2109
به چه علت فیزیوتراپی برای خانم‌های باردار مفید است؟

به چه علت فیزیوتراپی برای خانم‌های باردار مفید است؟

1402/03/18 بازدید452

به چه علت فیزیوتراپی برای خانم‌های باردار مفید است؟

فیزیوتراپی نوعی درمان است که به فرد کمک می‌کند تا تناسب اندام و تندرستی خود را بازیابی و حفظ کند. این درمان به پیشگیری از آسیب، آمادگی جسمانی و تندرستی و همچنین توانبخشی فیزیکی کمک می‌کند. فیزیوتراپی نیز به طور گسترده‌ای به زنان در دوران بارداری توصیه می‌شود. فواید فیزیوتراپی در دوران بارداری بیش از یک است و به همین دلیل اکثر پزشکان اصرار دارند که زنان در دوران بارداری خود به فیزیوتراپی بپردازند.

 

فواید فیزیوتراپی در دوران بارداری

 

  • باعث تسکین درد کمر می‌شود:

کمردرد در دوران بارداری نباید برای کسی تعجب‌آور باشد. بدن شما عادت به تحمل وزن اضافی قابل توجهی که با بارداری به همراه دارد ندارد بنابراین وزن اضافی که باید حمل کنید می‌تواند کمر شما را تحت فشار قرار دهد و باعث درد و ناراحتی شود. ثابت شده است که فیزیوتراپی برای این نوع درد مفید است. این به شل شدن ماهیچه‌ها کمک می‌کند و آن‌ها را از استرس ناشی از وزن اضافی که باید حمل کنند خلاص می‌کند. فیزیوتراپیست‌ها بیماران خود را وادار می‌کنند تا تمریناتی را انجام دهند که عضلات نزدیک ستون فقرات آن‌ها را درگیر می‌کند تا درد را از بین ببرند.

 

  • به بی‌اختیاری ادرار کمک می‌کند:

به دلیل تغییرات در عضلات کف لگن زنان در کنترل مثانه خود دچار مشکل می‌شوند که می‌تواند بسیار شرم‌آور و آزاردهنده باشد. بسیار جالب است که فیزیوتراپی می‌تواند به کنترل این موضوع کمک کند. تمرین‌هایی که در طول فیزیوتراپی انجام می‌دهید به شما کمک می‌کند تا یاد بگیرید که عضلات خود را به شیوه‌ای بهتر کنترل کنید بنابراین به شما امکان می‌دهد از روند بی‌اختیاری خلاص شوید.

فیزیوتراپی در بارداری

  • مفاصل و ماهیچه‌های سفت بدن را شل می‌کند:

در دوران بارداری بدن زن دچار تغییرات زیادی می‌شود. این تغییرات در مدت زمان بسیار کوتاهی اتفاق می‌افتند و بنابراین بدن شما زمان کافی برای سازگاری راحت با این تغییرات را ندارد. بنابراین زنان باردار اغلب از دردهای عضلانی و درد مفاصل خود شکایت دارند. عضلات آن‌ها بیش از حد کار می‌کنند و مفاصل سفت می‌شوند. فیزیوتراپی در این مورد واقعا به کمک آن‌ها می‌آید.

 

  • زایمان را آسان می‌کند:

بیشتر زنان در دوران بارداری خود به دلیل تنبلی و بی‌تحرکی مقصر هستند. ما این را درک می‌کنیم زیرا هر مقدار حرکت می‌تواند باعث ناراحتی و خستگی شود اما فیزیوتراپی دقیقا برعکس عمل می‌کند. فیزیوتراپیست‌ها بیماران خود را مجبور به انجام تمرینات و فعالیت‌هایی می‌کنند که به آن‌ها کمک می‌کند بدن خود را فعال نگه دارند. ثابت شده است که این برای زنان در طول زایمان مفید است زیرا به سهولت روند زایمان تا حد زیادی کمک می‌کند. در واقع پزشکان فیزیوتراپی را به تمام مادران باردار توصیه می‌کنند.

 

منبع:

cloudninecare.com

منبع : به چه علت فیزیوتراپی برای خانم‌های باردار مفید است؟

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها