2109
چگونه استخوان‌های مقاوم داشته باشیم؟ استخوان مقاوم آسان به دست نمی‌آید

چگونه استخوان‌های مقاوم داشته باشیم؟ استخوان مقاوم آسان به دست نمی‌آید

1402/07/12 بازدید522

 

«شیر بخور کلسیم داره...»، «انقدر شیر نخوردی ناخن‌هات سست شده...»، «حالا اگه شیر نمی ‌خوری لااقل ماست بخور...». این‌ها و بسیاری از جملات این‌چنینی را همه ما در کودکی و نوجوانی از پدر و مادر و بزرگ‌تر ها شنیده ‌ایم. اما واقعا چه چیزی باعث می ‌شود که توصیه خوردن و نوشیدن شیر و لبنیات در صدر غرولندهای بزرگ تر ها باشد؟! وجود ماده مهمی به نام «کلسیم» که انسان های غیر متخصص آن را فقط در شیر و لبنیات سراغ دارند!

کلسیم به عنوان یکی از مهم ‌ترین مواد معدنی مورد نیاز بدن برای حفظ سلامت در ساختار استخوان‌ ها، دندان ‌ها، عضلات و سیستم عصبی نقش دارد. به همین خاطر برنامه غذایی روزانه هر انسان (نوزاد تا کهنسال) باید حاوی مقادیری کلسیم باشد؛ و چون در بسیاری از رژیم های غذایی معمول میزان مورد نیاز روزانه کلسیم در بدن جذب نمی شود، گاهی ما باید از مکمل کلسیم استفاده کنیم. یکی از انواع این مکمل ها «کلسیم سیترات رامونا» ست.

 

بالاخره کلسیم سیترات یا کلسیم کربنات؟!

ممکن است برای هر فرد عادی که برای خرید مکمل کلسیم به داروخانه آنلاین مراجعه می کند، یک سوال به وجود بیاید: تفاوت کلسیم سیترات با کلسیم کربنات چیست؟! یا اینکه کدامشان را باید انتخاب کنم! به طور کلی این‌ ها دو نوع رایج کلسیم برای مصرف انسان هستند و هرکدام از این دو ویژگی ‌های خود را دارند. هرچند کلسیم کربنات یک مکمل غذایی با قیمت کمتر است و میتواند در نگاه اول نظر شما را جلب کند، اما مزیت های کلسیم سیترات را که بخوانید احتمالا آن را انتخاب خواهید کرد. کلسیم سیترات رامونا جذب سریع تری دارد و جذب آهن و روی را در بدن مختل نمی کند. ضمن اینکه کلسیم سیترات کلرید کمتری دارد و برای کسانی که مشکلات گوارشی دارند مناسب تر است. این در حالی است که کلسیم کربنات عوارض گوارشی بیشتری ایجاد می کند و برای افرادی که دستگاه گوارش حساسی دارند توصیه نمیشود. از سمت دیگر کلسیم سیترات گزینه بسیار مناسبی برای افراد سالمند نیز محسوب می شود.

 

اصلا چرا کلسیم برای سلامت بدن مهم است؟!

کلسیم در بسیاری از عملکردهای اساسی بدن انسان نقش دارد و یک ماده مغذی برای استحکام استخوانهاست.  یعنی درصد زیادی از کلسیم بدن در استخوانها و دندانهای شما ذخیره میشود. از سمتی میزان اندکی از کلسیم که در خون بدن یافت می شود، از عملکردهای حیاتی بدن مانند کنترل فشار خون و حفظ ضربان قلب حمایت می کند. در طول زندگی، بسته به نیاز، کلسیم غذاهایی که می خورید در بانک استخوان شما رسوب می کند و از آن خارج می شود. وقتی کلسیم دریافتی شما برای حفظ کلسیم خون بسیار کم باشد، بدن کلسیم مورد نیاز خود را از استخوانها خارج میکند. با گذشت زمان، اگر کلسیم بیشتری از استخوان‌ ها خارج شود، ممکن است استخوان ‌های بدن ضعیف شده و به راحتی آسیب بینند. به همین خاطر مکمل کلسیم سیترات رامونادارو می ‌تواند میزان کلسیم مورد نیاز بدن شما را فراهم کند تا از آسیب ‌های کمبود کلسیم در امان باشید.

در نظر داشته باشید که تنها زمانی که با کمبود کلسیم مواجه می شوید نباید به سراغ مکمل آن برویم. بلکه این مکمل برای جلوگیری از ابتلا به کمبود این ماده مهم در بدن شما ساخته شده است. مصرف کلسیم سیترات رامونا به شما در پیشگیری و درمان بیماری پوکی استخوان، تامین کلسیم مورد نیاز بدن، استحکام استخوان های در حال رشد و افزایش قد، حفظ سلامت دندان ها، کاهش علائم سندرم پیش از قاعدگی، بهبود عملکرد عضلات، بهبود وضعیت خواب و ... کمک می کند.

 

کلسیم سیترات رامونا چیست؟!

 

رامونا دارو یک شرکت دانش بنیان است که در سال 1399 توسط عده ای از داروسازان به نام شکل گرفت. این شرکت با بهره گیری از دانش و تجربه خود بعد از مدت ها تحقیق و آزمایش لاین دارویی «ویتاتنس» را به بازار عرضه کرد. یکی از داروهای زیرمجموعه این گروه، مکمل کلسیم سیترات راموناست که در مدت کوتاهی پس از توزیع موفق شد سهم بالایی از بازار را به خود اخصاص دهد.

کلسیم سیترات رامونا حاوی مقادیری کلسیم، ویتامین د3 برای کمک به جذب بیشتر کلسیم، منیزیم برای کمک به تنظیم تعادل کلسیم در بدن و زینک برای حفظ بیشتر سلامت استخوان هاست. شما می توانید برای سلامت عمومی بدن روزانه یک قرص از این مکمل را استفاده کنید. این در حالی است که با تشخیص پزشک متخصص می توانید میزان استفاده را به دو قرص کلسیم سیترات رامونا در روز نیز افزایش دهید. دقت داشته باشید که قرص نباید نصف یا خرد شود و باید حتما به صورت کامل با یک لیوان آب بلعیده شود. تا دو ساعت قبل و نیز دو ساعت پس از مصرف این فرآورده، باید از مصرف سایر فرآورده های حاوی کلسیم، منیزیم، روی، ویتامین د، داروهای ضد اسید معده، داروهای بیماری تیروئید، پوکی استخوان، آنتی بیوتیک ها و برخی نوشیدنی ها مانند نوشابه، چای و قهوه (به دلیل احتمال کاهش جذب املاح این فرآورده) خودداری کنید.

اگر در دوران بارداری یا شیردهی هستید، لطفا برای مصرف مکمل کلسیم سیترات رامونا با پزشک متخصص خود مشورت کنید. این دارو هیچ عارضه گوارشی ندارد با این حال اگر احساس تغییری در وضعیت گوارشی خود داشتید، با پزشک درباره زمان و نحوه مصرف دارو مشورت کنید. اما به طور کلی مصرف کلسیم سیترات رامونا بعد از صرف غذا به شما کمک می کند تا با عوارض گوارشی رو به رو نشوید. مانند تمام مکمل های دیگر بهتر است این فراورده را دور از نور مستقیم خورشید و در دمای زیر 30 درجه سانتی گراد نگهداری کنید.

 

بهترین زمان مصرف قرص کلسیم سیترات رامونا

برای مصرف هر نوع مکملی بهتر است بدانیم چه زمانی از شبانه روز بهترین نتیجه را می توانیم بگیریم. به طور کلی توصیه عمومی برای مکمل کلسیم این است که مصرف آن را به شب‌ موکول کنید و پس از آن داروی دیگری استفاده نکنید. از آنجا که کلسیم سیترات مانند کلسیم کربنات داراری عوارض گوارشی نیست، پس هیچ اصراری برای صرف این دارو یا پس از غذا وجود ندارد. با این حال اگر حس می کنید که این مکمل می تواند روی گوارش شما اثرگذار باشد آن را بعد از غذا مصرف کنید. مصرف همزمان کلسیم رامونا با مکمل‌های کلسیم دیگر یا داروهایی که از فرآورده‌های حاوی آهن ساخته شده اند، توصیه نمی شود.

برای خرید مکمل کلسیم سیترات رامونا می‌توانید از طریق لینک زیر اقدام کنید:

https://daroo.market/product/5837/calcium-citrate-tablet-ramona

 

 

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها