2109
احتمال باردار شدن بعد از بستن لوله های رحم در طی سزارین چقدر است؟

احتمال باردار شدن بعد از بستن لوله های رحم در طی سزارین چقدر است؟

1402/02/26 بازدید1607

احتمال باردار شدن بعد از بستن لوله های رحم در طی سزارین چقدر است؟

بستن لوله‌ های رحم که گاهی اوقات به عنوان راه های عقیم‌سازی زنان نیز شناخته می‌شود یکی از روش های جلوگیری از بارداری است که شامل انسداد هر دو لوله رحمی با جراحی برای جلوگیری از ملاقات تخمک و اسپرم است.

روش های انسداد لوله های رحم :

 لوله‌های رحمی را می‌توان با نخ مخصوص جدا کرد، برش داد و آن‌ها را با نوار‌های مخصوص یا گیره گره زد. همچنین می‌توان از جریان الکتریکی برای آب‌بندی لوله‌ها استفاده کرد. بستن لوله‌ها به عنوان یک شکل دائمی پیشگیری از بارداری در نظر گرفته می‌شود. در واقع تحقیقات نشان می‌دهد که شانس باردار شدن پس از بستن لوله در طی سزارین کمتر از یک درصد است .
عمل بستن لوله های رحم برای جلوگیری از بارداری

بستن لوله‌های رحم همراه با سزارین چگونه انجام می‌شود؟

در طول سزارین پزشک ممکن است بستن لوله‌ها را همزمان انجام دهد و برشی در قسمت پایین شکم و برشی دیگر در رحم ایجاد کند. قبل از بستن لوله‌های رحمی پزشک خطرات احتمالی بستن لوله های رحمی از جمله عوارض بستن لوله‌های رحم ، اثرات عمل روی سلامتی، عوارض جانبی و برگشت‌پذیری یا برگشت‌ناپذیری بالقوه را بررسی می‌کند. همچنین ممکن است پزشک شما روش‌های پیشگیری از بارداری برگشت‌پذیر طولانی‌اثر مانند دستگاه‌های داخل رحمی یا ایمپلنت‌های کنترل بارداری را توضیح دهد.

 

آیا بستن لوله‌های رحم خطری را برای عمل سزارین ایجاد می‌کند؟

بستن لوله‌ها خطری را برای عمل سزارین ایجاد نمی‌کند یا باعث ایجاد عوارض در طول نقاهت سزارین نمی‌شود. این به این دلیل است که بستن لوله‌ها پس از زایمان انجام می‌شود و نه قبل از آن. علاوه‌بر این جراح از برش در حفره شکمی برای بستن لوله‌های رحمی استفاده می‌کند. پس از سزارین احساس درد و ناراحتی طبیعی است و پس از چند روز کاهش می‌یابد. هر گونه ناراحتی پس از بستن لوله رحم در طول سزارین به احتمال زیاد به دلیل زایمان است و نه عمل.

سندرم بستن لوله‌های رحم چیست؟

برخی از تصورات غلط مربوط به بستن لوله‌های رحم شامل وضعیتی است که به عنوان سندرم بستن لوله‌های رحم شناخته می‌شود. اعتقاد بر این است که علائم سندرم بستن لوله‌های رحم شامل گرفتگی عضلات، عدم تعادل هورمونی، یائسگی زودرس، سلامت ضعیف، پریود‌های نامنظم، درد مزمن شکم و کمر و پریود‌های سنگین‌تر است.
 

باور های غلط در باره ی عمل بستن لوله‌های رحم  

این باور که بستن لوله‌ها شامل برداشتن کل دستگاه تناسلی زنانه با جراحی است

این باور که بستن لوله‌ها می‌تواند باعث سرطان تخمدان، دهانه رحم یا رحم شود

این باور که بستن لوله‌ها می‌تواند میل جنسی را کاهش دهد

 

این باور که بستن لوله‌ها می‌تواند باعث افزایش یا کاهش وزن شود

 

نتیجه‌گیری:

صحبت با پزشک در مورد این روش می‌تواند به افراد در تصمیم‌گیری آگاهانه کمک کند. آن‌ها می‌توانند تمام مزایا، خطرات احتمالی، عوارض احتمالی و برگشت ناپذیری این روش را توضیح دهند. به یاد داشته باشید گزینه‌های غیر هورمونی و غیر دائمی دیگری برای کنترل بارداری وجود دارد که در پیشگیری از بارداری ناخواسته نیز موثر هستند. در هر صورت اگر عمل جراحی به درستی انجام نشده باشد پس از بستن لوله‌ها امکان بارداری وجود دارد.

منبع:

flo.health

 

منبع : احتمال باردار شدن بعد از بستن لوله های رحم در طی سزارین چقدر است؟

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها