2109
کودک حساس چه نشانه‌هایی دارد؟

کودک حساس چه نشانه‌هایی دارد؟

1401/06/24 بازدید1260

بسیار عاطفی هستند:

کودک بسیار حساس شما تقریباً به همه چیز واکنش عاطفی نشان می‌دهد. یک بازدید ساده از یک فروشگاه حیوانات خانگی می‌تواند احساس ناراحتی برای حیوانات را در آن‌ها ایجاد کند. یک نگاه خشن شما می‌تواند باعث گریه آن‌ها شود. بسیار حساس بودن همچنین باعث می‌شود که کودک شما با دیگران همدردی کند. او ممکن است آنقدر نسبت به مشکلات دیگران احساس بدی داشته باشد که بخواهد برای کمک به آن‌ها تلاش کند. او ممکن است بیش از حد نگران دیگران باشد و بخواهد همه چیز را برای آن‌ها درست کند.

شکست خوردن را دوست ندارند:

برای فرزند شما یک اتفاق ساده مانند شکست در دستیابی به یک هدف خاص فقط همین نخواهد بود. او در مورد این موضوع فکر می‌کند که چرا به موقع متوجه این اشتباه نشده است و چه کاری می‌تواند در مورد آن انجام دهد. این می‌تواند منجر به استرس و اضطراب شود.

به سختی تصمیم‌گیری می‌کنند:

یک ویژگی مشترک در میان کودکان بسیار حساس دشواری در تصمیم‌گیری است. فرزند شما به جزئیات و ظرافت‌های مختلف نگاه می‌کند و انتخاب را برای او دشوار می‌کند. به عنوان مثال اگر از کودک شما خواسته شود طعم بستنی را انتخاب کند تصمیم‌گیری از کودک شما زمان زیادی می‌برد.

احساس گناه می‌کند:

اگر فرزند شما احساس کند که تصمیم اشتباهی گرفته است به شدت احساس گناه می‌کند. مهم نیست چه می‌گویید یا چه می‌کنید آن‌ها برای مدت طولانی از فکرشان بیرون نخواهند آمد.

رفتار خوبی دارند:

بچه‌هایی که حساس هستند رفتار خوبی دارند و همچنین انتظار دارند در محیطی مشابه باشند.

افراد را خوب می‌شناسند:

بچه‌های حساس حس تماشایی بسیاری دارند و افراد را به خوبی می‌شناسند. آن‌ها ویژگی‌های شخصیتی را مشاهده می‌کنند.

حیوانات را دوست دارند:

بچه‌های حساس با حیوانات پیوند خاصی پیدا می‌کنند و کاملاً به آن‌ها اعتماد دارند. این فقط اعتماد نیست آن‌ها به نیاز‌های حیوانات نیز حساس هستند و از آن‌ها مراقبت بیشتری می‌کنند.

سؤالات زیادی می‌پرسند:

بچه‌ها معمولاً سؤالات زیادی می‌پرسند. گاهی اوقات سؤالات ممکن است آزاردهنده یا شخصی باشند. اما به طور کلی سؤالات ممکن است شما را با یک حس مثبت فکری مواجه کند.

تصمیمات قاطع می‌گیرند:

بچه‌های حساس معمولاً بعد از تحمل احساسات زیاد تصمیم می‌گیرند. آن‌ها کار‌ها را به دلایلی انجام می‌دهند و اگر شکست بخورند اغلب دچار شک و تردید می‌شوند. زمانی که تصمیمی گرفتند معمولاً روی آن می‌ایستند حتی اگر تنها باشند.

یک کودک بسیار حساس چه عاداتی دارد؟

آن‌ها پرحرف هستند و دوست دارند همسالانشان از آن‌ها قدردانی کنند

این کودکان ترجیح می‌دهند تنها باشند و زمان بیشتری را تنها بگذرانند

آن‌ها سخت کار می‌کنند تا مطمئن شوند که در کار خود کامل هستند

آن‌ها عاشق حیوانات هستند

سؤالات زیادی می‌پرسند

فیلم‌های ترسناک را دوست ندارند

آن‌ها دوست دارند در محیط‌های بسته که در معرض دید دیگران نیستند کار کنند

 

منبع:

www.momjunction.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها