2109
به چه علت مصرف غذا‌های تند باعث اسهال می‌شود؟

به چه علت مصرف غذا‌های تند باعث اسهال می‌شود؟

1401/11/09 بازدید804

گاهی اوقات افراد فکر می‌کنند که این تجربه ناخوشایند ممکن است به این معنی باشد که مشکلی در دستگاه گوارش آن‌ها وجود دارد. با این حال واکنش بدن به غذا‌های تند کاملاً طبیعی است. این فقط نشانه این است که بدن شما سخت کار می‌کند و شما را از آسیب‌های احتمالی محافظت می‌کند. غذا‌های تهیه شده با ادویه‌های تند مانند فلفل قرمز یا فلفل چیلی حاوی یک ماده قوی به نام کپسایسین هستند. این ماده می‌تواند پوست و سایر بافت‌ها را تحریک کند. هضم یک فرآیند بسیار سازمان یافته است که از اولین لقمه شروع می‌شود تا زمانی که برای اجابت مزاج به دستشویی می‌رویم. در طول مسیر غذا از روده عبور می‌کند که قسمت‌های مختلفی دارد. هر بخش وظیفه مهمی دارد. مغز سعی می‌کند بفهمد چه اتفاقی می‌افتد و شروع به آزاد کردن مسدودکننده‌های درد بدن خود به نام اندورفین می‌کند. به همین دلیل است که هنگام خوردن غذا‌های تند احساس شادی می‌کنید. برای محافظت از بدن شما در برابر آنچه به عنوان آسیب احساس می‌کند روده کوچک به سرعت کپسایسین را از طریق روده هل می‌دهد. زمانی که غذا به روده بزرگ می‌رسد هضم معمولاً کند می‌شود و روده بزرگ آب را جذب می‌کند اما کپسایسین همان گیرنده‌ها را در آنجا نیز فعال می‌کند.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

احتمالاً نیازی به مراجعه به پزشک نخواهید داشت. همچنین مهم است که به خوبی هیدراته بمانید (آب زیاد بنوشید) و از نوشیدنی‌های کافئین دار که می‌توانند اسهال را بدتر کنند اجتناب کنید.

چگونه از اسهال ناشی از غذای تند جلوگیری کنیم؟

اگر اغلب هنگام خوردن غذا‌های یا تند دچار اسهال می‌شوید یاد بگیرید که غذا‌های محرک خود را بشناسید و از آن اجتناب کنید. اما اگر هنوز می‌خواهید آن‌ها را بخورید در اینجا چند ترفند وجود دارد که باید امتحان کنید:

غذای تند را با مقداری لبنیات بخورید

مقدار کمی چیز شیرین همراه با غذای تند بخورید

نتیجه‌گیری:

روده برخی افراد به غذا‌های تند حساس است. خوردن بیش از حد غذا‌های تند می‌تواند باعث اسهال در آن‌ها شود.

 

منبع:

www.verywellhealth.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

5 پوزیشن خواب برای نوزاد

نوشته

6 روز پیش
|
6239 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 هفته پیش
|
14236 بازدید

معلم عزیزم روزت مبارک!

نوشته

3 روز پیش
|
4754 بازدید

فیلم بهترین هدیه روز معلم

نوشته

3 روز پیش
|
4735 بازدید