2109
مامان اولی ها این مطلبو بخونن

مامان اولی ها این مطلبو بخونن

1402/07/11 بازدید659

بارداری اول!

وقتی برای اولینبار مامان می‌شین و اولین بچه‌تون رو به دنیا میارین، شاید تصمیم ‌بگیرین که همه‌ی کارارو خودتون انجام بدین. شاید بخواین همه‌ی آرزوهاتونو در تربیت بچه‌تون به واقعیت تبدیل کنین. اما بدونین که نمیشه همه چیز رو به تنهایی و بدون کمک دیگران انجام داد اونم وقتی که جزو مامان اولی ها باشی.

 

دلیل گریه های نوزاد  نی نی سایت

مامان اولی ها این مطلبو بخونن

توی بزرگ کردن بچه اول، مامان اولی ها خیلی اشتباه می‌کنن، و می‌خوایم توی این مقاله به اشتباه‌های رایجی که مامان اولی ها انجام میدن اشاره کنیم تا درس بگیرن. همچنین اگه می خواین بدونین که سن بارداری چه تاثیری روی سلامتی مادر داره می‌تونین این مطلب رو بخونین.

وقتی بچه گریه میکنه دستپاچه نشین

وقتی نینیتون گریه می‌کنه و لب و لوچه‌هاشو آویزون می‌کنه، نباید دستپاچه بشین. بعضی وقتا مامان اولی ها وقتی بچشون گریه می‌کنه، فکرهای زیادی میکنن. مثلا به این فکر می‌کنن که بچشون گرسنشه؟ خوابش میاد؟ گرمشه یا سردشه؟ شایدم دلش درد می‌کنه؟ یا شایدم باید پوشکشو عوض کنن؟ اینجاست که ما بهتون می‌گیم: بله، نباید بذارین که بچه زیاد گریه کنه، اما لازم نیست هر بار که یه نق زند یا یکم گریه کرد، خودتونو ناراحت کنین و دستپاچه شین. این فکرها و نگرانی‌ها میتونه به سلامت روحی شما و نوزادتون آسیب بزنه و شما رو خیلی خسته کنه.

مامان اولی ها نوزادو بغلی بار نیارین

وقتی بچه رو هی بغل می‌کنین و راه میبرین، اینجوری ممکنه که بچه به شما وابسته بشه و نتونه یه لحظه تنها باشه و باید دائم بغلش کنین و اینجوری نمیتونین به کارهای روزمره‌تون برسین، مثل پخت غذا و... . مامان اولی ها باید بدونن که با این رفتار، نمیشه بچه رو یه لحظه هم تنها گذاشت. بهتره گاهی وقتا بچه رو به حال خودش بذارین تا بازی کنه. البته لازم به ذکره که بغلی بار نیاوردن نی نی، به این معنا نیست که نوزاد رو زمانی که نیاز داره بغل نکنید! اتفاقا باید تمام زمان هایی که نوزاد نیاز داره بغلش کنید اما زمان هایی که شما نیاز به حمام رفتن دارید، دیگه نیاز نیست نی نی رو هم در آغوش بگیرید.

از بقیه کمک بگیرین

واقعیت اینه که اصلا خجالت نداره از دیگران کمک بخواین. انجام دادن همه کارها به تنهایی افتخار نداره. بهتره از کمک دیگران استفاده کنین، به خصوص اونهایی که دوست دارن بهتون کمک کنن. اگه همه چیز رو خودتون بخواین انجام بدین، ممکنه فرزندتون گوشه‌گیر شه. این که از بقیه کمک بگیرین، به شما و نوزادتون کمک می‌کنه تا بهتر با شرایط جدید سازگار بشین. همچنین بهتون اجازه میده که کمی استراحت کنین. وظایف مامان اولی ها خیلی سنگینه، پس باید به حد نیاز از دیگران، مثل مادرتون، کمک بگیرین.

برای نی‌نی‌تون زیاد اسباب بازی نگیرین

مامان اولی ها وقتی برای نوزادتون اسباب بازی می‌خرین، معمولا خیلی خوشحال میشین و دلتون می‌خواد نوزادتون کمبودی نداشته باشه. اما آیا واقعا نیازه که هزاران اسباب بازی بخرین؟ معمولا بچه‌ها فقط به یه اسباب بازی خاص علاقه دارن و بقیه رو کنار میذارن. همچنین مهمه به این نکته هم توجه کنید که تلفن همراهتون رو به دست کودکتون ندین، چون امواج موبایل برای سلامتی بچه‌ها خوب نیست.

مامان اولی ها خواب نوزادو بهم نزنین

نوزادتون نباید که حتما توی تخت خوابش بخوابه. برای مثال، وقتی بچه روی زمین یا جاهای دیگه خوابیده و شما می‌خواین اونو به تخت ببرین، ممکنه بچه بد خواب بشه و به شما هم اجازه نده بخوابین. مامان اولی ها، کم خوابیدن شما میتونه به سلامتیتون آسیب بزنه. پس اگه فرزندتون شب‌ها بیدار نمیشه، نیاز نیست به بهونه عوض کردن پوشک یا شیر دادن، اونو بیدار کنید.

به خودتون و شوهرتون توجه کنین

بعضی از مامان اولی ها با بدنیا اومدن نینیشون قید خودشون و همسرشونو میزنن و تمام وقت و انرژی‌شون رو برای نوزاد میذارن. بعضیا هم بخاطر اینکه بخوان بهتر از بچه‌شون مراقبت کنن، دیگه به گردش و تفریح فکر نمی‌کنن. درسته که بچه باعث تغییر روند زندگی زناشویی میشه اما شما باید بتونین بین رابطتون با بچه و همسرتون تعادل برقرار کنین. خودتون رو هم فراموش نکنین همه مامانا نیاز به تفریح و استراحت کافی دارن.
بازی کردن با کودک  نی نی سایت

خوندن کتاب‌های مراقبت از نوزاد

مامان اولی ها وقتی باردار میشین، چندین کتاب مختلف در مورد مراقبت از کودک ممکنه مطالعه کنین تا خودتون رو برای ورود بچه به دنیا آماده کنین. ولی وقتی بچه به دنیا میاد، همه چیز برنامه‌ریزی شده جلو نمیره. شما و فرزندتون شرایط و نیازهای خودتون رو دارین که ممکنه متفاوت باشن. بهتره به غریزه مادری خودتون اعتماد کنین و از وسواس بیش از حد در تربیت کودک دوری کنین، چون این کار می‌تونه به سلامت روانی شما و کودکتون آسیب بزنه. به توانایی‌ها و قدرت‌های خودتون اعتماد کنین و از تجربه مادری خودتون استفاده کنین.

سخن پایانی

مامان اولی ها از این نکات می‌تونین به عنوان راهنما استفاده کنین تا توی مراقبت از نوزادتون بهتر بشین. یادتون باشه علاوه بر توجه به نوزادتون از خودتون هم مراقبت کنین.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها