2109
بهترین کلینیک کاردرمانی در مشهد

بهترین کلینیک کاردرمانی در مشهد

1402/09/25 بازدید376

انتخاب یک مرکز کاردرمانی معتبر و حرفه‌ای به دغدغه بسیاری از افراد تبدیل شده است، به دلیل تنوع بالای این مراکز و خدمات بی‌کیفیتی که وجود دارد باید در انتخاب مرکز معتبر کاردرمانی، توجه ویژه‌ای داشت. در این نوشتار به بررسی کامل کاردرمانی و معرفی بهترین کلینیک کاردرمانی مشهد و گفتاردرمانی مشهد می‌پردازیم.

کاردرمانگر چه کسی است؟

به شخصی کاردرمانگر می‌گویند که برعلومی مانند آناتومی بدن، روان‌شناسی، و فیزیولوژی مسلط است و برای بیمار، یک برنامه درمانی اختصاصی با رویکرد توانبخشی ارائه می‌دهد. کاردرمانگر با برنامه‌های ویژه، باعث تحرک بیشتر افرادی می‌شود که از مشکلات مربوط به حرکت، رنج می‌برند. یک کاردرمانگرخوب  با تخصص بالای خود، تمرینات مورد نیاز را به بیمار ارائه می‌دهد تا شخص بتواند توانایی حرکت خود را بازیابی کند.

کادردرمانی در مشهد

هدف از کاردرمانی چیست؟

هدف اصلی از کاردرمانی این است که کاردرمانگر در کنار دیگر اعضای تیم که در راستای توانبخشی فعالیت می‌کنند و همراه خانواده شخص به بیمار کمک کند تا حداکثر استقلال را به دست آورد.افرادی که در تیم توانبخشی و درمان بیماران حضور دارند بستگی به شرایط هر فرد متغییر است. این افراد می‌توانند فیزیوتراپیست، بینایی‌سنج، شنوایی‌سنج، گفتار درمان، پزشک، مددکار، روان‌شناس و باشند که در کنار کاردرمانگر به بیمار در بازیابی توانایی‌های خود کمک می‌کنند. هدف کاردرمانی بازگرداندن فرد به فعالیت مطلوب قبلی شخص می‌باشد. جالب است بدانید، کاردرمانی برای کودکان و همچنین بزرگسالان نیز میباشد.

آشنایی با انواع کاردرمانی

کاردرمانی برای بسیاری از افراد از سنین کودکی تا بزرگسالی مناسب است و در ادامه این نوشتار به بررسی کامل کاردرمانی برای بیماران مختلف اشاره می‌کنیم.

 

· اختلالات جسمی

این اختلالات جسمی در کودکان مانند تاخیر حرکتی، فلج ارب، عقب زدگی زانو، صافی کف پا، کلاب فوت، سی پی، الگوهای نادرست حرکتی، بیماری‌های مادرزادی مانند دررفتگی ران و کجی گردن می‌باشد، که می‌توانید با استفاده از کاردرمانی، به حل این موضوع بپردازید. لازم به ذکر است که اهمیت و تاثیر کاردرمانی جسمی برای افراد بزرگسال با تشخیص  سکته مغزی، ام اس، پارکینسون، سالمندان، ضربه مغزی و نخاعی بر هیچ کس پوشیده نیست.

 

· اختلالات نورولوژیک

در افراد بزرگسال مشکلاتی مانند پارکینسون، بیماری ‌ام اس، سکته‌های مغزی و قلبی، ضربه مغزی، سرطان، اختلالات تعادلی و مخچه، دوشن، بکر، شارکو ماری توث، سالمندان و نیز به وسیله کاردرمانی قابل درمان است.

· اختلالات ارتوپدی

این اختلالات مانند انواع ضایعات در تاندون، سوختگی‌های مختلف و انواع بیماری روماتیسمی، جراحی دست و پا، کمر درد، آرتروز، گردن درد، پیوندعصب و است . در صورتی که خود یا بستگانتان درگیر این مشکلات هستید می‌توانید با استفاده از کاردرمانی، درمان توانبخشی را آغاز کنید.

 انواع اختلال‌های ذهنی در کودکان

اگر کودک شما درگیر مشکلاتی مانند اختلال در توجه و اختلال در تمرکز، اختلال در یادگیری، مشکلات حافظه، بیش‌فعالی، مشکلات شناختی و سایر مشکلات ذهنی است، کاردرمانی می‌تواند بهترین گزینه برای بهبودی باشد. همچنین کاردرمانگر ها با تسلط بر تشخیص و درمان اختلالات حسی حرکتی، کمک شایانی به کودک شما ارائه می‌دهند.ابزار کارشناسان کاردرمانی در این زمینه، اتاق تاریک، VR، SI تراپی و می‌باشد. متخصصان کاردرمانی ذهنی با کارتیمی همزمان توسط گفتاردرمانگر باعث پیشرفت چشمگیری در فرزند دلبندتان می‌شود.

گفتار درمانی مشهد

انواع اختلال‌های روانی

مشکلات رفتاری، بی‌قراری، هذیان‌گویی، اسکیزوفرنی، فوبیا، مصرف مواد، عوارض سالمندی و اختلال‌های خلقی نیز به وسیله کاردرمانی، قابل حل می‌باشد.

بهترین متخصص کاردرمانی در مشهد

شما می‌توانید با کمی تحقیق و بررسی رزومه افراد و یافتن یک کلینیک بسیار عالی، بهترین متخصص کاردرمانی مشهد را پیدا کنید و در طول روند درمان، از بهترین خدمات استفاده کنید. کلینیک توانبخشان یکی از بهترین کلینیک‌های در حال حاضر مشهد است. این کلینیک با در اختیار داشتن متخصصین باتجربه و حرفه‌ای در مشهد می‌تواند برای درمان بیمار شما یک انتخاب عالی باشد. اگر به دنبال یک مرکز خصوصی، مجهز و شیک و تمییز هستید، پیشنهاد ما کلینیک کاردرمانی توانبخشان در مشهد مقدس می‌باشد. توانبخشان بهترین متخصص های گفتاردرمانی و کاردرمانی در مشهد را به شما معرفی می‌کند.

خدمات تخصصی کاردرمانی در مشهد با کلینیک توانبخشان

کلینیک توانبخشان با ارائه انواع خدمات توانبخشی، کاردرمانی، گفتاردرمانی، نوروتراپی( نوروفيدبک و tdcs)و در مشهد بهترین خدمات را ارائه می‌دهد، تا شخص بیمار بتواند در سریع‌ترین زمان ممکن، توانایی خود را بازیابی کند. این کلینیک مفتخر است که از سال 1398 با در اختیار داشتن کادری مجرب توانسته بهترین خدمات را به مراجعه‌کنندگان عزیز خود در مشهد  ارائه دهد. کلینیک توانبخشان در نوع خودش منحصر به فرد بوده، چرا که می‌توان از آن به عنوان اولین کلینیک تخصصی توانبخشی نورولوژی در مشهد نان برد.

کاردرمانی در مشهد برای بیماران ام اس

همانطور که اشاره کردیم کاردرمانی در مشهد برای بزرگسالان و کودکان مفید و نتیجه بخش است.از جمله بیمارانی که از خدمات کاردرمانی بزرگسالان بهره مند می شوند، بیماران مبتلا به ام اس می باشند. این بیماران، خدمات کاردرمانی را به دو صورت ویزیت در منزل و کلینیک می توانند دریافت کنند. انجام جلسات کاردرمانی به صورت منظم و طولانی مدت باعث کمرنگ شدن تاثیر بیماری ام اس در زندگی فرد می شود.کلینیک کاردرمانی توانبخشان با دارا بودن تجهیزات پیشرفته و همینطور پرسنل با تجربه، برای رفع مشکلات مربوط به بیماران ام اس تلاش می‌کند، همین الان می‌توانید از خدمات ما بهره مند شوید و تجربه ی درمانی متفاوت و نتیجه بخش را تجربه کنید.

کاردرمانی در مشهد برای بیماران سکته مغزی

متخصصان کاردرمانی عضو اصلی تیم توانبخشی بیماران سکته مغزی هستند. این افراد در کنار فیزیوتراپیست ها و گفتار درمانگرها نقش مهمی را در توانبخشی بیماران نورولوژی بزرگسال(سکته مغزی) ایفا می‌کنند.

 

 کاردرمانی در مشهد از جمله مداخلاتی توانبخشی است که با رویکرد ها و روش های خاص خود به بازتوانی بیماران سکته مغزی کمک می‌کند. با توجه به علایم حرکتی و حسی سکته مغزی، متخصصان کاردرمانی روش های جالب و دقیقی برای تطابق بیمار با محیط به مراجعین ارائه می کنند.

آنها تمرینات حرکتی لازم برای بیمار را به خانواده آموزش داده و از وسایل و تجهیزات خاصی برای بازتوانی بیماران سکته مغزی استفاده می‌کنند.تمرکز کارشناسان کاردرمانی بر روی فعالیت های روزمره زندگی ، دستشویی رفتن، راه رفتن، حمام رفتن، نظافت و آرایش شخصی و می باشد.

 معجزه کاردرمانی برای بیماران پارکینسون

اگر خود یا اطرافیانتان در گیر بیماری پارکینسون هستید بهترین راه درمانی ‌ می‌تواند کاردرمانی باشد. متخصصان کاردرمانی در مشهد دیدگاه جامع و دقیقی دارند و به همین دلیل برای این بیماران، کاردرمانی نتیجه‌ فوق العاده ای دارد.هدف نهایی در کاردرمانی پارکینسون استقلال در ADL و IADL و همچنین بهتر شدن کیفیت زندگی می‌باشد.

 برنامه درمانی یک کارشناس کاردرمانی در مشهد برای بیماران پارکینسون از تغییر محیط به نفع بیمار تا تمرینات تعادلی، هوازی و تقویتی می تواند متفاوت باشد.انجام تمرینات حرکتی و هماهنگی های عضلانی در قالب فعالیت های هدفمند و معنی دار برای افراد مبتلا به پارکینسون نتیجه حداکثری در درمان توانبخشی را در پی دارد. برای مثال یک کاردرمانگر برای کاهش لرزش دست در فرد سالمند به او بشقاب گارد دار و قاشق با دسته ضخیم تر پیشنهاد می دهد. این در حالی است که موازی با این تغییرات محیطی، تمرینات هماهنگی عضلات و حرکات تعادلی را نیز با بیمار خود در محیط خانه یا کلینیک تمرین می‌کند.

نکات مهم درباره کاردرمانی در مشهد

جالب است بدانید در خصوص تمرینات کاردرمانی برای کودکان و بزرگسالان در مشهد به چند نکته باید توجه داشت:

  1. شرایط هر بیمار با بیمار دیگر متفاوت می‌باشد بنابراین با توجه به شرایط هر فرد، باید تمرینات ویژه‌ای انجام داد.
  2. یکی از نکات مهم در تمرینات کاردرمانی، تکرار تمرینات می‌باشد نه صرفا تمرینات جدید.
  3. هنگام آموزش تمرینات، لازم است که تمرینات را با همان جزئیات اجرا کنید. در صورت شک داشتن در صحیح بودن حرکت، می‌توانید آن حرکت را با کاردرمانگر خود چک کنید.

 

کاردرمانی در کودکان تاخیر حرکتی

کاردرمانی حتی با نوزادان و کودکان زیر یکسال نیز سر و کار دارد. برای درک بیشتر موضوع باید گفت که نقش متخصصان کاردرمانی در این زمینه پررنگ و مهم می‌باشد. اگر کودک شما در کسب مراحل رشد حرکتی دچار تاخیر و یا فقدان باشد، یک کاردرمانگر با خلاقیت و تمرینات جالب به تسهیل این تاخیر کمک می‌کند. از جمله مداخلات کاردرمانی در کودکان و نوزادان، کمک به آنها برای ایستادن، چهار دست و پا رفتن، گردن گردن و نشستن می‌باشد.

 

کاردرمانی در منزل مشهد

خدمات کاردرمانی در مشهد را در محیط های مختلفی از جمله کلینیک و منزل می توان دریافت کرد. دریافت خدمات کاردرمانی در کلینیک و منزل دارای مزایا و معایب خاص خود می‌باشد از فواید کاردرمانی در منزل می توان به صرفه جویی در هزینه ها، صرفه جویی در زمان و عدم نیاز به قرارگیری در ترافیک های شهری نام برد. کلینیک کاردرمانی توانبخشان برای رفاه حال شما عزیزان انواع خدمات خود را در منزل به شما ارائه می‌دهد.کاردرمانی در منزل مشهد توسط بهترین متخصصان کاردرمانی مشهد(خانم و آقا) برای شما مراجعین عزیز انجام می شود.

 

سخن نهایی

با توجه به تجربه بالای کلینیک توانبخشان در ارائه انواع خدمات کاردرمانی و توانبخشی در مشهد، به شما پیشنهاد می‌دهیم تا از خدمات این کلینیک استاندارد استفاده کنید. با بهره مندی از خدمات حرفه‌ای و باکیفیت، روند درمان بیمار بسیار سریع طی می‌شود، در صورت نیاز به دریافت اطلاعات بیشتر و ویزیت رایگان، می‌توانید با شماره تماس 09338257314 تماس بگیرید.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها