2109
چه زمانی برای تسکین درد کمر از سرما و گرما درمانی استفاده کنیم؟

چه زمانی برای تسکین درد کمر از سرما و گرما درمانی استفاده کنیم؟

1401/11/18 بازدید764

تقریباً از هر 10 بزرگسال هشت نفر کمردرد را تجربه می‌کنند و از هر سه نفر یک نفر در دوره‌ای از زندگی خود از گردن درد رنج می‌برد. خبر خوب این است که راه‌هایی برای تسکین کمردرد و گردن درد با درمان‌های خانگی ساده مانند درمان سرد و گرم وجود دارد. هم دما‌های گرم و هم سرد می‌توانند بسته به علائم کمردرد یا گردن درد در کاهش درد موثر باشند. همچنین درک زمان استفاده از درمان سرد یا گرم می‌تواند اثربخشی درمان را افزایش دهد.

گرما درمانی چند نوع دارد؟

دو نوع گرما درمانی وجود دارد. اولی گرمای خشک یا گرمای هدایت شده شامل درمان‌هایی مانند پد‌های گرمایشی، پد‌های ژل و سونا است و دومی گرمای مرطوب یا گرمای همرفتی شامل درمان‌هایی مانند بسته‌های گرمایش مرطوب و حمام‌های گرم می‌باشد. گرما درمانی در افزایش گردش خون و جریان خون در ناحیه مفید است که ناراحتی را تسکین می‌دهد، عضلات شما را شل می‌کند و انعطاف‌پذیری عضلات را افزایش می‌دهد.

هنگام گرما درمانی چه نکاتی را رعایت کنیم؟

گرما درمانی برای گرم کردن عضلات قبل از فعالیت یا سفت شدن صبحگاهی بهترین کارایی را دارد.

بر خلاف سرما درمانی که نیاز به محدود کردن دارد معمولاً زمانی موثرتر است که برای مدت طولانی‌تری استفاده شود.

درد کمتر شدید مانند سفتی یا تنش جزئی، تنها در عرض 15 تا 20 دقیقه پس از گرم درمانی قابل تسکین است.

اگر ناحیه کبودی، متورم یا دارای زخم باز است نباید از گرما درمانی استفاده کرد.

سرما درمانی چیست؟

سرما درمانی جریان خون را در ناحیه و تورم و ناراحتی را کاهش می‌دهد. سرما درمانی یا کرایوتراپی را می‌توان به روش‌های مختلفی اعمال کرد. کاربرد‌های متداول سرما درمانی در خانه شامل کمپرس یخ، بسته ژل سرد، اسپری خنک‌ کننده و حمام یخ است. کرایو کینتیک شامل استفاده از سرما درمانی قبل از ورزش است تا به فرد آسیب دیده اجازه دهد زودتر از آنچه که ممکن است بتواند یک فعالیت را انجام دهد.

هنگام سرما درمانی چه نکاتی را رعایت کنیم؟

سرما درمانی در کاهش موقت حساسیت عصبی موثر است که می‌تواند به کاهش درد شما کمک کند. اگر آسیب شامل سفت شدن مفاصل یا ماهیچه‌ها باشد سرما درمانی نباید انجام شود. درک خطرات بالقوه مرتبط با درمان‌های گرم و سرد نیز مهم است. اگر دمای درمان خیلی گرم باشد می‌تواند پوست را بسوزاند. از سوی دیگر اگر درمان بیش از حد سرد باشد می‌تواند باعث آسیب پوست، عصب یا بافت شود.

نتیجه‌گیری:

اگر اختلال حسی دارید که مانع از احساس برخی حس‌ها می‌شود نباید از درمان‌های خانگی سرد و گرم استفاده کنید. فقدان حس ممکن است توانایی شما برای احساس کردن را در صورت ایجاد آسیب کاهش دهد. اگر در طول درمان سرد یا گرم دچار کبودی یا تغییرات پوستی شدید یا سرما درمانی تورم آسیب را در عرض 48 ساعت بهبود نداده است با پزشک خود تماس بگیرید.

 

منبع:

www.ahchealthenews.com

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها