2109
رفتن به سونا در بارداری چه خطراتی دارد؟

رفتن به سونا در بارداری چه خطراتی دارد؟

1393/03/11 بازدید809

دکتر صبا زرگرزاده  با بیان اینکه رفتن به سونا در دوران بارداری خطرناک است، گفت: قرار گرفتن به‌ مدت 10 ‌دقیقه یا بیشتر در آب‌ گرم سونا سبب افزایش درجه حرارت بدن تا حد 39‌ درجه و افزایش دمای بدن مادر می‌شود که برای جنین خطرناک است.


وی گفت: تحقیقات انجام شده حاکی از آن است که در زنانی که در هفته‌ 4 تا 6 نخست بارداری، دمای بالا را تجربه کرده‌اند، افزایش خطر بروز سقط جنین و نقایص لوله‌ عصبی جنین از جمله ناهنجاری‌های وخیم مغز یا نخاع شوکی بروز می‌کند.


زرگرزاده گفت: در ‌صورتی‌ که زن بارداری برای استفاده از سونا برنامه‌ریزی کرده باشد و یا بخواهد در دوران بارداری از سونا استفاده کند، برای کاهش خطرات باید زمان ماندن در جکوزی را به کمتر از 10 دقیقه کاهش دهد.


وی یادآور شد: هنگام استفاده از سونا باید از نشستن در نزدیکی مجرای خروجی آب که آب‌ گرم تازه وارد حوضچه می‌کند به شدت پرهیز شود.


این جراح و متخصص زنان با تاکید بر اینکه زن باردار نباید بیش ‌از یک‌ نوبت درهفته از سونا استفاده کند، گفت: وی باید به ‌محض عرق‌ کردن یا احساس هر‌ نوع ناراحتی از محیط خارج شود.


زرگرزاده یادآور شد: در صورت مناسب ‌نبودن حال یا افزایش دمای بدن در اثر تب و نرمش یا استفاده‌ قبلی از سونا، نباید از سونا استفاده شود.


وی گفت: اگر زنی در اوایل بارداری به‌ مدت طولانی از سونا استفاده کرده باشد، باید در ‌مورد راه‌های تشخیص نقایص لوله‌ ‌عصبی در دوران بارداری با پزشک معالج مشورت کند.

 

منبع : ایسنا


ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
15762 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11232 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2298 بازدید