2109
چه زمانی به فرزند خود بگوییم باردارهستیم؟

چه زمانی به فرزند خود بگوییم باردارهستیم؟

1401/11/09 بازدید818

اکثر متخصصان توصیه می‌کنند که صبر کنید تا بارداری شما به خوبی تثبیت شود یعنی زمانی پس از سه ماهه اول بارداری که خطر سقط جنین کاهش می‌یابد. اگر در حال انجام غربالگری یا آزمایش قبل از تولد هستید ممکن است بخواهید صبر کنید تا نتایج آن آزمایشات را دریافت کنید. همچنین‌ایده خوبی است که صبر کنید تا شروع به نمایش کنید. در صورتی که بدن شما هنوز همان شکلی به نظر می‌رسد، ممکن است تصور اینکه کودکی در درون شما در حال رشد است برای فرزندتان مشکل باشد. اگر قبل از اعلام بارداری دلیل حالت تهوع، درد یا خستگی خود را توضیح دهید خوب است که فقط به کودک خود بگویید که خسته هستید یا احساس خوبی ندارید.

زمانی که سقط داشته باشیم باید چه بگوییم؟

می‌توانید به فرزندتان توضیح دهید که این نوزاد نتوانسته آنقدر بزرگ شود که به دنیا بیاید. اگر او ببیند شما کمی گریه می‌کنید یا غمگین به نظر می‌رسید ممکن است ابراز ناراحتی یا سردرگمی کند که طبیعی است. شما می‌توانید با گوش دادن به او و مراقبت از خود از نظر عاطفی و جسمی به او کمک کنید تا احساسات خود را مدیریت کند تا بتواند احساس بهتری در شما ببیند.

چگونه خبر بارداری را بدهیم؟

هفته‌ها قبل از اینکه به فرزندتان در مورد بارداری بگویید‌ایده خوبی است که مقدمات را شروع کنید. ممکن است بخواهید شروع به خواندن برخی از کتاب‌های کودکان در مورد خواهر و برادر کنید یا ممکن است در مورد برخی از دوستان فرزندتان و خواهر و برادر‌های کوچک آن‌ها صحبت کنید و سپس بگویید: "روزی ممکن است شما هم یک برادر یا خواهر کوچک داشته باشید. " بچه‌ها دوست دارند در مورد اینکه والدینشان در دوران کوچکی چگونه بودند بشنوند. ممکن است به آن‌ها بگویید در دوران کودکی چه احساسی نسبت به خواهر و برادر‌هایتان داشتید: "وقتی مادر و پدرم برای اولین بار برادرم را به خانه آوردند من خیلی در مورد آن مطمئن نبودم. اما بعد از آن خوشحال بودم که کسی را دارم که با او بازی کنم." (اگر چیزی را به خاطر نمی‌آورید بسازید و آن را به طور کلی مثبت نگه دارید. ). وقتی آماده هستید که درباره بارداری به فرزندتان بگویید این زبان را مثبت، ساده و سرراست نگه دارید. به عنوان مثال"در حال حاضر نوزادی در شکم مامان رشد می‌کند. شما بهار آینده یک خواهر (یا برادر) کوچک خواهید داشت. " به خاطر داشته باشید که ممکن است فرزند شما متوجه نشود که چقدر طول می‌کشد تا نوزاد به دنیا بیاید. شما می‌توانید زمان زایمان را با چیزی که برای او آشنا است مانند فصل، تعطیلات یا رویداد‌های دیگر مرتبط کنید اما ممکن است او به طور کامل جدول زمانی بارداری را درک نکند.

کودک چه واکنشی از خود نشان می‌دهد؟

ممکن است فرزند شما نسبت به اعلام اولیه واکنش چندانی نداشته باشد یا بسیار هیجان‌ زده یا کمی مضطرب باشد. اگر او هیجان‌زده باشد ممکن است بخواهید به او پیشنهاد دهید که به مادربزرگ و پدربزرگ یا شخص مهم دیگری بگوید. حتی اگر آن شخص از قبل از بارداری اطلاع داشته باشد، فرزند شما احساس می‌کند که نقش مهمی در اطلاع‌ رسانی به بقیه دنیا در مورد خواهر و برادر جدیدش دارد. به او بفهمانید که گاهی اوقات مردم از بچه دار شدن هم خوشحال می‌شوند و هم ناراحت. اگر احساسات دشوار فرزندتان را بپذیرید برای او بسیار آسان‌تر خواهد بود که بفهمد او نیز احساسات هیجان‌انگیزی دارد.

 

منبع:

www.babycenter.com

 

 

 

 

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16415 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11603 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
3817 بازدید