2109
تاکسی زایمان در ژاپن!

تاکسی زایمان در ژاپن!

1402/04/03 بازدید880

تاکسی زایمان در ژاپن!

همیشه وقتی یک خانم باردار زمان زایمانش می‌رسه فورا باید آمبولانس خبر کنه و یا نگران چجوری به موقع رسیدنش به بیمارستان باشه.

اما جالبه بدونید که در سال 2022، ژاپن بالای 800 هزار نفر از جمعیتش رو از دست داد و این در حالی بود که دولت این کشور جهت تشویق خانواده‌ها برای فرزندآوری، براشون کمک هزینه در نظر گرفته بود و در نهایت با این سیر نزولی جمعیت، دولت تصمیم گرفت تاکسی زایمان رو وارد ماجرا کنه!

وقتی اسم تاکسی زایمان به گوش می‌خوره، شاید تصور کنید صحبت از یک آمبولانس کاملا مجهزه که دست کمی از اتاق جراحی نداره! اما اینطور نیست.

در واقع این تاکسی، یک خودروی تاکسی کاملا معمولی کلاسیکه، که تجهیزاتش به چند دست ملحفه و آب گرم و حوله تمیز محدود می‌شه. محدود اما کاملا بهداشتی.
 

آرامش خانم‌ های باردار

راننده این تاکسی زایمان پزشک متخصص یا ماما نیست، راننده یک شخص سیاه پوشه که تمامی اطلاعات لازم در رابطه با فراهم کردن آرامش خانم باردار داخل خودرو  رو می‌دونه و مابقی اطلاعاتی که لازمه مسافرش بدونه هم تو یک کتاب، داخل داشبورده.

فرهنگ استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در ژاپن بسیار غنیه و به  این صورته که از سه شهروند، فقط یک نفرشون وسیله نقلیه‌ی شخصی داره؛

 اما دولت به خانم‌هایی که زمان زایمانشون نزدیکه توصیه می‌کنه به جای رفتن به بیمارستان با وسیله حمل و نقل عمومی، از تاکسی زایمان استفاده کنن.

این تاکسی‌ها بجز فراهم کردن آرامش برای خانم‌های باردار، باعث شدن که آمبولانس‌هایی که پیش از این برای حمل و نقل مادران به بیمارستان استفاده می‌شد، این‌بار برای خدمت و جابجایی بیماران دیگه مورد استفاده قرار بگیره.
 

هزینه تاکسی زایمان

اولین بار تاکسی‌ زایمان در سال 2010 با هماهنگی و همکاری نهادهای بهداشتی شهری و روستایی در کلان شهر توکیو راه اندازی شد.

 هزینه استفاده از این تاکسی‌ها تفاوتی با تاکسی‌‌های معمولی نداره، فقط راننده باید از قبل آدرس مادر و آدرس بیمارستان و ساعت رفتن به سمت مبدا رو بدونه.

 

منبع
parsi.euronews

 

 

 

منبع : تاکسی زایمان در ژاپن!

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها