2109
به چه علت نوزادان هنگام غذا خوردن ناله می‌کنند؟

به چه علت نوزادان هنگام غذا خوردن ناله می‌کنند؟

1402/04/03 بازدید37313

به چه علت نوزادان هنگام غذا خوردن ناله می‌کنند؟

اینکه نوزادان و کودکان خردسال در دو سال اول زندگی چه زمانی و چگونه تغذیه می‌شوند پایه‌ای برای رشد آن‌ها ایجاد می‌کند که می‌تواند توضیح دهد که چرا مادران می‌توانند هنگام ناله‌های نوزادشان هنگام غذا خوردن نگران باشند. ناله با شیوه های ارتباطی نوزادان مرتبط  بوده و با این حال توجه به آن بسیار مهم است. برخی از انواع صداهایی که از نوزادان می آیند می توانند کاملاً خوب باشند. با این حال هنگامی که کودک شما شروع به تولید صداهای ناله غیرمعمول در هنگام خواب می کند مهم این است که یاد بگیرد چگونه نیازهای خود را بیان کند.

 

تغذیه و ایمنی برای نوزادان

عدم تحمل غذایی یکی از دلایل ناراحتی نوزادان است و این یکی از دلایل حیاتی بودن تغذیه صحیح برای نوزادان در 3 سال اول زندگی می‌باشد. تغذیه صحیح کودک به کاهش خطر ابتلا به بیماری های مزمن در طول عمر او کمک می کند و همچنین می تواند باعث رشد منظم ذهنی و جسمی شود. نوزادان و کودکان خردسال در مقایسه با بزرگسالان سیستم ایمنی ضعیف تری دارند که ایمنی غذا را برای آنها اهمیت زیادی می دهد. در زیر نکات مهم ایمنی مواد غذایی وجود دارد که باید رعایت کنید:

 

همیشه هنگام غذا خوردن نوزادان خود مراقب آنها باشید

از غذاهای تازه استفاده کنید

مکمل های ویتامین D را در نظر بگیرید

تغذیه را ثابت نگه دارید

اگر در شیردهی مشکل دارید از پزشک خود کمک بخواهید

تغذیه نوزاد

ناله کردن نوزادان زمان غذا خوردن

ناله کودک در حین غذا خوردن بخشی از هضم و خواب طبیعی است یا آنها فقط در حال کشف صدای خود هستند. با این حال علائمی مانند بثورات پوستی، تب بالا، عدم افزایش وزن، استفراغ مکرر، یا غرغر کردن با هر وعده غذایی به دنبال دارد. همه اینها می تواند به این معنی باشد که کودک شما دچار کم آبی یا رفلاکس اسید شده است. اکیداً توصیه می شود فوراً به پزشک مراجعه کنید. بثورات خفیف می تواند باعث تحریک پذیری کودک شما شود بنابراین هنگام غذا خوردن ناله می کند.

 

چه زمانی به پزشک اطفال مراجعه کنیم؟

اکثر موارد رفلاکس اسید در نوزادان طبیعی در نظر گرفته می شود. اگر ناله کودک شما با هر یک از علائم ذکر شده در زیر همراه است با پزشک مشورت کنید:

 

تنفسی دارد که بیش از یک ثانیه مکث می کند

در مدفوع یا پوشک آنها خون وجود دارد

عدم افزایش وزن

تف زرد، قرمز خونی یا قهوه ای است

عدم افزایش وزن

با هر نفس غرغر می کند

 

نتیجه‌گیری:

ناله کردن برای نوزادان ممکن است باعث شکایت و ناراحتی آنها در مورد انتخاب غذا باشد. درک اینکه چرا کودک هنگام غذا خوردن ناله می کند یا صداهای دیگری تولید می کند برای والدین می تواند کار بسیار دشواری باشد. به عنوان یک قاعده کلی اگر ناله غیر طبیعی به نظر می رسد با پزشک مشورت کنید.

 

منبع:

mummy-time.

منبع : به چه علت نوزادان هنگام غذا خوردن ناله می‌کنند؟

ارسال نظر شما

login captcha

نوزاد که غذا نمیخوره، که بخاطر نوع غذا باشه...

تا 40 روزگی نوزاد و بعد شیرخوار میگن

پربازدیدترین ها