2109
برترین روش های مهاجرت به آمریکا در سال 2023 کدامند؟

برترین روش های مهاجرت به آمریکا در سال 2023 کدامند؟

1402/05/02 بازدید771

کشور آمریکا که به سرزمین فرصت ها معروف است، همواره یکی از محبوب ترین مقاصد برای مهاجرت به آمریکا برای ایرانیان بوده است.

علیرغم شرایط بسیار سختی که دولت آمریکا برای ورود ایرانیان به این کشور در طول سال های اخیر وضع کرده است، سالانه تعداد قابل توجهی از ایرانیان موفق به اخذ ویزای آمریکا و اقامت این کشور می شوند و اما چگونه؟

 

 شاید برایتان جالب باشد که طبق آمار منتشر شده از اداره مهاجرت آمریکا، تعداد ویزاهای توریستی ریجکتی برای کشور ایران در 6 سال اخیر به کمترین میزان خود رسیده به طوریکه که در سال 2018 بیش از 87% ایرانیان متقاضی ویزای توریستی آمریکا ریجکت می شدند.

 با توجه به تسهیل شرایط، موسسه مهاجرتی رویال اپلای مفتخر است تمامی امور مربوط به اخذ ویزا و دریافت اقامت آمریکا را برای ایرانیان عزیز انجام دهد.

دلایلی که آمریکا را به یکی از بهترین مقاصد مهاجرتی در جهان تبدیل می کند:

  1. علم و تکنولوژی: می توان به جرئت گفت که امروزه کشور آمریکا پیشرفته ترین کشور دنیا می باشد. از حوزه هایی چون فناوری گرفته تا زیرساخت های و صنایع این کشور مدرن.
  2. کار: آمریکا همواره در 5 کشور برتر جهان در زمینه استفاده از نیروی کار و اشتغال زایی قرار می گیرد. دستمزد های مناسب، امنیت شغلی بالا و نرخ بیکاری پایین این کشور از عوامل تاثیر گذار بر انتخاب هر فرد می باشد.
  3. اقتصاد: کشور آمریکا در سرانه تولید ناخالص (GDP) در رتبه اول جهان قرار دارد.

 

 

 

ویزای توریستی آمریکا برای ایرانیان

به طور کلی دو نوع ویزای کلی برای ورود به آمریکا وجود دارد. 1) ویزا های غیر مهاجرتی مانند ویزای توریستی- تحصیلی و ... 2) ویزا های مهاجرتی مانند پیوستن به خانواده. ویزای غیر مهاجرتی توریستی آمریکا که به ویزای ویزیتور (Visitor Visa) معروف است، می تواند یکی از راه های سریع و راحت برای افرادی باشد که با اهداف گردشگری یا تجاری می خواهند به آمریکا سفر داشته باشند.

 داشتن ویزای توریستی آمریکا در پاسپورت هر شخص، امتیاز بسیار بالایی برای او می باشد چرا که شانس او را برای اخذ ویزا های مهاجرتی یا غیر مهاجرتی او از هر کشوری در جهان بسیار  بالا می برد. مدت زمانی که شخص می تواند با داشتن این ویزا در کشور آمریکا اقامت کند، معمولا 180 روز می باشد.

تحصیل در آمریکا

تحصیل در کشور آمریکا می تواند یکی از مهم ترین و موثر ترین تصمیمات زندگی یک شخص باشد. آمریکا با داشتن بیش از 4000 موسسه عالی آموزشی، حدود 1 میلیون دانشجوی بین المللی و استاندارد های آموزشی بسیار بالا یکی از بهترین کشور های جهان برای تحصیل هر فرد می باشد. دانشگاه های آمریکا بر خلاف اکثر دانشگاه های کانادا به دانشجویان، مخصوصا در مقاطع دکتری و فوق لیسانس، بر اساس دستاورد ها و قابلیت های آن ها گاها بورسیه می دهد. در برخی موارد این بورسیه ها حتی می تواند تمامی هزینه های تحصیل و زندگی متقاضیان را به طور کامل پوشش دهد.

ویزای تحصیلی آمریکا

برای تحصیل در کشور آمریکا شما نیاز به داشتن ویزای تحصیلی این کشور دارید. دو نوع ویزای تحصیلی در آمریکا وجود دارد: ویزای F1 و ویزای J1 که تفاوت اصلیشان در منابع مالی تامین کننده تحصیلات شخص می باشد.

گرفتن نامه قبولی دانشگاه اولین قدم برای تحصیل در آمریکا است و داشتن نامه قبولی از یک دانشگاه در آمریکا ضروری است. برای این کار دو راه وجود دارد که در راه اول خود شخص تصمیم به گفتگو با دانشگاه ها می شود که امری زمان بر و دشوار بوده و یا راه دوم که یک نماینده (موسسه امور مهاجرتی) انتخاب کرده که هم شانس قبولیش و همینطور احتمال دریافت بورسیه خود را به طور قابل توجهی افزایش دهد.

با داشتن گواهی صلاحیت (I-20) و اخذ زمان سفارت در یکی از کشور های همسایه، فرد به مصاحبه دعوت می شود. اکثر قریب به اتفاق متقاضیان علی الخصوص ایرانیان، در این مرحله رد می شوند و موفق به اخذ ویزا نمی گردند.

دلیل بسیار ساده آن هم اینست که نمی توانند آفیسر پروندشان را قانع کنند که پس از اتمام تحصیل خود به کشورشان باز می گردند. در این مرحله داشتن مشاور امور مهاجرتی می تواند شرایط را کاملا تغییر دهد.

 

کار در آمریکا و ویزا های کاری آمریکا

کشور آمریکا با داشتن بیش از 50 میلیون مهاجر، نرخ بیکاری 3.6% و میانگین حقوق 33.58 دلار در ساعت یکی از ایده آل ترین کشور های دنیا برای کار می باشد. برای کار کردن در کشور آمریکا شما نیاز به اخذ ویزای کاری این کشور دارید که به دو دسته تقسیم می شوند: 1) ویزاهای کاری موقت که تنها اجازه کار را به مدت محدود و موقت را می دهند و منجر به اقامت دائم نمی شوند و 2) ویزای کاری دائمی که شخص پس از مدتی می تواند برای دریافت اقامت دائم خود (Green Card) اقدام کرده و در نهایت شهروند آمریکا شود.

مهاجرت کاری به آمریکا

در هر سال مالی آمریکا که از 1 نوامبر تا 30 سپتامبر می باشد، طبق سیاست های این کشور 140 هزار جایگاه برای افراد مهاجر متقاضی به کار در آمریکا فراهم می گردد. ویزای های مهاجرت مبتنی بر کار آمریکا در 5 دسته بندی قرار می گیرند که در برخی از آن ها نیز امکان همراهی همسر و فرزندان فرد متقاضی نیز وجود دارد.

  1. ویزای EB-1

این ویزا که در ایران به ویزای نخبگی معروف است یکی از روش های کسب دریافت گرین کارت آمریکا می باشد. طبق جداولی که توسط اداره مهاجرت این کشور منتشر شده، این کشور از افرادی که قابلیت ها و دستاورد های خارق العاده در زمینه های علمی، پژوهشی، ورزشی، هنری و ... داشته باشند استقبال ویژه ای می کند.

  1. ویزای EB-2

این ویزا نیز مشابه ویزای EB-1 بوده و به افرادی که توانایی های استثنایی دارند اعطا می گردد. شرایط اخذ این ویزا کمی ساده تر بوده و داشتن مدارک پیشرفته مانند دکتری، عضویت در انجمن ها و همینطور سابقه کاری بالا در یک زمینه مشخص و مورد نیاز شانس شما را برای دریافت این ویزا افزایش می دهد.

  1. ویزای EB-3

ویزای EB-3 یا ویزای کارگران ماهر به افرادی که سابقه کار حرفه ای در زمینه های مورد نیاز این کشور را دارند گفته می شود. برای اخذ این ویزا داشتن پیشنهاد شغلی از یک کارفرما در آمریکا که تمایل به استخدام کردن شما داشته باشد، ضروری است.

  1.  ویزای EB-4

چهارمین ویزای مبتنی بر اشتغال این ویزای EB-4 می باشد. این ویزا مخصوص مهاجرینی با شرایط خاص می باشد. برای مثال افراد مذهبی، برخی خبر نگاران، پزشکان و گروه های دیگر.

  1. ویزای EB-5

آخرین نوع ویزای اقامتی مبتنی بر کار در آمریکا، ویزای معروف سرمایه گذاری می باشد. این ویزا نیازمند سرمایه گذاری قابل توجه در این کشور می باشد. این پروسه به دو صورت انجام پذیر است: 1) سرمایه گذاری مورد نیاز در یک شرکت یا پروژه تجاری در آمریکا یا 2) برنامه برای تولید یا حفظ 10 شغل تمام وقت دائمی برای کارگران آمریکایی.

 

مهاجرت به آمریکا از طریق خانواده

مهاجرت دائم به کشور آمریکا بواسطه اسپانسر شدن یکی از بستگان نزدیک خود، نیز یکی از روش های اخذ اقامت دائم این کشور می باشد. یکی از معدود روش های مهاجرتی که محدودیت سالانه ای برای تعداد متقاضیان ندارد همین روش می باشد. در این روش یکی از بستگان نزدیک شما شهروند قانونی و یا مقیم دائم (گرین کارت) آمریکا می باشد، می تواند حامی شما در این کشور شده و شما می توانید طی یکسال گرین کارت خود را دریافت کنید.

 

لاتاری آمریکا

شاید شناخته شده ترین و پر طرفدار ترین روش اخذ اقامت دائم و دریافت گرین کارت آمریکا در میان ایرانیان روش قرعه کشی یا لاتاری باشد. بنا گذاری این روش به سال 1990 میلادی باز می گردد که دولت آمریکا با سیاست های خود در خصوص جذب مهاجرین از جوامع مختلف، در پی آن بود که جمعیت مهاجرین خود را متنوع کند.

در همین راستا سالانه به 50 هزار نفر در بستر این برنامه، اقامت دائم این کشور را اعطا می شود. برای مثال در سال 2017 از میان مجموعا 1 میلیون 400 هزار نفر شرکت کننده از ایران، و تنها حدود 2000 نفر برای اخذ گرین کارت انتخاب شدند که نشان دهنده شانس بسیار پایین متقاضیان این روش اقامتی می باشد.

 

سخن پایانی مهاجرت به آمریکا

در این گزارش مهم ترین و محبوب ترین روش های مهاجرت به آمریکا آورده شد. آمریکا شاید یکی از سخت ترین کشور های جهان برای مهاجرت به ویژه برای ایرانیان باشد اما علیرغم این موضوع هر ساله تعداد قابل توجهی از ایرانیان موفق به اخذ اقامت این کشور می گردند. امروزه مهاجرت به کشور آمریکا، چه به صورت موقت و چه به صورت دائم، بدون کمک گیری از کارشناسان موسسات مهاجرتی تقریبا غیر ممکن می باشد زیرا فرآیند اخذ اقامت این کشور پیچیدگی های خاص خود را دارد. موسسه مهاجرتی رویال اپلای با بیش از 10 سال سابقه به صورت تخصصی 0 تا 100 همه امور مهاجرتی کشور آمریکا را انجام می دهد. مهاجرت به آمریکا تنها یک رویا نیست.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها