2109
چگونه یک روتین خوب را در صبح رعایت کنیم؟

چگونه یک روتین خوب را در صبح رعایت کنیم؟

1401/09/22 بازدید1006

خواب را در اولویت قرار دهید:

یکی از بهترین راه‌ها برای جلوگیری از تنش در صبح‌ها این است که مطمئن شوید همه اعضای خانواده به اندازه کافی می‌خوابند. البته عادات و روال خواب تغییر خواهد کرد به خصوص اگر بچه‌های شما نوزاد یا نوپا باشند. اما این بدان معنا نیست که شما هنوز نمی‌توانید خواب و استراحت را در اولویت قرار دهید. اگر فرزندان شما در ابتدا نسبت به رفتن به رختخواب مقاومت می‌کنند، سعی کنید یک ساعت قبل از خواب یک زمان آرام را در نظر بگیرید. این می‌تواند زمانی باشد که آن‌ها برخی از فعالیت‌های آرام مانند خواندن کتاب و حرکات کششی را انجام دادند. این می‌تواند برای نوجوانان و بزرگسالان نیز کارساز باشد.

 صبح‌ها زود از خواب بیدار شوید:

اگر می‌خواهید از عجله صبحگاهی اجتناب کنید ده دقیقه زودتر بیدار شدن (چه فقط شما یا تمام خانواده‌تان) می‌تواند واقعاً مفید باشد. می‌توانید از این زمان برای لذت بردن از یک فنجان قهوه، خواندن اخبار یا فقط چند نفس عمیق استفاده کنید.

 خود و فرزندانتان را به آرامی بیدار کنید:

اگر بچه‌های شما هنوز جوان هستند سعی کنید آن‌ها را خیلی ناگهانی از خواب بیدار نکنید. در عوض به آرامی چراغ‌ها را روشن کنید و با صدای آرام با آن‌ها صحبت کنید. این به آن‌ها کمک می‌کند که به تدریج از خواب بیدار شوند و صبح‌ها کمتر بدخلق باشند.  

یک صبحانه سالم بخورید:

یک صبحانه سالم هم برای کودکان و هم برای بزرگسالان ضروری است. یک صبحانه مغذی به شما انرژی لازم برای گذراندن صبح را می‌دهد و همه را برای موفقیت در طول روز آماده می‌کند. داشتن یک وعده غذایی خوب نه تنها به این معنی است که مواد مغذی را به بدن خود می‌دهید بلکه برای مواردی مانند تمرکز، خلق و خوی پایدار و موارد دیگر نیز مهم است.  اگر در خانواده افراد عصبی دارید سعی کنید صبحانه‌های متنوعی تهیه کنید تا هرکسی بتواند چیزی را که دوست دارد  بخورد.

 ورزش کنید:

ورزش یک راه عالی برای کاهش استرس و شروع روزتان است. حتی فقط چند دقیقه حرکت به شما کمک می‌کند تا انرژی بیشتری داشته باشید. چه روی تردمیل بدوید یا در حالی که دندان‌های خود را مسواک می‌زنید در جای خود راه بروید، تنها چند دقیقه حرکت می‌تواند تفاوت زیادی در احساس شما ایجاد کند. در همین راستا مواردی مانند حرکات کششی، یوگا و غیره وجود دارد. نه تنها برای شما خوب است بلکه به شما کمک می‌کند که بیدار بمانید و کمتر احساس خستگی کنید. همچنین می‌توانید کودکان خود را به انجام تمرینات یا حرکات کششی متناسب با سن تشویق کنید.

برنامه‌ریزی داشته باشید:

اگر صبح‌های شما همیشه پر هرج و مرج است سعی کنید برنامه‌ریزی کنید. انواع راه‌ها برای ایجاد یک برنامه وجود دارد از تخته سفید یا تخته سیاه گرفته تا ایجاد یک صفحه دیجیتال در رایانه یا تلفن. آنچه را که برای شما و خانواده‌تان بهتر است پیدا کنید و تا آنجا که ممکن است به آن پایبند باشید.

 قبل از خوردن صبحانه لباس خود را عوض کنید:

 این ممکن است بیهوده به نظر برسد اما واقعاً می‌تواند به جلوگیری از عجله در صبح کمک کند. اگر همه لباس پوشیده باشند و قبل از اینکه برای صرف صبحانه بنشینند آماده شوند در زمان صرفه‌جویی می‌شود.

 با خانواده وقت بگذرانید:

قبل از اینکه هر کس راه خود را برود نوعی فعالیت خانوادگی انجام دهید. این می‌تواند چیزی به سادگی خواندن یک کتاب با هم یا قدم زدن در اطراف بلوک یا حتی صرف صبحانه پشت میز و صحبت در مورد آنچه همه در آن روز انجام داده‌اند باشد.

اقلام ضروری را در شب قبل جمع‌آوری کنید:

 مطمئن شوید که همه چیز‌هایی را که برای روز بعد لازم دارید آماده کرده‌اید. این شامل کلید‌ها، کیف پول، تلفن، شارژر، وسایل کار، لوازم مدرسه و غیره می‌شود. داشتن یک مکان مشخص برای وسایل شما می‌تواند کمک‌کننده باشد و همچنین فهرستی از آنچه باید هر روز با خود داشته باشید تهیه کنید.

کمتر از تلفن همراه استفاده کنید:

 ترک عادت اول صبح  مانند چک کردن تلفن می‌تواند دشوار باشد، اما ارزش آن را دارد که آن‌ها را کنار بگذاریم و روی خانواده و خودمان تمرکز کنیم. حتی می‌توانید این قانون را در نظر بگیرید که همه باید تلفن‌های خود را هنگام صبحانه یا شام کنار بگذارند.

 چند نفس عمیق بکشید:

چند لحظه را به خود اختصاص دهید تا آرام شوید و نفس عمیق بکشید. این به شما کمک می‌کند تا احساس آرامش و تمرکز بیشتری داشته باشید. می‌توانید یک قدم جلوتر بروید و فقط چند دقیقه فعالیت‌های ذهنی را تمرین کنید. نکته مهم در مورد تمرین‌ها این است که آن‌ها اغلب سازگار هستند و می‌توان آن‌ها را با فعالیت‌های دیگری مانند ظرف‌شویی یا غذا خوردن انجام داد.

 به خود و فرزندانتان پاداش دهید:

چه یک فنجان قهوه یا یک تکه شکلات هر کسی سزاوار یک جایزه کوچک است. زندگی می‌تواند پیش پا افتاده باشد و گاهی اوقات تنها چیزی که برای داشتن احساس بهتر نیازه دادن یک هدیه است.

 با نشاط باشید:

به یاد داشته باشید صبح‌ها نباید استرس‌زا باشند. اگر بتوانید راه‌هایی بیابید که کودکان را سرگرم‌ کنید همه در کل روز خلق و خوی بهتری خواهند داشت. موسیقی را بلند کنید، در آشپزخانه برقصید و از وقت خود با خانواده و چیز‌های کوچک لذت ببرید.

 

نتیجه‌گیری:

با پیروی از این نکات باید بتوانید یک برنامه صبحگاهی ترتیب دهید که برای شما و خانواده‌تان مفید باشد. ایجاد یک روال صبحگاهی یک فرآیند است اما ارزش آن را دارد که هر روز روزتان را آرام و بدون استرس شروع کنید. 

 

منبع:

mominthesix.com

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها