2109
چگونه از طلاق گرفتن جلوگیری کنیم؟

چگونه از طلاق گرفتن جلوگیری کنیم؟

1401/12/15 بازدید1196

 به رابطه خود متعهد شوید:

برای مبارزه با خطرات برای رابطه خود از قبل تصمیم بگیرید که طلاق یک گزینه نیست. تعهد دادن به شما کمک می‌کند تا به جای اینکه به زندگی خارج از ازدواجتان فکر کنید روی تقویت بهتر زندگی خود تمرکز کنید.

 به شریک زندگی خود احترام بگذارید:

افراد ناگزیر در طول زمان تغییر می‌کنند. درک، قدردانی و سازگاری با این تغییرات برای هر رابطه‌ای حیاتی است. این تمرین به شما کمک می‌کند تا به خاطر بیاورید که چرا از ابتدا عاشق شده‌اید.

 به طور منظم ارتباط برقرار کنید:

برقراری ارتباط آشکار در مورد زندگی، علایق، رویا‌ها، ناامیدی‌ها و احساسات خود راه مهمی برای تقویت صمیمیت در یک رابطه است. همچنین بسیار مهم است که به شریک زندگی خود نیز گوش دهید. این می‌تواند مفید باشد که هر روز 30 دقیقه بدون مزاحمت یا حواس پرتی وقت خود را برای صحبت کردن اختصاص دهید.

 انتظارات مالی را به اشتراک بگذارید:

بسیاری از ازدواج‌ها مملو از اختلاف نظر بر سر مسائل مالی است. برای هر یک از شریک‌ها دیدن وضعیت مالی از دیدگاه طرف مقابل دشوار است. رسیدن به توافق در مورد نحوه مدیریت پول شما یکی از اجزای حیاتی یک ازدواج موفق است. اگر زوج‌ها سعی کنند بدون در نظر گرفتن بودجه خود تمام خواسته‌های خود را برآورده کنند ممکن است با مشکلاتی مواجه شوند.

 به یکدیگر زمان بدهید:

یکی از سخت‌ترین چیز‌هایی که در یک ازدواج ایجاد تعادل می‌کند زمان مناسب برای گذراندن وقت با هم است. اگر مسائل مربوط به نگهداری از کودک یا محدودیت‌های مالی این امر را دشوار می‌کند یک شب قرار ملاقات سرگرم‌ کننده و مقرون به صرفه در خانه برنامه‌ریزی کنید. نکته کلیدی این است که هر دوی شما تلاشی هماهنگ برای گذراندن زمان با کیفیت با هم انجام دهید.

 بخشش را یاد بگیرید:

تحقیقات نشان داده است که احساس تحقیر نسبت به شریک زندگی شما تقریباً همیشه تشدید می‌شود و اگر هرگز حل نشود می‌تواند منجر به طلاق شود. سعی کنید هر چه سریع‌تر شریک زندگی خود را ببخشید. به یاد داشته باشید که بخشش به همان اندازه هدیه‌ای است که به خود می‌دهید. نگه داشتن کینه فضای ذهنی و عاطفی را اشغال می‌کند و تقریباً همیشه بر سلامت و سطح استرس شما تاثیر می‌گذارد.

 سعی نکنید شریک زندگی خود را کنترل کنید:

در ازدواج‌های سالم هر دو طرف برای یکدیگر احترام متقابل دارند و راه خود را نمی‌خواهند. این می‌تواند معانی مختلفی برای زوج‌های مختلف داشته باشد اما در اینجا برخی از مسائل اصلی وجود دارد که باید به خاطر داشته باشید:

  • سعی نکنید یکدیگر را زیر نظر داشته باشید یا کنترل کنید
  • به شریک زندگی خود فضایی بدهید تا همان شخصی باشد که هستند
  • یاد بگیرید که در تصمیمات بزرگ (مانند خرج کردن پول و تربیت فرزندان) همکاری کنید

نتیجه‌گیری:

برای استقامت در رابطه و جلوگیری از طلاق هر دو طرف باید متعهد به انجام کار و صرف زمان و تلاش باشند. در حالی که هدف حفظ رابطه است شما در نهایت باید تصمیم بگیرید که آیا با هم ماندن انتخاب مناسبی برای هر دوی شما است یا خیر. اگر شما و شریک زندگیتان به کمک بیشتری نیاز دارید در صورت هم عقیده بودن با یک مشاور ازدواج مشورت کنید. این افراد می‌توانند به شما کمک کنند تا دیدگاه جدیدی پیدا کنید.

 

منبع:

www.verywellmind.com

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها