2109
آیا حرکت جنین قبل از زایمان متوقف می‌شه؟

آیا حرکت جنین قبل از زایمان متوقف می‌شه؟

1402/03/06 بازدید1240

آیا حرکت جنین قبل از زایمان متوقف می‌شه؟

اکثر زنان باردار از حرکت جنین در هفته بیستم بارداری آگاه هستند، زنانی که قبلا بچه دار شده‌اند ممکن است زودترحرکات نوزاد را احساس کنند.

در بارداری اول افراد ممکن است تا مدت‌ها از حرکات نوزاد آگاه نباشند، نوزادان قبل از هفته ۲۴ الگوی حرکتی منظمی ندارند، این حرکات بخشی از رشد استخوان، عضله و مغز کودک شما است و می‌تواند به عنوان ضربه، چرخیدن یا غلتیدن تعریف شود.

چند حرکت باید در روز احساس کنیم؟

تعداد خاصی از حرکات جنین وجود ندارد که «طبیعی» تلقی شود، هر مادری حرکات متفاوتی را احساس می‌کند و برخی از نوزادان فعال‌تر از بقیه هستند.

حرکات برای هر کودک منحصر به فرد است، مهم است که تشخیص دهید چه چیزی برای شما و کودکتان عادی است زیرا در هر فرد متفاوت خواهد بود.

آیا حرکات جنین در اواخر بارداری کاهش می‌یابد؟

بین هفته‌های  ۱۶ تا ۲۴ بارداری با بزرگتر و قوی‌تر شدن کودک حرکات او افزایش می‌یابد، حرکات جنین در حدود هفته ۳۲ به اوج خود می‌رسد و پس از آن سطح فعالیت تا زمان زایمان و تولد ثابت می‌ماند، اگرچه ممکن است حرکات کودک شما در سه ماهه سوم افزایش یابد اما نباید تعداد دفعات آن کاهش یابد.

به چه علت کاهش حرکات جنین مهم است؟

فعالیت نشان دهنده رشد طبیعی سیستم عصبی مرکزی و سیستم اسکلتی عضلانی با رشد کودک شما است، این یک نشانه مثبت بوده که نوزاد به محیط داخلی و خارجی واکنش نشان می‌دهد.

در بزرگسالی وقتی احساس خوبی نداریم تمایل به استراحت داریم و تمایلی به فعالیت نداریم، بچه‌ها هم اگر حالشان خوب نباشد با کاهش حرکاتشان در روز استراحت می‌کنند.

بعد از مدتی نمی‌توانید حرکات جنین را حس کنید زیرا کودک شما در طول روز و شب دوره‌های خواب و بیداری دارد، در یک نوزاد سالم دوره‌های خواب معمولاً بین ۲۰ تا ۴۰ دقیقه طول می‌کشد و به ندرت بیشتر از ۹۰ دقیقه طول می‌کشد.  جنین معمولاً هنگام خواب حرکت نمی‌کنند.
آیا موقع زایمان حرکات جنین کم می‌شود؟

چرا حرکت جنین کاهش یافته؟

زیاد حرکت نکردن کودک باعث نگرانی می‌شود کاهش یا تغییر ناگهانی در حرکات کودک شما به طور بالقوه نشانه‌ای است که کودک شما خوب نیست، نوزادان می‌توانند برای حفظ انرژی حرکت خود را کند یا کاهش دهند. این می‌تواند به دلیل سطوح پایین اکسیژن، کاهش مواد مغذی یا مایع آمنیوتیک کم باشد. همچنین تحقیقات نشان می‌دهد که بین کاهش حرکات جنین و پیامدهای بد پریناتال مانند مرده‌زایی ارتباطی وجود دارد.

اگر نگران هستید که حرکات کودکتان کاهش پیدا کرده به موارد زیر توجه کنید:

هرگز تا قرار ملاقات بعدی با پزشک یا اسکن منتظر نمانید.

هرگز تا روز بعد برای ارزیابی منتظر نمانید.

در صورت وجود نگرانی همیشه با پزشک خودتان در تماس باشید وتماس را به تعویق نیندازید.

 

آیا جنین می‌تواند بیش از حد حرکت کند؟

تحرک زیاد نشانه سالم رشد جنین است و نشان می‌دهد که نوزادان به دنیای درونی و بیرونی خود واکنش نشان می‌دهند،  برخی از نوزادان فعال‌تر از دیگران هستند بنابراین مهم است که به آنچه برای کودک شما طبیعی است توجه کنید.

نتیجه‌گیری:

اپیزودهای کاهش حرکات لزوماً به معنای وجود مشکل نیست و کودک شما ممکن است در روز آرام‌تر باشد.

تنها راه مطمئن شدن از این موضوع این است که توسط پزشک معاینه شوید

منبع:
bellybelly.com

 

منبع : آیا حرکت جنین قبل از زایمان متوقف می‌شه؟

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها