2109
تاثیرات قهوه بر روی بارداری

تاثیرات قهوه بر روی بارداری

1402/02/02 بازدید2284

تاثیرات قهوه بر روی بارداری را نمی توان شایعه در نظر گرفت. از قدیم گفته‌اند هر چیزی بیش از حد آن برای بدن مضر است. اگر شما مرتب کافئین یا قهوه مصرف می‌کنید، بهتر است آن را کم کنید و یا با پزشک خود صحبت کنید. بسیاری بر این باورند که در ابتدای بارداری اگر قهوه زیاد مصرف کنید، احتمالا با سقط جنین مواجه خواهید شد. سام کیش تلاش کرده‌است تا به شما در مورد قهوه و تاثیرات آن بیشتر آگاه کند تا فرزندانی سالم به جامعه عرضه کنید.

براساس مطالعاتی که محققان موسسه ملی بهداشت بر روی زنان باردار انجام داده‌اند، به این نتیجه رسیده‌اند که به طور متوسط مصرف کافئین معادل نصف فنجان قهوه در روز، منجر به تولد نوزادان کوچکتری نسبت به کسانی که اصلا قهوه مصرف نمی‌کنند می‌شود. حتی محققان با بررسی توده بدن نوزادانی که مادرانشان روزی 200 میلی گرم کافئین مصرف می‌کنند، به این نتیجه رسیده‌اند که قهوه تاثیرات مطلوبی بر روی بدن نوزاد ندارد.

نوزادانی که نسبت به حالت نرمال کوچکتر متولد می‌شوند، در طول زندگی در معرض بیماری‌هایی مانند چاقی، بیماری قلبی و دیابت قرار می‌گیرند. همچنین نوزاد با محدودیت‌های رشدی داخل رحم مواجه می‌شود. در این مطالعات سیگار کشیدن مادر در نظرگرفته‌ نشده‌است.

تحقیقاتی که در مرکز موسسه علوم اعصاب دل مونته توسط دانشگاه پزشکی صورت گرفته‌است، به این نتیجه رسیده‌اند که مصرف زیاد کافئین در دوران بارداری، میتواند مسیرهای مغزی را تغییر دهد. براساس اسکن مغزی که از هزاران بچه 9 تا 10 ساله گرفته‌شده‌است، نشان می‌دهد کودکانی که در دسترس استفاده از کافئین واقع شده‌اند، تغییراتی در ساختار مغزی آنان به وجود آمده‌است. این تغییرات منجر به مشکلات رفتاری آنان در آینده می‌شود.

چگونه می توانم مصرف قهوه را کاهش دهم؟

برای بسیاری از افراد دشوار می‌باشد که مصرف کافئین را کاهش دهند. حتی بسیاری از افراد عاشق خوردن نسپرسو می‌باشند که در سایت‌های مختلف به دنبال قیمت کپسول نسپرسو هستند. بنابراین در دوران بارداری به دنبال راه حلی برای ترک قهوه می‌گردند. معمولا به خاطر کار سخت و طاقت فرسا مجبورند روزی چند لیوان قهوه مصرف کنند.

  • در ابتدا نوشیدن قهوه را در طول روز به 1 یا 2 لیوان برسانید.
  • سپس به اندازه فنجان‌تان توجه کنید و آن را کوچکتر کنید.
  • بعد از آن شروع به مخلوط کردن قهوه بدون کافئین با قهوه معمولی کنید.
  • به مرور زمان قهوه معمولی را به طور کامل قطع کنید.
  • حتما به این نکته نیز توجه داشته‌باشید که کافئین فقط درون قهوه قرار ندارد. چای سبز، چای سیاه، نوشیدنی‌های انرژی‌ زا، کولا و سایر نوشابه‌های گازدار دارای کافئین می‌باشند. سعی کنید از این محصولات نیز دوری کنید تا فرزندان سالمی را به دنیا بیاورید.
  • شکلات نیز دارای کافئین می‌باشد ولی بسیاری آن را دوست دارند، خبر خوب این است که می‌توانید در حد اعتدال آن را مصرف کنید. یک تخته شکلات متوسط تنها 5 تا 30 میلی گرم کافئین دارد. بنابراین مقدار کم شکلات خوب است.

سوالات متعدد در مورد مصرف قهوه در دوران بارداری

بسیاری از افراد در دوران بارداری حساس‌تر می‌شوند. بسیاری می خواهند بدانند که تاثیرات قهوه بر روی بارداری چه مقدار می‌باشد. بنابراین با وجود تحقیقات متعدد سوالات فراوانی نیز ذهن آنان را درگیر می‌کند که برخی را برای راحتیان جمع آوری کرده‌ایم.

آیا مصرف محصولات کافئین دار می‌تواند باردارشدن را برایم سخت تر کند ؟

نتایج حاصل از تحقیقات در مورد مصرف کافئین بر روی باردارشدن مختلط بوده است. برخی مطالعات نشان داده اند که سطوح بالای کافئین (بیش از 300 میلی گرم در روز) ممکن است باردار شدن را دشوارتر کند، اما این یافته ها ثابت نشده اند. ثابت نشده است که مصرف کم (کمتر از 200 میلی گرم در روز) تا متوسط ​​(حدود 200 تا 300 میلی گرم در روز) کافئین باردار شدن را سخت تر می‌کند.

آیا مصرف قهوه احتمال سقط جنین را افزایش می دهد ؟

سقط جنین بر اثر مصرف قهوه شایع است و ممکن است بنابر هر دلیل در دوران بارداری رخ دهد. دانشمندان زیادی سعی کرده اند به این سوال پاسخ دهند اما ارتباطی بین سطوح پایین (زیر 200 میلی گرم) کافئین و افزایش احتمال سقط جنین گزارش نکرده اند. برخی از مطالعات نشان می دهد که احتمال سقط جنین ممکن است زمانی افزایش یابد که افراد متوسط ​​(200-300 میلی گرم) یا بالا (بیش از 300 میلی گرم) کافئین مصرف کنند.

آیا مصرف قهوه احتمال نقایص مادرزادی را افزایش می دهد ؟

هر بارداری با احتمال 3 تا 5 درصد ابتلا به نقص مادرزادی شروع می شود. اما هیچ پژوهشی ثابت نکرده است است که مصرف کافئین یا قهوه ابتلا به نقص مادرزادی را در کودک افزایش می‌دهد.

آیا مصرف محصولات حاوی کافئین مانند قهوه در دوران بارداری سایر مشکلات مرتبط با بارداری را افزایش می دهد ؟

اکثر مطالعات هیچ شواهد روشنی پیدا نکردند که نشان دهد مصرف قهوه یا کافئین سایر مشکلاتی که در بارداری بروز می‌کند را افزایش می‌دهند.

آیا مصرف قهوه در دوران بارداری سبب معتاد شدن کودک به قهوه نیز می‌شود ؟

مقادیر زیاد کافئین می تواند مانند بزرگسالان روی نوزادان تاثیر بگذارد. برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که کودکانی که در سه ماهه سوم بارداری در معرض بیش از 500 میلی‌گرم کافئین در روز قرار می‌گیرند، احتمال بیشتری دارد که ضربان قلب سریع‌تر، لرزش، افزایش تعداد تنفس و زمان بیشتری را در روزهای بعد از تولد سپری کنند.

آیا مصرف محصولات حاوی کافئین در بارداری بر رفتار یا یادگیری کودک در آینده تاثیر می گذارد ؟

اکثر مطالعات هیچ تاثیری بر یادگیری یا رفتار کودکان خردسال در سن مدرسه که در دوران بارداری در معرض کافئین قرار داشتند، نشان نمی‌دهند.

تاثیر مصرف قهوه بر دوران شیردهی چه مقدار می‌باشد ؟

در این دوران با مصرف قهوه کافئین وارد شیر مادر می شود. توصیه شده‌است که مصرف روزانه را به 300 میلی گرم در روز یا کمتر در دوران شیردهی برسانید. نوزادانی که از طریق شیر در معرض کافئین قرار می گیرند باید از نظر تحریک پذیری و مشکلات خواب مراقب آنان بود.

اگر مردی محصولات حاوی کافئین مصرف کند، آیا بر باروری تاثیر می‌گذارد ؟

مطالعات روی کافئین و باروری مردان یافته‌های ثابتی را گزارش نکرده‌اند. انجمن پزشکی باروری آمریکا (ASRM) به این نتیجه رسیده است که مصرف کافئین هیچ تاثیری بر مایع منی مردان ندارد.

سخن پایانی

یکی از رایج ترین محرک‌های مصرفی در بین مردم مصرف کافئین می‌باشد. کافئین در انواع غذاها و نوشیدنی‌ها مانند قهوه، چای، شکلات، محصولات کاکائویی، نوشابه‌ها و نوشیدنی‌های انرژی زا پیدا می‌شود. علاوه بر این موارد می‌توان در بسیاری از داروهای بدون نسخه پزشک نیز آنان را دید.

با توجه به مطالعات تاثیرات قهوه بر روی بارداری وخیم و حل نشدنی نمی‌باشد. سام کیش با توجه به اینکه یکی از ارائه دهندگان قهوه می‌باشد ولی در همه حال به فکر مشتری‌ است. او می‌خواهد مشتریان همیشه سالم باشند و در عین حال از خوردن قهوه‌های لذیذ لذت ببرند. و بهترین قیمت کپسول نسپرسو را نیز ارائه می‌دهد.

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها