2109
معرفی کتاب آشپزی با مایکروویو

معرفی کتاب آشپزی با مایکروویو

1402/07/03 بازدید116

امروزه در اغلب محیط ها مانند خانه یا محل کار به طور مداوم از مایکروویو استفاده می کنیم. با این حال شاید کمتر کسی نسبت به این نکته آگاه باشد که علاوه بر کاربردهای روزمره مانند گرم کردن غذا یا یخ زدایی، می توان از این وسیله برای طبخ غذاهای گوناگون نیز استفاده کرد.

کتاب آشپزی با مایکروویو به معرفی کامل استفاده از مایکروویو برای انوع سبک های آشپزی می پردازد. هنرجویان آشپزی از سطوح مبتدی تا حرفه ای می توانند با استفاده از این کتاب، انواع غذاها، دسر، نان، کیک و شیرینی را تهیه کنند. در این مقاله به معرفی کامل این کتاب می پردازیم.

 

موضوعات کتاب آشپزی با مایکروویو

این کتاب تفاوت های نحوه استفاده از مایکروویو برای تهیه غذاهای متنوع را نیز به خوبی توضیح داده است. همچنین انواع مایکروویو با کارآیی های متفاوت را معرفی کرده است. این اثر، همچنین پیشنهاداتی برای بهینه سازی استفاده از این وسیله آشپزی برای تهیه غذاهای لذیذ ارائه کرده است.

کتاب آشپزی با مایکروویو، در کنار معرفی انواع کاربرد این وسیله، به معرفی برندها، و استفاده از هر دکمه نیز پرداخته است و راهنمایی ها و دستورالعمل هایی نیز برای تهیه غذاهای مختلف ارائه کرده است.

این کتاب برای چه کسانی مناسب است؟

از آنجا که در این کتاب، سؤالات نظری چندگزینه ای، پاسخ های تشریحی، آزمونهای آزمایشی و عملی آورده شده است، برای مهارت آموزان، دانش آموزان کار و دانش، متقاضیان آزمونهای ادواری و مربیان آشپزی مناسب است.

 البته هرکسی که در خانه خود مایکروویو داشته باشد می تواند این کتاب را تهیه کرده و از دستورالعمل ها و نکات آن استفاده کند. آشپز ماکروویو کسی است که دستگاه ماکروویو و قابلیت های آن را کامل بشناسد و بتواند انواع خوراک ها را با آن بپزد.

غذاهای مناسب برای آشپزی با مایکروویو

شاید استفاده از مایکروویو برای تهیه غذاهای سنتی ایرانی چندان کاربردی نباشد. با این حال علاقمندان می توانند برخی از محبوب ترین غذاها را با استفاده از مایکروویو تهیه کنند. برخی از غذاهایی که به راحتی در این وسیله قابل تهیه هستند در ادامه معرفی شده اند.

ساندویچ

شما می توانید با استفاده از مایکروویو ساندویچ های گوشت، مرغ، سبزیجات یا ماهی را به راحتی تهیه کنید. همچنین می توانید از این وسیله برای تست کردن و برشته کردن استفاده کنید.

پیتزا

این غذا به راحتی تهیه می شود. شما می توانید پیتزاهای خانگی را با استفاده از موادی مثل قارچ، زیتون و پنیر به راحتی در مایکروویو طبخ کنید.

غذاهای دریایی

شما همچنین می توانید غذاهای دریایی مانند میگو و انواع ماهی را در مایکروویو آماده کنید. برای آماده سازی این مواد لازم است نسبت به زمان بندی و دمای وسیله خود به خوبی آگاه باشید.

پاستا و لازانیا

پاستاهای مختلف با استفاده از مایکروویو به آسانی قابل طبخ هستند. در این روش پاستاهای ساده، ماکارونی و لازانیا در کمترین زمان ممکن آماده می شوند.

مرغ بریان

یکی از محبوب ترین غذاها برای پخت با مایکرویو، مرغ بریان یا سایر گوشت های پرندگان مانند بوقلمون است. این غذا به نسبت مدت زمان بیشتری برای آماده شدن نیاز دارد.

سبزیجات کبابی

با استفاده از مایکروویو به راحتی می توانید سبزیجات را کبابی کنید. سیب زمینی، کلم بروکسل، بادمجان، فلفل و گوجه از جمله سبزیجاتی هستند که به راحتی با این روش قابل تهیه هستند.

نان، شیرینی و کیک

 شما همچنین می توانید انواع بیسکوئیت، نان، کلوچه، پای، پنکیک، کیک و شیرینی های دیگر را به آسانی در مایکروویو آماده کنید.

سوپ

انواع سوپ را می توانید تحت شرایط خاصی در مایکروویو آماده کنید. پخت غذاهای آبکی در مایکروویو دستورالعمل و روش خاص خود را دارد و لازم است نسبت به چند و چون آن به خوبی آگاه باشید.

غذاهای فرآوری شده

 می توانید غذاهای فرآوری شده مثل ناگت ها، مرغ سوخاری و مانند آن را در کمترین زمان ممکن در مایکروویو آماده کنید.

نکاتی در خصوص آشپزی با مایکروویو

یکی از مواردی که در کتاب آشپزی با مایکروویو به خوبی مورد اشاره قرار گرفته، ایمنی و نکات مهم در هنگام آشپزی با این وسیله است. در ادامه برخی از مهم ترین نکات ارائه شده در این کتاب را شرح داده ایم.

استفاده از وسایل مناسب

فراموش نکنید که حتماً از وسایل آشپزی با جنس مناسب و قابل استفاده در مایکروویو استفاده کنید. برخی از مواد مثل فلزات یا پلاستیکهای اشتعال پذیر ممکن است باعث آسیب رسیدن به دستگاه شوند.

استفاده از ظروف مقاوم

باید از ظروفی مثل ظروف شیشه ای مقاوم در برابر حرارت استفاده کنید، زیرا دمای بالای مایکروویو می تواند به راحتی ظروف ضعیف تر را بشکند.

در نظر داشتن زمان پخت

زمان پخت مواد غذایی در مایکروویو، ممکن است تفاوت هایی با سایر روش های آشپزی داشته باشد. بنابراین در ابتدا زمان پیشنهادی را بر اساس دستورالعمل دنبال کنید و در صورت لزوم، زمان را کم یا زیاد کنید.

مدت زمان استراحت

 پس از پایان زمان پخت، غذا را کمی درون دستگاه بگذارید تا حرارت درونی غذا کم شود. در غیر این صورت ممکن است با مشکلاتی مانند سوختن دستها، ترک خوردن ظروف یا پاشیدن مواد غذایی به صورت و بدن خود مواجه شوید.

 کسب مهارت

 مانند هر روش آشپزی دیگری، آشپزی با مایکروویو نیازمند مهارت و تجربه است. بنابراین، با آزمون و خطا و آشنایی با پخت انواع مواد غذایی می توانید مهارت و دقت کافی را برای کار با این وسیله به دست آورید.

جمع بندی

با رعایت نکات و تمرین های ارائه شده در کتاب آشپزی با مایکروویو، می توانید از پخت مواد غذایی مختلف با مایکروویو لذت ببرید و به سادگی آشپزی کنید. نویسندگان این کتاب به طور مفصل شرح داده اند که چگونه برای پخت انواع غذاها از صبحانه ها و نوشیدنی ها گرفته تا غذاهای اصلی و دسرها، از مایکروویو استفاده کنید.

 در این کتاب روش های مختلف آشپزی با این وسیله به طور کامل معرفی شده است و لیست مواد لازم برای هر دستورالعمل نیز ارائه شده است. اما نکته مهم در خصوص این کتاب، معرفی انواع مایکروویو، شرح کاربردها، ارائه نکات لازم و موارد مهم در رعایت نکات ایمنی است که آگاهی از آنها برای هر هنرجوی آشپزی لازم است.همچنین برای خرید کتاب های آشپزی، بخصوص کتاب های آزمون فنی و حرفه ای آشپزی به کتاب نوین مراجعه کنید.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها