2109
مصرف بیش از حد ویتامین E چه خطراتی دارد؟

مصرف بیش از حد ویتامین E چه خطراتی دارد؟

1401/09/07 بازدید1117

ویتامین E نوعی آنتی اکسیدان است که به طور طبیعی در برخی مغز‌ها، دانه‌ها، روغن‌ها و سبزیجات یافت می‌شود. روغن ویتامین E به عنوان یک درمان موضعی، کپسول خوراکی یا ژل نرم موجود است. زنان در دوران بارداری روزانه به ویتامین E نیاز دارند تا بدن خود را سالم نگه دارند. مادران باردار همچنین ممکن است روغن ویتامین E را مستقیماً به پوست خود بمالند تا از علائم کشش مرتبط با بارداری جلوگیری کنند. قبل از استفاده از دارو‌های موضعی یا خوراکی روغن ویتامین E در مورد ایمنی روغن ویتامین E در بارداری با پزشک خود صحبت کنید. ویتامین E نوعی آنتی اکسیدان است که به طور طبیعی در برخی مغز‌ها، دانه‌ها، روغن‌ها و سبزیجات یافت می‌شود. روغن ویتامین E به عنوان یک درمان موضعی، کپسول خوراکی یا ژل نرم موجود است. زنان در دوران بارداری روزانه به ویتامین E نیاز دارند تا بدن خود را سالم نگه دارند. مادران باردار همچنین ممکن است روغن ویتامین E را مستقیماً به پوست خود بمالند تا از علائم کشش مرتبط با بارداری جلوگیری کنند. قبل از استفاده از دارو‌های موضعی یا خوراکی در مورد ایمنی روغن ویتامین E در بارداری با پزشک خود صحبت کنید.

آیا می‌توان روغن خوراکی ویتامین E را مصرف کرد؟

روغن ویتامین E خوراکی ممکن است عوارض جانبی خفیفی در دوران بارداری ایجاد کند. چنین عوارض جانبی معمولاً با دوز‌های بالای ویتأمین E همراه بوده و ممکن است شامل خستگی، سردرد، ضعف، بثورات پوستی، تاری دید، حالت تهوع یا اسهال باشد. مصرف بیش از حد ویتأمین E همچنین ممکن است خطر خونریزی یا عوارض کبودی را افزایش دهد. اگر هر یک از این عوارض جانبی ادامه یافت یا شدید شد با پزشک مشورت کنید. استفاده از روغن ویتأمین E روی پوست اغلب به عنوان درمانی برای پیشگیری از ترک‌های پوستی در دوران بارداری استفاده می‌شود. علاوه بر این روغن ویتأمین E ممکن است باعث یک واکنش آلرژیک پوستی خفیف تا متوسط به نام درماتیت تماسی شود. ناحیه تحت درمان ممکن است ملتهب، خشک یا پوسته پوسته به نظر برسد و ممکن است به شدت خارش داشته باشد. اگر در مورد ایمنی مصرف ویتأمین E در دوران بارداری خود نگرانی دارید با پزشک خود مشورت کنید.

 

ویتأمین E چه تداخلاتی با سایر دارو‌ها دارو‌ها دارد؟

زنان بارداری که نیاز به مصرف برخی دارو‌ها دارند ممکن است نتوانند از روغن ویتأمین E خوراکی استفاده کنند. از مصرف نیاسین یا دارو‌های کاهنده کلسترول همراه با مکمل‌های روغن ویتأمین E خودداری کنید زیرا ویتأمین E ممکن است اثربخشی این دارو‌ها را کاهش دهد. علاوه بر این روغن ویتأمین E خوراکی ممکن است جذب یا اثربخشی سیکلوسپورین یا رقیق‌کننده‌های خون را افزایش دهد.

 

منبع:

www.livestrong.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16472 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11632 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

2 روز پیش
|
4448 بازدید