2109
چگونه از ایجاد حفره در دندان‌های شیری جلوگیری کنیم؟

چگونه از ایجاد حفره در دندان‌های شیری جلوگیری کنیم؟

1401/12/12 بازدید790

به میان وعده‌ها توجه کنید:

خوردن میان وعده منبع اصلی پوسیدگی دندان است و می‌تواند منجر به فرسایش مینای دندان و حفره شود. وقتی شما با کودک نوپایتان به طور مداوم میان وعده می‌خورید غذا روی دندان‌ها می‌نشیند و بزاق فرصتی برای پاک کردن آن پیدا نمی‌کند. هنگام صرف میان وعده روی سرو میوه‌های تازه، سبزیجات ترد و محصولات لبنی غنی از کلسیم تمرکز کنید تا انرژی مغذی کودک خود را تقویت و از دندان‌های او محافظت کنید.

 در حد اعتدال از شکر استفاده کنید:

ممکن است اجتناب کامل از قند‌ها در رژیم غذایی کودک غیرممکن به نظر برسد اما باید تا حد امکان آن‌ها را محدود کنید به ویژه قند‌های تصفیه شده و قند‌های طبیعی مصنوعی چسبناک.

 مایعات فراوان بدهید:

والدین نباید به نوزادان خود شیر یا مایعات دیگری به غیر از آب در مدت زمان طولانی بدهند. به این دلیل که قند‌های طبیعی یا افزوده شده در مایع یا غذا توسط باکتری‌های موجود در دهان به اسید تبدیل می‌شوند این اسید قسمت خارجی دندان‌ها را حل می‌کند و باعث پوسیدگی آن‌ها می‌شود.

 از لوازم شخصی کودک استفاده نکنید:

اگر سابقه دندانی شما حاوی حفره‌های زیادی باشد احتمال انتقال باکتری‌های ایجاد‌ کننده حفره به کودکتان بیشتر است. با اطمینان از عدم استفاده از مسواک، قاشق یا سایر ظروف با کودک خود، این خطر را کاهش دهید و سعی کنید اجازه ندهید کودک شما انگشتان خود را در دهان شما قرار دهد.

به جای بطری از فنجان استفاده کنید:

ممکن است کودک شما همچنان شیشه شیر خود را دوست داشته باشد اما شما می‌خواهید او را به نوشیدن از فنجان عادت دهید. بطری‌ها و فنجان‌های نوشیدنی حاوی شیر یا آب میوه با پوسیدگی دندان مرتبط هستند زیرا اجازه می‌دهند مایع در دهان و روی دندان جمع شود.

قبل از خواب دندانشان را مسواک بزنید:

اگر قبل از خواب به کودک خود شیر می‌دهید دندان‌های کودک خود را مسواک بزنید یا از گاز آغشته به آب گرم استفاده کنید تا باقی مانده شیر را قبل از خوابیدن پاک کنید.  
 در هنگام خواب از پستونک استفاده نکنید:

اگرچه ممکن است کودک شما از راحتی شیشه‌اش لذت ببرد اما اجازه ندهید که با شیشه شیر بخوابد. او ممکن است نوک پستان را در دهانش بگذارد و قطرات مایعی که بیرون می‌ریزد می‌تواند به اسید تجزیه شود که دندان‌ها را فرسایش می‌دهد. حتی اگر کودک شما هنوز دندان ندارد شیشه شیر را برای خوابیدن ممنوع کنید.

 

منبع:

www.whattoexpect.com

 

 

 

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها