2109
لاتاری برنده شدم حالا باید چی کار کنم ؟

لاتاری برنده شدم حالا باید چی کار کنم ؟

1402/01/25 بازدید3210

اولین سوالی که بعد از چک کردن جواب لاتاری به ذهن برندگان لاتاری آمریکا می‌رسد، این است که حالا چه کاری باید انجام دهم؟ به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مقاله توضیح دهیم که مراحل بعد از برنده شدن در لاتاری چیست؟ و یک برنده لاتاری باید چه کارهایی را انجام دهد.

لاتاری گرین کارت، ارزان‌ترین، سریع‌ترین و آسان‌ترین روش مهاجرت به آمریکا است. هر سال تعداد زیادی از ایرانیان بدون داشتن شرایط خاص، ثبت نام لاتاری را انجام می‌دهند و افرادی که در قرعه کشی لاتاری برنده شوند، می‌توانند همراه خانواده خود به آمریکا بروند و برای همیشه در این کشور زندگی کنند.

اطلاعات این مقاله با کمک کارشناسان موسسه حامی مهاجر نوشته شده است. حامی مهاجر یکی از موسسات باسابقه در زمینه اخذ ویزای آمریکا است. بنابراین اطلاعات موجود در این مقاله کاملا کاربردی و معتبر است و می‌توانید از آن برای افزایش آگاهی خود استفاده کنید.

 

هشدار مهم برای برندگان لاتاری آمریکا

با برنده شدن در لاتاری نیمی از راه مهاجرت به آمریکا را طی کرده‌اید، اما باید آگاه باشید که در تمام برنامه‌های لاتاری، تعداد برندگان بیشتر از سهمیه ویزای لاتاری است. در نتیجه تمام برندگان لاتاری نمی‌توانند ویزا دریافت کنند و شانس بزرگ خود را از دست می‌دهند.

علت اصلی ویزا نگرفتن یا به اصطلاح عامیانه ریجکتی برندگان لاتاری، انجام اشتباه مراحل بعد از برنده شدن و اتلاف وقت است. چرا که مهلت برندگان لاتاری برای دریافت ویزا محدود است و اگر این افراد نتوانند در زمان تعیین شده، ویزای خود را دریافت کنند، شانس بزرگ آن‌ها از دست خواهد رفت و نمی‌توانند وارد آمریکا شوند.

 

برندگان لاتاری برای دریافت ویزا چقدر زمان دارند؟

زمان اعلام نتایج لاتاری در ماه می است و برندگان لاتاری تا 30 سپتامبر سال میلادی بعد، فرصت دارند که فرآیند گرفتن ویزا لاتاری را به پایان برسانند. به طور مثال زمان اعلام نتایج لاتاری 2024 در تاریخ  6 می 2023 (16 اردیبهشت 1402) است. برندگان لاتاری 2024 حداکثر تا 30 سپتامبر 2024 (یعنی یک سال و نیم) مهلت دارند که ویزای خود را دریافت کنند.

بعد از برنده شدن در لاتاری چه مراحلی وجود دارد؟

برای دریافت ویزای لاتاری (یا همان ویزای تنوع نژادی آمریکا) باید مراحل زیر را طی کنید:

  • تهیه و ترجمه مدارک مورد نیاز
  • تکمیل فرم مهاجرتی DS260 (فرم برندگان لاتاری)
  • انتظار برای تعیین وقت مصاحبه در سفارت آمریکا
  • انجام مراحل مدیکال ویزای آمریکا (در خارج از کشور)
  • مصاحبه حضوری در سفارت آمریکا (در خارج از کشور)

در ادامه هر مرحله را به صورت کامل توضیح خواهیم داد.

https://hamimohajer.com/immigration/usa/dv-lottery/selectees

تهیه و ترجمه مدارک مورد نیاز برندگان لاتاری

اولین کاری که برندگان لاتاری باید شروع کنند، جمع آوری مدارک مورد نیاز و ترجمه آن‌هاست. برای تهیه و ترجمه مدارک هم هزینه و هم زمان صرف می‌شود. در نتیجه توصیه می‌کنیم که حتما درباره مدارک مورد نیاز با یک کارشناس مهاجرتی مجرب و معتبر مشورت کنید.

تهیه مدارک اضافی، زمان و هزینه برندگان لاتاری را تلف می‌کند. مسلما پرداخت هزینه مشاوره برندگان لاتاری، به صرفه تر از این موضوع است که وقت و هزینه خود را هدر دهید. معمولا مهم‌ترین مدارک مورد نیاز برندگان لاتاری، مدارک هویتی، تحصیلی و کارت واکسیناسیون است.

اینکه دقیقا چه مدارکی را باید آماده کنید، بسته به مدرک تحصیلی، جنسیت، شغل و سن شما متفاوت است. بنابراین توصیه می‌کنیم که حتما با افراد مجرب و متخصص مشورت کنید.

تکمیل فرم مهاجرتی DS260 (فرم برندگان لاتاری)

برای شروع فرآیند مهاجرت با لاتاری، باید فرم مهاجرتی DS260 را تکمیل کنید. این فرم آنلاین و به زبان انگلیسی است. برخلاف فرم ثبت نام لاتاری، در فرم DS260 اطلاعات بسیار زیادتری از برندگان لاتاری درخواست می‌شود.

برنده لاتاری باید تمام اطلاعات هویتی، سوابق سفر، اطلاعات مربوط به شبکه های اجتماعی و آدرس های خود را در فرم DS260 تکمیل کند و به سوالات امنیتی موجود در آن پاسخ دهد. توجه کنید که فرم برندگان لاتاری یک سند حقوقی و مهاجرتی است، بنابراین تکمیل آن بیشتر از آنکه به دانش زبان احتیاج داشته باشد، به دانستن اطلاعات حقوقی و مهاجرتی نیازمند است.

ارائه هرگونه اطلاعات اضافه و یا اشتباه در تکمیل فرم DS260  ، می‌تواند شانس شما را برای رسیدن به آمریکا از بین ببرد. مگر چند درصد احتمال دارد که دوباره برنده لاتاری شوید؟ مراقب این شانس بزرگ باشید و حتما برای انجام مراحل حساسی همچون تکمیل فرم DS260، از خدمات موسسات معتبر مهاجرتی استفاده کنید.

حامی مهاجر یکی از معتبرترین موسسات ایران برای مهاجرت به آمریکاست که خدمات کاملی را به برندگان لاتاری ارائه می‌دهد. در هر یک از مراحل مهاجرت با لاتاری، می‌توانید از خدمات حامی مهاجر و کارشناسان مجرب آن بهره‌مند شوید.

https://hamimohajer.com/immigration/usa/form-ds-260

تعیین زمان مصاحبه لاتاری در سفارت آمریکا

بعد از تکمیل فرم DS260 ، اطلاعات برندگان لاتاری به وزارت خارجه آمریکا ارسال می‌شود و برنده لاتاری باید منتظر نامه دعوت به مصاحبه باشد. دعوت به مصاحبه برندگان لاتاری به ترتیب کیس نامبر (شماره پرونده) آن‌ها انجام می‌شود.

در نتیجه برندگانی که ارقام کیس نامبر آن‌ها پایین‌تر است، زودتر به مصاحبه ویزا دعوت می‌شوند. وزارت امور خارجه آمریکا یک مجله برای اخبار ویزا دارد که هر ماه منتشر می‌شود. این مجله ویزا بولتن نام دارد. هر ماه در ویزا بولتن اعلام می‌شود که در ماه بعد، پرونده برندگان لاتاری تا چه کیس نامبری مورد اجرا قرار خواهد گرفت یا به اصطلاح تخصصی‌تر اعلام می‌شود که پرونده برندگان لاتاری تا چه کیسی کارنت خواهد شد.

چقدر زمان لازم است تا برنده لاتاری به مصاحبه دعوت شود؟

تاریخ شروع رسیدگی به پرونده های برندگان لاتاری، 5 ماه بعد از اعلام جواب و از ماه اکتبر شروع می‌شود. برندگان لاتاری که کیس نامبرهای پایینی دارند، بعد از ماه اکتبر می‌توانند منتظر دریافت نامه دعوت به مصاحبه لاتاری باشند.

برندگانی هم که کیس نامبرهای بالاتر دارند، مدت زمان بیشتری منتظر می‌مانند. امکان انجام هیچگونه پیش‌بینی در مورد زمان دعوت به مصاحبه برندگان لاتاری وجود ندارد. همه چیز به کیس نامبر برنده لاتاری و میزان فعالیت سفارت ها بستگی دارد.

امکان دارد کمتر از یک ماه پس از شروع بررسی پرونده‌ها به مصاحبه دعوت شوید و امکان این هم وجود دارد که هشت یا ده ماه بعد دعوت شوید. بنابراین توصیه می‌کنیم در این مرحله صبور باشید.

انجام مراحل مدیکال ویزای آمریکا

ویزای لاتاری از دسته ویزاهای مهاجرتی است. بنابراین برای گرفتن آن باید حتما میزان سلامت شما توسط پزشک معتمد سفارت آمریکا بررسی شود که به این مرحله مدیکال ویزای آمریکا گفته می‌شود. پزشک با انجام معاینه، آزمایش خون و گرفتن عکس رادیولوژی از قفسه سینه، مطمئن می‌شود که شما بیماری مسری خطرناک ندارید و برای سلامتی مردم آمریکا مشکلی ایجاد نمی‌کنید.

متاسفانه پزشک معتمد سفارت آمریکا در ایران وجود ندارد و برای انجام مرحله مدیکال آمریکا باید به یکی کشورهای خارجی همچون امارات، ترکیه یا ارمنستان مراجعه کنید. توصیه می‌کنیم که برندگان لاتاری برای انجام مدیکال و سفر به خارج از کشور، حتما از تورهای سفارتی کنند. این تورها به صورت تخصصی برای انجام کارهای کنسولی طراحی شده‌اند و تنها توسط موسسه حامی مهاجر ارائه می‌شوند.

مصاحبه حضوری در سفارت آمریکا

آخرین مرحله برای دریافت ویزای لاتاری، انجام مصاحبه حضوری در سفارت آمریکاست. همانطور که در بخش‌های قبلی توضیح دادیم، نامه دعوت به مصاحبه برای برندگان لاتاری ارسال می‌شود و در این نامه ساعت، زمان و محل مصاحبه مشخص شده است.

برنده لاتاری باید به همراه افراد زیرمجموعه (همسر و فرزندان زیر 21 سال خود) در مصاحبه ویزای لاتاری شرکت کند. حتی اگر فرزند یک روزه هم دارید، باید او را همراه خود به سفارت بیاورید. درون سفارت آمریکا مدارک شما توسط افسر پرونده بررسی می‌شود و سوالاتی نیز از شما و همراهانتان پرسیده خواهد شد.

توجه کنید که در ایران سفارت آمریکا وجود ندارد و برندگان لاتاری برای انجام مصاحبه باید به یکی از کشورهای ترکیه، ارمنستان یا امارات مراجعه کنند. مصاحبه لاتاری در این سه کشور به زبان فارسی انجام می‌شود و افسران کنسولی، آشنایی بسیار خوبی با مردم ایران و شیوه زندگی آن‌ها دارند.

در این مرحله کامل بودن مدارک و پاسخ مناسب به سوالات افسر، بسیار مهم است. حتما این نکته را به یاد داشته باشید که سوالات افسر در مصاحبه لاتاری با توجه به شرایط شخصی شما پرسیده می‌شود. در نتیجه به دنبال پکیج، جزوه یا کتاب برای پاسخ به سوالات مصاحبه ویزا نباشید.

بهترین راه برای کسب آمادگی در مصاحبه لاتاری ، شرکت در جلسات شبیه سازی مصاحبه یا ماک سفارتی است. در این جلسه یک کارشناس مهاجرتی شرایط شخصی شما را بررسی می‌کند و با توجه به آن از شما سوالاتی را می‌پرسد. این سوالات بیشترین شباهت را به سوال های مصاحبه لاتاری دارند.

با شرکت در ماک سفارتی، به خوبی متوجه خواهید شد که هدف افسر از پرسیدن یک سوال خاص چیست و کاملا آمادگی خواهید داشت که به بهترین شکل ممکن آن را جواب دهید. در جلسه ماک سفارتی همچنین مدارک شما به صورت کامل بررسی می‌شود و به این ترتیب در هنگام مصاحبه با نقص مدرک روبرو نخواهید شد.   

منبع :

https://hamimohajer.com

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها