2109
چگونه کودک نوپا را هنگام شیردهی نوزاد سرگرم کنیم؟

چگونه کودک نوپا را هنگام شیردهی نوزاد سرگرم کنیم؟

1401/10/03 بازدید484

مادر یک نوزاد و یک کودک نوپا بودن واقعاً سخت است. نه تنها هر دو نیاز به توجه زیادی دارند بلکه به نظر می‌رسد که به طور همزمان گرسنه یا خسته می‌شوند. وقتی نوزادان برای تغذیه با شیر مادر گریه می‌کنند و کودکان نوپا به دلیل احساس بی‌توجهی ناراحت می‌شوند این اتفاق برای مادران مشکل ساز می‌شود اما اگر مادران راهی برای سرگرم کردن کودکان نوپا در حین شیردهی پیدا کنند هم کودکان نوپا و هم نوزادان خوشحال می‌شوند. در ادامه چندین راه برای سرگرم کردن کودکان نوپا در حین شیردهی شما آورده شده است.

خواندن کتاب:

خواندن کتاب در حین شیردهی به نوزاد برای کودکان نوپا یک فعالیت سرم‌کننده است اما این بدان معنا نیست که کودکان نوپا فقط این راه را انتخاب کنند زیرا راه حل‌های دیگری هم وجود دارد. به هر حال اگر کتابی هست که کودک دوست ندارد آن را بشنود نخوانیدش.

انجام بازی‌های حسی و لامسه:

کودکان نوپا عاشق بازی با شن و ماسه و خمیر هستند و از ساخت چیز‌های جدید با آن‌ها لذت می‌برند. می‌توان در طی روز و حین شیردهی با کودک بازی کرد و به ساخت چیزی که در ذهنش دارد کمک کنید. این کار خلاقیت کودک را بالا برده و او را سرگرم می‌کند.  

داشتن جعبه مخصوص اسباب بازی‌ها:

کودکان نوپا ممکن است هر از گاهی از اسباب بازی‌های خود خسته شوند. اما اگر جعبه‌ای از اسباب بازی وجود داشته باشد که فقط در زمان شیردهی مادر استفاده شود دیگر از چشم کودکان نوپا نخواهند افتاد.  برخی از اسباب‌بازی‌های عالی برای قرار دادن در جعبه اسباب‌بازی برای کودکان نوپا در دوران شیردهی نوزادان عبارتند از:

  • لگو‌ها
  • وسایل دکتر بازی برچسب و کاغذ
  • اشکال هندسی

خاله بازی:

در حالی که برخی از مادران می‌توانند روی زمین بنشینند و شیر بدهند تا در خاله بازی با کودک شرکت کنند برخی دیگر هم جهت راحتی خود می‌توانند روی مبل و صندلی بنشینند. اما این مهم نیست زیرا کودکان نوپا می‌توانند برای مادران خود فنجان‌های چای بیاورند و وانمود کنند که میان وعده می‌خورند. اگر کودکان نوپا خلاق هستند می‌توانند حیوانات عروسکی خود را به مهمانی چای بیاورند و برای آن‌ها نیز سرو کنند. هنگامی که این اتفاق می‌افتد شیر دادن به یک زمان سرگرم‌کننده برای کودکان نوپا تبدیل می‌شود.

نقاشی کردن:

اجازه دادن خلاقیت به کودکان نوپا راهی عالی برای گذراندن دوران شیردهی مادران است. کودک می‌توانید با استفاده از نقاشی و بازی با انواع کاغذ‌های رنگی چیزی را که می‌خواهند خلق کنند.  

 بازی با تبلت:

برای مادرانی که سعی می‌کنند زمان نمایش صفحه نمایش را برای کودکان نوپاشان به حداقل برسانند وقت شیردهی می‌تواند زمان استفاده از تبلت باشد تا به آن‌ها اجازه بازی یا تماشای چیز‌های آموزشی را بدهد.  

رستوران بازی:

با ساختن منو‌ها، داشتن یک دفترچه یادداشت برای نوشتن سفارشات و اینکه کودکان نوپا هم نقش گارسون و هم سرآشپز بازی می‌کنند تا زمانی که مادران به نوزادان شیر می‌دهند بسیار مشغول‌شان خواهد کرد و هرچه بیشتر بازی کنند کودکان نوپا در شناسایی غذا‌ها، رنگ‌ها و شکل‌ها بهتر خواهند بود.

 چیدن پازل:

پازل‌ها نه تنها کودکان نوپا را در هنگام شیر دادن مادران مشغول می‌کند بلکه به رشد آن‌ها نیز کمک خواهد کرد.  بازی با پازل با مهارت‌های شناختی و حرکتی کودکان نوپا کار می‌کند. راه‌هایی که این کار را انجام می‌دهد عبارتند از:

  • واژگان 
  • ترتیب دهی
  • حل مسأله

با کار کردن بر روی این مهارت‌ها به صورت تقریباً روزانه کودکان نوپا به خوبی برای مقابله با کار‌هایی که انجام دادن آن‌ها به سختی نیاز دارد آماده می‌شوند. تنها مشکلی که ممکن است مادران داشته باشند این است که کودکان نوپا با پازل‌هایی که به آن‌ها داده می‌شود آنقدر مهارت پیدا می‌کنند که نیاز به خرید پازل‌های جدید و پیچیده‌تر دارند.

 خوردن تنقلات:

ممکن است کودکان نوپا گرسنه باشند و فقط به یک میان وعده نیاز داشته باشند. این کمک می‌کند تا کودکان نوپا در حالی که مادران به نوزادان خود شیر می‌دهند نه تنها مشغول شوند بلکه چیزی که دوست دارند هم بخورند.  ر

 

منبع:

www.babygaga.com

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16451 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11612 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

2 روز پیش
|
4165 بازدید