2709
آیا اسهال می‌تواند علامت بارداری باشد؟

آیا اسهال می‌تواند علامت بارداری باشد؟

1401/09/14 بازدید8998

دلایل زیادی وجود دارد که زنان باردار ممکن است دچار اسهال شوند. انواع غذا‌هایی که قبل از بارداری از آن‌ها لذت می‌برید ممکن است در دوران بارداری باعث تهوع شما شوند. همچنین هورمون‌های بارداری نه تنها دچار مشکل خواهند شد بلکه می‌توانند این کار را به میزان قابل توجهی انجام دهند و در نحوه عملکرد بدن شما تغییراتی ایجاد کنند. وقتی صحبت از سیستم گوارشی می‌شود ممکن است منجر به دفع سریع‌تر مدفوع یا دفع مکرر روده شود. اگرچه برخی از زنان در مراحل اولیه بارداری به دلیل تغییرات هورمونی و رژیم غذایی دچار اسهال می‌شوند، اما بیشتر زنان باردار در سه ماهه سوم بارداری خود اسهال را تجربه می‌کنند. این به دلیل این است که اسهال می‌تواند نشانگر زایمان باشد. ممکن است روز‌ها یا هفته‌ها قبل از شروع زایمان متوجه مدفوع شل شوید زیرا بدن برای زایمان آماده می‌شود. علاوه بر این فشار و گرفتگی می‌تواند بر عادات روده شما تأثیر بگذارد.

چگونه اسهال را در دوران بارداری درمان کنیم؟

در برخی موارد اسهال خود به خود ظرف چند روز برطرف می‌شود. با این حال بزرگترین مشکلی که ایجاد می‌کند کم آبی بدن است. برای کمک به جایگزینی الکترولیت‌ها باید هیدراتاسیون را با مصرف مقدار زیادی آب میوه، آب یا مایعات دیگر افزایش دهید. آبگوشت در افزایش سطح پتاسیم و سدیم تأثیرگذار است. اگر در عرض چند روز اسهال از بین نرفت ممکن است آنفولانزای معده یا یک مشکل مرتبط با روده مانند سندرم روده تحریک‌پذیر داشته باشید. این ممکن است نیاز به درمان بیشتر توسط یک متخصص داشته باشد. اگر اسهال همراه با درد یا گرفتگی شکم بود سریعاً به بیمارستان مراجعه کنید. همچنین اسهال ممکن است نشانه مسمومیت غذایی باشد.

بارداری چه علائمی دارد؟

 تغییرات در سینه:

یکی از اولین علائمی که ممکن است متوجه آن شوید این است که سینه‌های شما دردناک می‌شود. همچنین ممکن است حساسیت را تجربه کنید. برخی دیگر تیره شدن یا بزرگ شدن آرئول‌ها را مشاهده می‌کنند.

 تکرر ادرار:

یکی از علائم اولیه بارداری دفع مکرر ادرار است. در دوران بارداری هورمونی به نام گنادوتروپین جفتی انسانی افزایش می‌یابد که باعث می‌شود تند تند به دستشویی بروید. علاوه بر این با رشد کودک رحم نیز منبسط می‌شود و در نهایت به سمت مثانه فشار می‌آورد.

 حالت تهوع صبحگاهی:

تهوع صبحگاهی یکی از علائم رایج بارداری است اگرچه نام آن می‌تواند گمراه‌ کننده باشد زیرا حالت تهوع ممکن است در هر زمانی از روز رخ دهد. ممکن است تهوع یا استفراغ واقعی را تجربه کنید و این می‌تواند از دو هفته تا دو ماه پس از باردار شدن اتفاق بی‌افتد.

خستگی مفرط:

یکی از ناراحت‌کننده‌ ترین علائم بارداری زودرس خستگی است. سطح پروژسترون شما همچنان در حال افزایش است و باعث می‌شود احساس خستگی کنید.

 درد لثه:

هنگامی که باردار می‌شوید حجم خون شما افزایش می‌یابد و باعث ایجاد تورم می‌شود. همچنین ممکن است به دلیل افزایش سطح باکتری در دهان لثه‌های شما ورم کند.

 تغییرات در مخاط دهانه رحم:

هنگامی که قصد بارداری دارید به احتمال زیاد تغییرات مخاط دهانه رحم خود را دنبال می‌کنید. در یک چرخه طبیعی طول تخمک‌گذاری غلیظ و شبیه تخمک خواهد بود و در صورت عدم بارداری خشک می‌شود.

 نفخ و گرفتگی:

هنگامی که تخمک شروع به کاشت در دیواره رحم می‌کند ممکن است کمی گرفتگی و همچنین کمردرد و نفخ خفیف احساس کنید.

 لکه بینی:

هنگامی که تخمک در رحم شما لانه گزینی می‌کند ممکن است برای چند روز خونریزی خفیفی را تجربه کنید. این خونریزی لانه گزینی نامیده می‌شود. رنگ آن روشن‌تر و قهوه‌ای‌تر از دوره قاعدگی معمولی است.

 یبوست:

داشتن یبوست به معنی بارداری نخواهد بود و این اتفاق می‌افتد زیرا پروژسترون افزایش می‌یابد. این حرکت  روده شما را کند می‌کند.

 

نتیجه‌گیری:

راه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید علائم ناخوشایند بارداری را کاهش دهید. در هر صورت همیشه با پزشک خود در مورد تغییراتی که دارید صحبت کنید.

 

منبع:

mominthesix.com

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

4 روز پیش
|
5241 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

2 هفته پیش
|
14767 بازدید

عید سعید فطر مبارک

نوشته

6 روز پیش
|
3834 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

3 روز پیش
|
3809 بازدید