دست به این مواد، آن را روی صورت کشیده و بعد به کمک پنبه آن را از روی پوست پاک می کنیم.

مرحله سوم: صورت خود را بشویید

یکی دیگر از مراحل پاک کردن آرایش و پاکسازی پوست، شستشوی صورت با شوینده مناسب است. پس یکی دیگر از محصولات موردنیاز برای پاکسازی آرایش شوینده ای متناسب با نوع پوست است تا بتواند منافذ پوست را از هر نوع آلودگی پاک کرده و مواد آرایشی به جا مانده را از بین ببرد.

به این منظور می توانید بعد از خیس کردن صورت، کمی شوینده را با دست روی تمامی سطوح آن زده و بعد با دست یا یک فیس براش به خوبی کمی روی پوست به صورت دورانی ماساژ دهید و در نهایت صورت را با آب ولرم بشویید.

مرحله چهارم: از تونر استفاده کنید

برای آن که پوست به طور کامل از تمامی ذرات محصولات آرایشی پاک شود نیاز است که بعد از شستشوی صورت از تونر استفاده شود. این مرحله از مراحل پاک کردن آرایش و پاکسازی پوست باعث شده فرآیند پاکسازی پوست به طور کامل انجام شود. تونر محصولی با فرمولاسیون بسیار سبک است و نقش موثری در تسکین پوست نیز خواهد داشت. در این مرحله می توانید از انواع تونر نوتروژینا به عنوان یکی از محصولات موردنیاز برای پاکسازی آرایش استفاده کنید.

برای استفاده از تونر و برخورداری از مزایای آن می توانید یک پد را به تونر آغشته کرده و آرام روی پوست بکشید. در این مرحله باید در نظر داشته باشید که به دلیل تفاوت تونر و میسلار واتر و نیز ماهیتی که تونر داشته نیاز است تا حتماً از تونر استفاده شود و میسلار در این مرحله کاربردی ندارد.

مرحله پنجم: پوست را لایه برداری و مرطوب کنید

در مراحل پاک کردن آرایش و پاکسازی پوست، لایه برداری اهمیت بسیاری دارد. البته هر روز نیاز به تکرار این مرحله نیست و دو تا سه بار در هفته برای پوست های چرب و یک بار در هفته برای پوست های خشک کفایت می کند. به کمک یک لایه برداری اصولی می توانید به صورت عمقی منافذ را پاکسازی نموده و به پوست لطافت و درخشندگی بیشتری ببخشید. در این مرحله محصولات موردنیاز برای پاکسازی آرایش و لایه برداری، اسکراب ها هستند. در این زمینه بهتر است به سراغ اسکراب و لایه برداری هایی ملایم بروید تا سلامت پوست به خطر نیفتد.

در نهایت نیز به عنوان آخرین بخش از مراحل پاک کردن آرایش و پاکسازی پوست نیاز است که با یک آبرسان باکیفیت از بهترین برند آبرسان خارجی رطوبت لازم را برای پوست خود به ارمغان آورید. به دلیل آمادگی پوست در این مرحله، آبرسان کاملاً به لایه های عمیق پوست نفوذ کرده و به آن ها رطوبت لازم را می بخشد.

تفاوت تونر و میسلارواتر در پاکسازی پوست چیست؟

تونر و میسلارواتر هر یک دارای ماهیت متفاوتی هستند و خیلی از اوقات به اشتباه یکی دانسته می شوند. میسلار واتر در واقع محلولی ملایم با خاصیت پاک کنندگی است که پیش از شستشوی صورت به منظور پاک کردن آرایش از روی پوست به کار برده می شود. این در حالی است که تونر سبب تنظیم PH پوست شده و همچنین آن را برای جذب هر چه بهتر آبرسان و مرطوب کننده آماده خواهد نمود. از این رو بسیار مهم است که هر یک در زمان مشخص خود استفاده شده تا بهترین اثرگذاری را به همراه داشته باشند.

5 نکته مهم و کلیدی در پاک کردن آرایش و پاکسازی پوست

  • به هیچ عنوان برای پاک کردن آرایش از روی پوست از دستمال مرطوب استفاده نکنید. چرا که این دستمال ها به طور کامل آرایش را پاک نمی کنند، باعث تحریک پوست شده و سبب ایجاد آکنه می شوند و به نوعی می توان گفت بیشتر از آن که فایده ای برای پوست داشته باشند به آن ضرر می رسانند.
  • بعد از شستشوی صورت آن را با حوله ای تمیز و نرم خشک کنید و این را در نظر داشته باشید که خشک شدن رطوبت روی پوست در معرض هوای محیط، موجب خشکی و دهیدراته شدن پوست می شود.
  • در زمان پاک کردن آرایش از پوست گردن، کناره های صورت و همچنین لبه های پلک غافل نشوید و برای این بخش ها نیز مانند بخش های رو به روی صورت وقت بگذارید.
  • برای زدن پاک کننده آرایش بر روی پوست توصیه می شود به جای استفاده از پنبه به سراغ پدهای آرایشی بروید. چرا که پنبه ممکن است با به جای گذاشتن الیاف هایی روی پوست، آن را تحریک کند.
  • برای شستشوی صورت بهتر است دو بار در روز از شوینده ملایم استفاده نموده و دو تا سه بار به سراغ لایه برداری هایی چون اسکراب های ملایم بروید و از شستشوی زیاد پوست خودداری کنید. چرا که این کار پوست را خشک و نازک می کند.

کلام آخر

در این مطلب با هم یاد گرفتیم که چطور باید آرایش را از روی صورت پاک نمود و پوست را پاکسازی کرد. شما می توانید برای خرید محصولات موردنیاز برای پاکسازی آرایش مانند خرید محصولات نوتروژینا سری به فروشگاه گرند کالا بزنید و از محصولات اورجینال و برند این فروشگاه دیدن کنید.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها