2109
عمل بینی در دوران شیردهی ممنوع!

عمل بینی در دوران شیردهی ممنوع!

1402/09/13 بازدید740

عمل بینی در دوران شیردهی

به طور قطع سالانه تعداد زیادی از افراد مایل به جراحی بینی خودشون هستن. در این بین بسیاری از مادران شیرده هم که قصد اجرای جراحی بینی رو دارن نسبت به شیردهی بعد از اجرای جراحی نگران هستن. سوالات متداول این افراد هم عموما شامل مواردی مثل این است که آیا جراحی بینی در طول شیردهی امکان پذیره؟ چه مدت باید برای شیردهی بعد از جراحی بینی صبر کنیم؟ بیهوشی چه مدت در شیر مادر باقی می مونه؟ همانطور که مشخصه نوزاد در 6 ماه اول زندگی فقط از شیر مادر تغذیه می‌شه. برای همین طبق نظر خیلی از متخصصین جراحی بینی تا زمان اتمام دوره شیردهی مادر باید به تعویق بیفته. به خاطر داشته باشین که این قانون در مورد هر نوع جراحی که نیاز به بیهوشی داره هم صدق می‌کنه.

به عبارت دیگر مادران می‌تونن از زمانی که نوزادانشان شروع به خوردن غذای کمکی می‌کنه به فکر جراحی زیبایی بینی خودشون باشن. در نهایت عمل بینی در دوران شیردهی فرایندی که در ادامه این متن قصد داریم به اون بپردازیم.
انجام عمل بینی در دوران شیردهی| نی نی سایت

آیا بیهوشی ساختار شیر مادر رو تغییر می‌ده

گفتیم که شروع غذای کمکی نوزاد بعد از 6 ماه اول زندگی اون می‌شه و این زمان بهترین موقع برای عمل بینی در دوران شیردهی مادرانه. مادران عزیز باید بدونن که داروهای مصرف شده برای بیهوشی و جراحی باعث ایجاد تغییراتی در ساختار شیر مادر می‌شه. در نهایت نوزادانی که مادرشون تحت تاثیر داروهای بیهوشی بودن نباید به هیچ عنوان از شیر مادر تغذیه کنن. حتی اگه عمل مادر در زمانی باشه که کودک شروع به مصرف غذاهای کمکی کرده هم باز مادر نباید به کودک خودش شیر بده. بنابراین تا زمانی که اثرات داروهای بیهوشی تمام بشه مادر باید از طریق شیر خشک نوزاد خودش رو تغذیه کنه.

تصمیم برای جراحی برای مادران که به نوزاد خود شیر می‌دن باید با جراح پلاستیک گرفته بشه

یادتون باشه اگر می‌خواهین بعد از بارداری عمل بینی انجام بدین حتما باید این موضوع رو با دکتر جراح خودتون در میون بزارید. معمولا جراح پلاستیک با علم به خواسته شما در این مسیر راهنمای شما خواهد بود و توصیه های مناسبی به مادران ارائه می‌ده. در این شرایط جراح به شما کمک می‌کنه تا روند جراحی بینی رو به روشی بسیار سالم هم برای کودک و هم برای خودتون پیش ببرین. عمل بینی در دوران شیردهی فرایندیه که باید طبق نظر متخصص اجرایی بشه.

توصیه‌هایی برای بیمارانی که در دوران شیردهی به دنبال جراحی بینی هستن

در این قسمت از مقاله توصیه هایی رو برای مادرانی که قصد دارن تا عمل بینی در دوران شیردهی انجام بدن ارائه می‌دیم. همانطور که قبلاً اشاره کردم در هنگامی که مادر بیهوشی رو تجربه کرده نباید به نوزاد خودش شیر بده. اگرچه بسته به شرایط مادر و نوع جراحی این قانون ممکنه تغییرات جزئی داشته باشه. برای مثال اثر بی‌حسی به طور متوسط در عرض 8 ساعت از بین می‌ره. معمولا پزشک معالج این نکته‌ها رو با بیماران خودش در میون می‌زاره. در نهایت تنها نکته نگران کننده در زمان اجرای جراحی بینی برای سلامت نوزاد  تاثیر داروهای بیهوشی بر روی شیر مادره. یادتون باشه که شما هم مثل همه افراد دیگه باید بعد از جراحی از بینی خود در برابر هر نوع ضربه‌ای محافظت کنین.

برای این کار وقتی نوزادتون رو توی بغل نگه می‌دارین باید مواظب حرکات سریع و غیر ارادی نوزاد باشین. همینطور شما به عنوان یک مادر شیرده باید قبل از جراحی بینی طبق قوانین مشخصی که پزشک تعیین می‌کنه عمل کنین. به عنوان مثال باید نسبت به تغذیه خودتون به عنوان یک مادر بسیار دقت داشته باشین. یادتون باشه به عنوان یک زن شیرده که جراحی بینی انجام داده حتما از حمایت دیگران در دوران نقاهت استفاده کنین. یادتون باشه مراقبت از نوزاد به خصوص بعد از جراحی بینی می‌تونه برای مادر کار خیلی سنگینی باشه. در نتیجه بهتره در این زمان از دیگران کمک بخواین. در واقع افرادی که جراحی بینی انجام می‌دن باید بعد از عمل به مقدار کافی استراحت کنن. در نهایت اونها باید در طول روز حرکت کمتری داشته باشن.

یادآوری‌های مهم برای مادران در دوران شیردهی و جراحی بینی

یادآوری مهم برای خانم‌ها اینه که در صورت تاهل اون‌ها باید نسبت به انجام تست بارداری قبل از عمل جراحی بینی اقدام کنن. دلیل این امر هم اینه که جراحی بینی در دوران بارداری اشکال داره و مادر باید تا دو ماه بعد از تولید نوزاد این پروسه رو به تاخیر بندازه. همینطور مادران گرامی باید یادتون باشه که داروهای بیهوشی مورد استفاده در حین عمل ممکنه بر روی شیر شما تاثیر بذاره. در نهایت به طور قطع هرگونه جراحی بینی در دوران بارداری ممنوعه. پس مجددا باز هم بر این موضوع تاکید می‌کنم که جراحی در دوران بارداری خطرناکه. پس مادر باید تا بعد از دو ماهگی کودکش فرایند جراحی بینی رو به تاخیر بندازه.

همینطور بعد از جراحی مادر باید طبق نظر پزشک عمل کنه و از دادن شیر به کودک خودش خودداری کنه. بازهم تاکید می‌کنم که داروهای بیهوشی می‌تونه ساختار شیر مادر رو تغییر بده. در نهایت عمل بینی در دوران شیردهی شاید کار چندان الزامی نباشه و بهتره مادران تا زمان رشد کودک این کار رو به تاخیر بندازن.

منبع

drsuleymantas.com

 

منبع : عمل بینی در دوران شیردهی ممنوع!

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها