2109
چه مواد غذایی برای حالت تهوع صبحگاهی مفید است؟

چه مواد غذایی برای حالت تهوع صبحگاهی مفید است؟

1401/07/18 بازدید7163

زنجبیل:

مطالعات متعدد نشان داده است که زنجبیل واقعاً حالت تهوع و استفراغ در بارداری را کاهش می‌دهد. ممکن است متوجه شوید که حتی بوی زنجبیل تازه ناراحتی معده را آرام می‌کند. غذا‌های اصلی تهیه شده با زنجبیل مانند دمنوش زنجبیل، چای زنجبیل، آب نبات زنجبیل یا بیسکویت زنجبیل بسیار مفید هستند. هنگام آشپزی از زنجبیل تازه (مثلاً در سوپ یا سرخ کردنی) استفاده کنید یا آن را به چای خود اضافه کنید.

مرکبات:

بسیاری از مردم بو و طعم لیمو و پرتقال را در دوران بارداری آرامش بخش می‌دانند. آب نبات‌های مکنده ترش یا استشمام لیموی تازه بریده شده ممکن است حال شما را بهتر کنند.

آب نبات نعناع:

مکیدن آب نبات با طعم نعناع گاهی به تسکین حالت تهوع کمک می‌کند.

چند نکته دیگر در زمان صرف غذا می‌تواند به کاهش تهوع و استفراغ در دوران بارداری کمک کند عبارتند از:

۱- خالی نبودن معده:

حالت تهوع به احتمال زیاد زمانی که معده شما خالی است ایجاد می‌شود. اسید‌هایی که در داخل یک شکم خالی به هم میریزند چیزی برای هضم ندارند به جز پوشش معده شما که باعث افزایش حالت تهوع می‌شود.

۲-مصرف میان وعده سبک قبل خواب:

ایده خوبی است که درست قبل از خواب یک میان وعده سبک حاوی پروتئین و کربوهیدرات‌های پیچیده میل کنید. نان تست غلات کامل را با کره بادام زمینی یا یک تکه پنیر به همراه یک مشت میوه خشک امتحان کنید.

۳-وعده‌های غذایی کوچک و مکرر:

زمانی که شکمتان خالی است به احتمال زیاد احساس تهوع خواهید داشت اما خوردن بیش از حد به یکباره نیز می‌تواند به بی‌حالی کمک کند. از آنجایی که وعده‌های غذایی کوچکتر هضم می‌شوند احتمال کمتری دارد که هم باعث ایجاد دل درد و هم سوزش سر دل شوند. به جای سه وعده غذایی بزرگ شش وعده غذایی کوچک را در طول روز هدف قرار دهید.

۴-از دیدن غذا‌هایی که باعث حالت تهوع می‌شود دوری کنید:

از خوردن، دیدن، بوییدن یا حتی فکر کردن به غذا‌هایی که باعث ایجاد ناراحتی می‌شود خودداری کنید. غذا‌های تند و اسیدی و همچنین هر چیزی که عطر و بوی قوی دارد ممکن است چالش برانگیز باشد.

آیا تهوع صبحگاهی می‌تواند به کودک من آسیب برساند؟

اگرچه ممکن است شما احساس بیماری کنید اما کودک شما تقریباً اینطور نیست. در کوتاه مدت نخوردن زیاد غذا مشکلی ایجاد نمی‌کند. کودک شما زمانی که تهوع صبحگاهی در بدترین حالت خود قرار دارد بسیار کوچک است و هنوز نیاز‌های تغذیه‌ای زیادی ندارد. تا زمانی که او این کار را انجام دهد مطمئناً اشتهای خود را دوباره به دست خواهید آورد. اگر حالت تهوع شما مداوم و شدید است و چندین بار در روز استفراغ می‌کنید حتماً به پزشک مراجعه کنید. ممکن است برای محافظت از خود و کودکتان به درمان بیشتری نیاز داشته باشید.

اگر تهوع صبحگاهی نداشته باشم خطرناک است؟

مطالعات نشان می‌دهد که تقریباً ۷۵ درصد از زنان باردار در طول بارداری حالت تهوع و یا استفراغ را تجربه می‌کنند. یعنی تقریباً ۲۵ درصد این کار را نمی‌کنند. نداشتن حالت تهوع صبحگاهی در هفته ششم بارداری ممکن است موقتی باشد. تهوع و استفراغ می‌تواند در هر زمانی از ماه دوم یا سوم بارداری شروع شود.

 

منبع:

www.whattoexpect.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها