2109
چه شلوارهایی برای محیط کار مناسب است

چه شلوارهایی برای محیط کار مناسب است

1402/03/02 بازدید1048

عموما برای افرادی که به تیپ و ظاهر خود اهمیت فراوانی می دهند، مهم ترین دغدغه آنها استایل رسمی و اداری برای محیط کاری است. آیا شلوار پارچه ای زنانه مناسب استایل رسمی است یا شلوار کتان زنانه؟

ما در این مقاله قراره نحوه ساخت یک استایل رسمی رو بررسی کنیم، پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

 

 

 ست اداری برای بانوان:

در وهله اول باید مهم ترین نکته یعنی جنس پارچه بپردازیم. نوع ، جنس پارچه و کیفیت دوخت شلوارزنانه سه عامل مهم در هنگام خرید یک شلوار برای استایل اداری یا رسمی است که از همین رو اکثر انتخاب ها در زمان ساخت یک استایل رسمی به سمت دو مدل پارچه پرطرفدار کتان و پارچه هدایت خواهد شد.

اما ما باید به یاد داشته باشیم که هرچه پارچه شلواری تا ابد در کمد ما نمی ماند و داوام خود را روزی از دست خواهد داد و پس از مدتی ظاهر ابتدایی خود را ندارد.

آیا شلوار لی زنانه برای محل کار مناسب است؟

اگر می خواهید بدانید که پوشیدن شلوار لی زنانه در ادارات کار درستی است یا نه ابتدا باید با قوانین محل کار خود آشنا باشید در دفتر های کار کوچک و خصوصی که معمولا زیر 10 نفر کارمند دارد پوشیدن شلوار معمولا ممنوعیتی ندارد ولی ادارات دولتی و دفاتر کار بزرگ تر افراد باید از پوشش های رسمی تر استفاده کنند انتخاب شلوار لی زنانه پیشنهاد نمی کنیم.

شلوار های با استایل گشاد مانند شلوار بگ زنانه با این که استایل آزادی دارند و برای استفاده های طولانی بهترین هستند ولی پوشیدن آن ها مانند شلوار های لی زنانه برای ادارات دولتی با پوشش رسمی کار درستی نیست

 

 

 

 

تفاوت شلوار کتان زنانه و شلوار پارچه ای زنانه

شاید شما هم تا به امروز تفاوت های اصلی شلوار زنانه پارچه ای و شلوار کتان زنانه را به خوبی بشناسید اما بگذارید یک بار دیگه هم در این مقاله این تفاوت ها را باهم بررسی کنیم.

به خوبی بدانید که شلوار پارچه زنانه به عنوان اصطلاحی عمومی در جامعه ما است و این مدل شلوارزنانه از تنوع پارچه زیادی بر خوردار است همانند کتان که خود نام یک مدل پارچه است.

معرفی شلوار زنانه پارچه ای به طورعامیانه شلوارهایی از جنس نخی و یا پشمی است که عموما با ظاهری کلاسک تر به ابزار عرضه می شود.

 

شلوار پارچه ای زنانه

این مدل شلوار زنانه غالبا تکمیل کننده کت تک یا مانتو های اداری رسمی زنانه است که در استایل رسمی همچون کت و شلوار بسیار مورد توجه قرار می گیرد و معمولا از فاق بلند تری بهره می برد و در ناحیه ران و پایین باسن گشاد تر از دیگر شلوار ها است و از راحتی بسیاری برخوردار است.

اما نباید از مهم ترین نکته خرید شلوار زنانه پارچه ای که در ایستایی این شلوار هم تاثیرگذاری بسازی دارد فراموش کنیم.

نکته مهم انتخاب شلوار با فاق مناسب. فاق در شلوار زنانه به 3 دسته تقدیم می شود که در ادامه هر سه مدل را باهم بررسی خواهیم کرد.

 

فاق کوتاه شلوار زنانه:

بیشتر برای خانم‌های که دارای پاهای کشیده هستند، مناسب است. اندازه فاق در این شلوارها ۱۶ تا ۲۰ سانتی‌متر می‌باشد به همین دلیل شکم و پهلو در آن نمایان است.

 فاق متوسط شلوار زنانه:

رایج‌ترین نوع فاق در شلوار زنانه هستند، اندازه فاق آن‌ها چیزی در حدود ۲۰ تا ۲۳ سانتی‌متر می‌باشد.

فاق بلند شلوار زنانه :

شلوار زنانه فاق بلند بیشتر مناسب خانم‌های قد کوتاه می‌باشد به دلیل اینکه اندازه فاق آن‌ها ۲۳ تا ۲۶ سانتی‌متر است، شکم و پلو را در خود پنهان می‌کنند.

 

یکی دیگر از نکات مهم قبل از خرید شلوار زنانه که باید به آن توجه کرد، مقاوت یا دوام کمتر آم نسبت یه شلوار کتان است. ظرافت نوع پارچه و دوخت و درزهای آن نسبت به مدل آن نسبت به شلوار های دیگر از حساسیت و مقاومت کمتری بر خوردار است .

به طور کلی عمر شلوار زنانه  پارچه ای نسبت به پارچه شلوار کتان زنانه کمتر است و شاید همین مسئله باعث می‌ شود که جوانان کمتر به سراغ این شلوار بروند. ضخامت شلوارزنانه پارچه‌ ای موضوعی است که در روز های سرد بسیار مشکل‌ آفرین می شود و ممکن است سرما و رطوبت به‌ راحتی از آن عبور کنند. در واقع آنچه در بالا گفته شد دلیلی بر عدم استفاده از شلوار پارچه‌ ای نیست. استایل‌ هایی که با استفاده از این شلوار ساخته می‌ شوند بسیار خاص و زیبا هستند و می‌ توانند هرکسی را برای استفاده از شلوار پارچه ای ترغیب کنند. مخصوصا افرادی که طرفدار استایل های کلاسیک و یا رسمی هستند.

همانطور که گفته شد پارچه شلوارزنانه این مدل معمولا پشمی یا نخی می باشد که در اغلب اوقات قسمتی از کت و مانتو است. این مدل شلوار ممکن است در مدل های مختلف و با استفاده های مختلف عرضه شود. شلوار پارچه ای ظاهری به مراتب رسمی تر و کلاسیک تری دارد و با ظرافت بالایی تولید می شود. که این ظرافت ممکن است مراقبت از آن را کمی دشوار تر کند. مقاومت پارچه این شلوار شاید نسبت به شلوار کتان کمتر باشد.

 

شلوار کتان زنانه:

 

پارچه‌ شلوارزنانه کتان از فیبر و الیاف ساقه‌ ی گیاه کتان که گیاهی گل‌ دار است تهیه می‌ شود و به خاطر ویژگی‌ های خاصی که دارد، بسیار مورد توجه قرار می‌ گیرد. این پارچه به خاطر مواد طبیعی تشکیل‌ دهنده‌ اش بسیار نفوذ پذیر، انعطاف‌ پذیر و خنک است و به همین دلیل برای استفاده در فصل تابستان، به‌شدت پیشنهاد می‌ شود. امروزه انواع پوشاک کتان در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف تولید می‌شوند و تنوع بسیاری دارند و افراد به‌ راحتی می‌ توانند، لباس های کتان مورد نظر خود را باقیمت‌ های مناسب خریداری نمایند.

پارچه‌ شلوار کتان زنانه تمام ویژگی‌ های پارچه‌ های پنبه ای را دارند، اما با این تفاوت که زودتر خشک می‌ شوند و تمیز کردن آن‌ ها راحت‌ تر است. این نوع پارچه‌ ها بسیار خنک و انعطاف‌ پذیر هستند و ضخامت آن‌ ها می تواند متغیر باشد. این پارچه‌ ها با توجه به لباس و یا قطعه‌ ی موردنظر می‌ توانند نازک و یا ضخیم باشند و متناسب با فصل موردنظر تولید گردند. سطح پارچه‌ شلوار کتان زنانه بسیار درخشان و یکدست می باشد و همین مسئله باعث شده که پوشاک کتان از ظرافت و زیبایی خاصی بهره‌ مند شوند.

پارچه‌ های کتانی به خاطر بافت گیاهی که دارند بسیار آسان و راحت تمیز می‌ شوند و لکه‌ های ایجاد شده بر روی آن ها خیلی راحت از بین می‌ روند.

پارچه شلوارکتان زنانه شلواری با تنوع رنگی بالا تولید می‌ شود. این تنوع رنگی بالا، این امکان را به تولید کننده می دهد که لباس ها را با رنگ های متنوع تولید کند. یکی از مزیت‌ های این پارچه شلوار، رنگ‌ بندی انتخابی آن است. هیچ اجباری در انتخاب رنگ پارچه وجود ندارد .

جمع بندی

برای مقایسه این دو نوع پارچه شلوار نیاز است که شما به نوع استفاده خود دقت کنید. اگر از استایل های کلاسیک و یا رسمی استفاده می کنید. شلوار پارچه ای می تواند انتخابی عالی برای شما باشد ولی اگر می خواهید از استایل اسپرت یا نیمه رسمی استفاده کنید پارچه شلوارزنانه کتان می تواند کمک بزرگی به شما بکند. اما اگر می خواهید برای اداره یا یک نهاد دولتی که فضای رسمی دارد شلوار انتخاب کنید بهترین گزینه شلوار پارچه ای است. اما اگر اداره شما محیطی غیر رسمی یا نیمه رسمی دارد استفاده از شلوار کتان مناسب است. اگر به دنبال فروشگاهی با تنوع بالا شلوار هستید پیشنهاد می کنم به فروشگاه آی بولک سر بزنید.

در این مقاله تلاش بر این شد که تفاوت شلوار های پارچه ای و کتان را برای شما نشان دهیم. امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شود.

 

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها