2109
به افرادی که در دوران بارداری اظهار‌ نظر می‌کنند چه بگوییم؟

به افرادی که در دوران بارداری اظهار‌ نظر می‌کنند چه بگوییم؟

1400/06/07 بازدید708
بارداری آن دوره از زندگی یک زن است که به نظر می‌رسد تمام زندگی او در حال تغییر است. نه تنها بدن او در مدت زمان کوتاهی تغییرات زیادی را تجربه می‌کند بلکه درک این که زندگی او هرگز مثل قبل نخواهد بود نیز شروع می‌شود. هر زن باردار حداقل یک بار در دوران بارداری خود توصیه‌های ناخواسته ای را تجربه کرده است.

چرا مردم مشاوره می‌دهند؟


مردم احساس می‌کنند این حق آنهاست که در مورد همه چیز از وزن، اندازه و شکل مادر آینده تا جنسیت نوزاد اظهار نظر کنند. آنها همچنین خندیدن، شوخی کردن و پرسیدن سوالات کاملاً نامناسب کاملاً کاری درست می‌دانند. کلید برخورد با همه این‌ها این است که به خودتان یادآوری کنید که همه این‌ها از کجا آمده است. بسیاری از مردم توصیه‌های خود را ارائه می‌دهند زیرا بارداری هیجان انگیز است و آنها فقط می‌خواهند تجربه شما را به اشتراک بگذارند. به خاطر داشته باشید اکثر زنان از به خاطر آوردن آنچه برای آنها بود لذت می‌برند و فقط می‌خواهند تجربیات خود را با شما به اشتراک بگذارند. بنابراین اگر مشکوک هستید که اینطور است فقط مودبانه لبخند بزنید و سپس ادامه دهید.

نکاتی برای دریافت مشاوره:

 با پدر و همسرتان با احتیاط برخورد کنید:

اگر شخصی که سعی می‌کند نظرات شما را تحت تأثیر قرار دهد همسر شما است بهتر است در مورد احساسی که این پیشنهادات در شما ایجاد می‌کند صحبت کنید. از آنها بخواهید که با شما به قرارهای پزشک مراجعه کنند یا آنها را تشویق کنید تا حرکت نوزاد را احساس کنند. بسیاری اوقات همسران احساس می‌کنند که کنار گذاشته شده‌اند و به جای اینکه به دنبال راه‌های سالم‌تری برای مشارکت باشند به جای آن سعی می‌کنند شما را کنترل کنند. مهم این است که از ابتدا تعیین کنید که چه کسی در اینجا مسئول است. به این ترتیب هنگامی که نوزاد به دنیا می‌آید همسران متوجه قرار می‌گیرند. اگرچه توصیه های آنها قابل قدردانی و گاهی مفید استشما هنوز مسئول هستید.

 تقصیر را به گردن دکتر بگذارید:

اگر احساس می‌کنید از اطلاعاتی که مردم با شما به اشتراک می‌گذارند غرق شده‌اید به ویژه اگر مربوط به مواردی مانند همخوابی، انواع شیر خشک یا اجازه دادن به کودک برای گریه کردن باشد همیشه می‌توانید صحبت کنید."خوب دکتر می‌گوید ... " این نظر تقریباً همیشه کار می‌کند. نه تنها برای یک مکالمه بسیار ناخوشایند آسان است بلکه به کسی که توصیه می‌کند یادآوری می‌کند که شما در واقع یک متخصص دارید که به شما توصیه می‌کند چگونه دوران بارداری خود را کنترل کنید و همچنین چگونه از کودک خود مراقبت کنید. 

 سکوت کنید:

گاهی اوقات وقتی مردم توصیه‌های خود را ارائه می‌دهند به ویژه اگر این افراد به نوعی با شما ارتباط داشته باشند بهترین اقدام این است که اصلاً چیزی نگویید. در حالی که ممکن است وسوسه انگیز باشد که سعی کنید آنها را در مورد چرایی انجام کار خود بیاموزید همچنین ممکن است عاقلانه باشد که در مورد دلیل تصمیمات خود سکوت نکنید. گاهی اوقات بهتر است از درگیری اجتناب کنید و نظرات خود را برای خود نگه دارید. هنگامی که با مشاوران تماس می‌گیرید سعی کنید به سادگی با آنها موافقت کنید. می‌توانید جملاتی مانند "شما درست می‌گویید" و "من موافقم" یا حتی "دکتر من همین را گفته است" بحث را جمع کنید. اگر به آنها نشان دهید که چیز جدیدی از آنها یاد نمی‌گیرید آنها در نهایت توصیه‌های ناخواسته را به شما متوقف می‌کنند.

 لبخند بزنید:

اکثر افرادی که در دوران بارداری توصیه می‌کنند واقعاً معتقدند که چیزهای ارزشمندی را به شما ارائه می‌دهند. یا شاید آنها به سادگی از تجربیات خود لذت می‌برند. اما هر چند وقت یکبار با شخصی روبرو می‌شوید که عاشق مشاوره است زیرا با این کار احساس می کند که او یک متخصص است. در آخر آنها از هر فرصتی استفاده می‌کنند تا به شما آموزش دهند یا چیزی را به شما آموزش دهند.

نتیجه گیری:

به یاد داشته باشید همه در مورد آنچه باید و نباید در دوران بارداری انجام دهید نظری دارند. اما در نهایت تنها نظری که واقعاً مهم است نظر خود شماست. کاری را که فکر می کنید برای شما و فرزندتان بهتر است انجام دهید. سپس در انتخاب خود راحت و مطمئن باشید. 

منبع: www.verywellfamily.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

2 هفته پیش
|
16518 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

2 روز پیش
|
4975 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11669 بازدید