2109
آیا مصرف قرص آسپرین در بارداری باعث فوت کودک نهاوندی شد؟

آیا مصرف قرص آسپرین در بارداری باعث فوت کودک نهاوندی شد؟

1402/07/03 بازدید932

علت فوت کودک نهاوندی

روز سه شنبه 28 شهریور ماه،نوزادی بدلیل خونریزی معده ساعاتی پس از تولد فوت شد که خانواده نوزاد خونریزی معده بدلیل مصرف آسپرین در بارداری رو دلیل مرگکودک نمی دونن و حاضر به کالبد شکافی برای کشف علت اصلی مرگ نوزاد هم نشدن ...

بعدازظهر روز سه ‌شنبه یک مادر باردار در هفته سی وهفتم بارداری برای زایمان به بیمارستان علیمرادیان مراجعه می‌کنه که نوزادی با وزن سه کیلو و دویست گرم به دنیا آورد.در ابتدای تولد حدود نیم ساعتی که نوزاد در بخش زایمان بود، مشکل خاصی نداشت اما بعد از مدت کوتاهی دچار مشکلات خفیف تنفسی شد که به بخش اطفال منتقل شد.با انتقال نوزاد به بخش اطفال با متخصص کودکان تماس گرفته و پزشک متخصص دستورات لازم رو تلفنی میده و با بیمارستان فاطمیه همدان هم برای بستری کودک در بخش ان.‌آی.‌یو.سی(بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان) یک تخت رزرو می‌کنه.

قبل از رسیدن پزشک متخصص اطفال، پزشک متخصص زنان و متخصص بی‌هوشی بالای سر نوزاد بودن و یک لوله (ان‌جی‌تیوپ) وارد بینی نوزاد کرده که متوجه خونریزی معده نوزاد میشن و با بدحال ‌تر شدن نوزاد، لوله تنفسی گذاشته میشه که متأسفانه با همه این تلاش‌ها نوزاد بعد از یک ساعت فوت می‌کنه.
مصرف قرص آسپرین در بارداری نی نی سایت

رئیس بیمارستان آیت‌الله علیمرادیان نهاوند با اشاره به اینکه نزدیکان این نوزاد فوت شده اعلام کردن علت فوت نوزاد نبود داروی سورفکتانت در بیمارستان و نبود پزشک متخصص اطفال بوده که کذب محضه، گفت: اظهارات نزدیکان این نوازد واقعیت نداره چونکه نوزاد اصلاً به این دارو نیاز نداشته.

این دارو هم در اختیار بیمارستان‌های شهرستان نیست چون تزریق آن باید توسط فوق‌تخصص اطفال و در بخش مراقبت‌های ویژه اطفال انجام بشه که شهرستان این امکانات رو نداره... خانواده این نوزاد گفتن که علت خونریزی معده نوزاد مصرف قرص آسپرین در دوران بارداری توسط مادر باردار نبوده به این دلیل که  داروی آسپرین یک داروی بسیار ایمن و کاملاً بی‌خطر برای جنینه.

اظهارات خانواده این نوزاد باعث ایجاد التهاب در فضای شهرستان و حتی در استان شده که در این راستا روز شنبه هفته‌جاری کمیته مرگ ‌ومیر با حضور سه متخصص اطفال، معاونت درمان شبکه بهداشت شهرستان تشکیل شد که همه این متخصصان به این نتیجه رسیدن که علت فوت نوزاد اختلال انعقادی(پری‌ناتال) که مادرزادی‌ هست، بوده و بعد از زایمان بروز کرده و حتی اگر این نوزاد در بهترین ان‌.آی.‌سی.‌یو دنیا هم بستری می‌شد، امکان زنده ماندنش وجود نداشت.

رئیس بیمارستان علیمرادیان نهاوند تأکید کرد ما به خانواده نوزاد هم اعلام کردیم که علت فوت نوزاد چه بوده و گفتیم اگر شک دارید می‌تونیم کالبد شکافی کنیم که خانواده متوفی نپذیرفتن.

 

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها