2109
زوج ژاپنی به خاطر بارداری خارج از نوبت عذرخواهی کردند

زوج ژاپنی به خاطر بارداری خارج از نوبت عذرخواهی کردند

1397/01/22 بازدید897
نی نی سایت: یک کارمند ژاپنی بعد از باردار شدن، توسط رئیسش توبیخ شد؛ چون بدون رعایت «نوبت» باردار شده بود! این خانم زمانی که متوجه بارداری خود شد، در یک مرکز خصوصی نگهداری از بچه‌ها در شمال ژاپن کار می‌کرد.
مدیر این مرکز برای ازدواج و بچه‌دار شدن تمام خانم‌های کارمند در این مرکز، برنامه زمان‌بندی مشخص کرده بود که ظاهرا این زمان‌بندی‌ها با شیفت‌های کاری کارمندان خانم تداخل داشته است.
گرفتاری این کارمند خانم- که هویتش فاش نشده- بعد از نامه نوشتن شوهر 28 ساله‌اش به یکی از روزنامه‌های پرتیراژ ژاپن و توضیح ماجرا، باعث شد قوانین ناراحت‌کننده برخی شرکت‌های ژاپنی برای اجازه دادن به کارمندهای خانم برای ازدواج و بارداری، با توجه به رتبه شغلی‌شان، زیر ذره‌بین قرار بگیرد.
به گفته شوهر این خانم، آنها بعد از اینکه متوجه بارداری شدند، برای عذرخواهی رسمی از مدیر مرکز نگهداری کودک اقدام کردند اما از آن به بعد، همسر او به خاطر متهم شدن به «خودخواهی و نقض قانون مرکز»، بسیار سرزنش شده و از بارداری‌اش ناراحت و نگران است.
البته این قوانین فقط محدود به مراکز نگهداری از کودکان نیست و موارد مشابهی از شرکت‌های دیگر هم گزارش شده است؛ زنان کارمند در ژاپن تبعیض‌های زیادی را متحمل می‌شوند و همین قوانین باعث شده این کشور از نظر تبعیض جنسیتی در میان 144 کشور، رتبه 114 را کسب کند.
هرچند که این اتفاق باعث به راه افتادن موجی از حمایت از زنان در ژاپن شده است اما همچنان خانم‌های کارمند به خاطر چنین قوانینی، متهم به «خودخواهی» می‌شوند چون بچه نمی‌خواهند و اگر هم خارج از نوبت مشخص شده محل کارشان باردار شوند، به اتهام «خودخواهی و نقض قوانین» جریمه می‌شوند!

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
9644 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

6 روز پیش
|
7026 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

3 هفته پیش
|
15200 بازدید