2109
دوست یابی در بزرگسالی کار آسانی نیست

دوست یابی در بزرگسالی کار آسانی نیست

1401/10/07 بازدید3836

چیزهای کمی در زندگی مهم‌تر از دوستان صمیمی و حمایتگر هستند. النور روزولت می‌گوید: «بسیاری از مردم وارد زندگی شما می‌شوند و اندکی بعد از زندگی شما می‌روند، اما فقط دوستان واقعی ردپایی در قلب شما خواهند گذاشت.» با نگاهی به دوستانی که در زندگی شما آمده‌اند و رفته‌اند، احتمالاً می‌توانید درک کنید که چقدر این جمله درست است.

 

چالش‌های دوستیابی در بزرگسالی

اغلب فکر می‌کنیم، زمانی که سنی از ما گذشت و صاحب تجربه‌هایی شدیم، باید برای شروع هر رابطه‌ای محتاط‌تر عمل کنیم. چون احتمال می‌دهیم فرصت کمی برای خطا کردن و آزمودن آدم‌ها داریم. دیگر جوان نیستیم که بتوانیم از اشتباهات عبور کنیم و خودمان را بازسازی کنیم. به هیمن دلیل ملاقات با افراد جدیدی که در بزرگسالی با آنها ارتباط برقرار می‌کنیم، می تواند چالش برانگیز باشد.

 

لزوم حفظ ارتباط‌های اجتماعی

زندگی عادی و نرمال، هر روز بیشتر از روزهای قبل وابسته به ارتباطات اینترنتی می‌شود. همه ما اکنون بیش از هر زمان دیگری هوس ارتباط اجتماعی داریم و برخی از ما هم هوس پیوندهای جدید و تجربه‌های هیجان‌انگیز داریم. و این یعنی ما برای یافتن دوستان جدید ناگزیریم.

 

چگونه دوست پیدا کنیم؟

برای یادگیری و آشنایی با بهترین راه‌های ایجاد دوستی‌های پایدار، درمانگران و متخصصان سلامت روان توصیه‌هایی دارند. برخی از مهمترین آنها را با هم مرور می‌کنیم:

 

1. ابتکار عمل داشته باشید

اگر افرادی را در اطراف خود پیدا کردید، که فکر می‌کنیم برای برقراری ارتباط دوستانه مناسب است؛ نباید منتظر بمانید تا او با شما تماس بگیرد؛ خودتان اولین قدم را بردارید. حتی اگر درونگرا هستید، یک آغازگر مهربان باشید. شروع به صحبت کنید و و یا اطلاعات و عکسی در مورد خودتان به اشتراک بگذارید. به همین ترتیب، اجازه دهید آنها در مورد خودصحبت کنند. نیازی نیست که در همان اولین تعامل، خیلی قضیه را شخصی کنید. چند کلمه یا داستانی دربارۀزندگی خودتان می‌تواند یخ رابطه را بشکند.

 

2. به یک باشگاه یا گروه جدید بپیوندید

در فعالیتی شرکت کنید که برای شما مهم است، جایی که احتمالاً با افراد دیگری با ارزش‌ها و علایق مشابه ملاقات خواهید کرد. شما چیزی برای ارتباط خواهید داشت و برخی از این روابط ممکن است با گذشت زمان تبدیل به دوستی های طولانی مدت شوند.

 

 

3. نشان دهید که رفتارتان دوستانه است

کسی که قصد شروع یک رابطۀ دوستانه را دارد باید خود را راغب نشان دهد. شما باید همان چیزی باشید که به دنبال آن هستید. چه ویژگی هایی در "یک دوست" برای شما مهم است؟ مطمئن شوید که آنها را دارید.

 

 4. به دنبال شباهت نباشید

اگر دیدگاه و سرگرمی های مشابهی با کسی ندارید، به این معنی نیست که نمی توانید دوستی ایجاد کنید. یک دوست واقعی مانند یک اقیانوس عمیق است که تمام عیب‌های یک شخص دیگر را مشاهده می‌کند. بنابراین، اگر کسی به طرز فکر دیگری تعلق دارد، قضاوت نکنید. انجام ندادن این کار به شما امکان می دهد دوستان جدیدی پیدا کنید.

 

5.شنونده خوبی باشید

اگر متوجه شدید که هنگام صحبت کردن، توجه‌تان منحرف می‌شود، سعی کنید آن را به چیزی که مخاطب‌تان می‌گوید برگردانید. اگر خوب گوش کنید، دیگران نسبت به شما احساس احترام و صمیمیت خواهند داشت. فقط درصدد نباشید که پس از پایان صحبت‌های طرف مقابل جواب مدنظرتان را بدهید یا مورد خودتان را تعریف کنید. این گوش دادن نیست.

 

6. با دوستان دوستان دوستی ایجاد کنید.

اگر هدف شما گسترش دایره روابط‌تان است، بسیار عالی است. ممکن است دوستان‌تان، دوستانی داشته باشند که بتوانید با آنها ارتباط بگیرید. بسیاری از افراد، این قضیه را راحت و بی‌دردسر می‌پذیرند. زیرا احتمالاً بسیاری از ویژگی‌های دوستان آنها با شما مشترک خواهد بود.

 

7. در تماس باشید

هنگامی که با یک فرد ارتباط برقرار کردید و شماره‌های تماس را رد و بدل کردید، فراموش نکنید که با آنها تماس بگیرید یا پیام دهید. با آنها تماس بگیرید و ملاقات بعدی را ترتیب دهید.

 

لطفا اپ Arabia app برای iOS و Android را دانلود کنید.

ارسال نظر شما

login captcha

خیلی عالی بود مطلب،خود منم تنهای تنها موندم.چون دخترم و زمان نوجوانیم انموقع ارتباط با جنس مخالف جرم بود،الان ک بزرگتر شدم یعنی ۳۲سالم شده ،روابط عادی شده اما من بزرگ شدم و حس میکنم میترسم نمیتونم ب کسی اعتماد ندارم یا کسی میخواد بهم آسیب برسونه و از همه مهمتر پسرا همه از من کوچکترن فقط دهه هشتادیان!منم یه دهه شصتیم .بخاطر همین یه پرنده گرفتم وقتمو باهاش پر کنم و ب چیزی فکر نکنم اما بازم فکر میکنم ک تا کی تنهایی تا کی مجردی!

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16420 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11606 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
3912 بازدید