2109
چگونه به کسی که طردمان کرده است فکر نکنیم؟

چگونه به کسی که طردمان کرده است فکر نکنیم؟

1401/06/03 بازدید1166

طرد شدن آزاردهنده بوده و گرفتار شدن در این احساسات دردناک می‌باشد به خصوص اگر به تازگی توسط کسی که دوستش داشتید طرد شده باشید. اگر پس از طرد شدن برای ادامه زندگی مشکل دارید تنها نیستید. هر کس در یک مقطعی طرد می‌شود و برای غلبه بر این موضوع با قطع رابطه با فردی که شما را رد کرده است شروع کنید و در رسانه‌های اجتماعی او را دنبال نکنید. وقت خود را با حواس‌پرتی‌های سالم مثل معاشرت با دوستانتان یا دنبال کردن سرگرمی‌ها بگذرانید.

ارتباط خود را با فردی که شما را طرد کرده است قطع کنید:

اگر به برقراری ارتباط ادامه می‌دهید دشوار است که به آن شخص فکر نکنید. اگر نمی‌خواهید این شخص را به طور کامل از زندگی خود حذف کنید حداقل تصمیم قاطع بگیرید که از او فاصله بگیرید تا زمانی که احساس بهتری پیدا کنید. آن‌ها را در شبکه‌های اجتماعی دنبال نکنید و به پیامک‌ها و تماس‌های آن‌ها پاسخ ندهید. آن‌ها ممکن است بخواهند به یک دوستی عادی برگردند و شاید شما روزی در همان نقطه قرار بگیرید اما فقط به آن‌ها بگویید که هنوز برای آن آماده نیستید.

به خودتان زمان بدهید:

طبیعی است که بعد از طرد شدن احساس غم، عصبانیت و شک و تردید به خود داشته باشید. با این حال سرکوب این احساسات برای شما خوب نیست. بنابراین به خودتان فرصت دهید تا به درستی با آن‌ها برخورد کنید. به این ترتیب می‌توانید آن‌ها را پشت سر بگذارید و رو به جلو حرکت کنید. حتی می‌توانید گریه کنید، فریاد بزنید یا فقط مدتی را تنها بگذرانید.

فکر منفی نکنید:

نحوه صحبت با خودتان می‌تواند عمیقاً روی شما تأثیر بگذارد. هر زمان که متوجه شدید یک فکر منفی به ذهنتان خطور می‌کند فوراً به یک چیز خوب و مثبت فکر کنید. سعی کنید منتقد درونی خود را جدا از خودتان بدانید. ین مغز شما را آموزش می‌دهد تا به مسائل به شیوه‌ای مثبت‌تر نگاه کند. اگر فکر می‌کنید "من به اندازه کافی جذاب نیستم" با چیزی مانند "وقتی در آینه نگاه می‌کنم شخصی را که می‌بینم دوست دارم" جا‌به‌جا کنید.

برای خودتان نامه بنویسید:

هیچ کس هرگز این نامه را نخواهد دید و فقط برای شخص شماست. در نامه تمام خصوصیاتی را که در مورد خود دوست دارید فهرست کنید. نامه خود را در آینده هر زمان که احساس ناراحتی کردید دوباره بخوانید.

به دید یک تجربه به موضوع نگاه کنید:

طرد شدن بخشی از زندگی هر کسی است. اکنون که می‌دانید طرد شدن چه احساسی در شما ایجاد می‌کند در آینده بهتر برای آن آماده خواهید شد. شما با احساس قوی‌تر، عاقل‌تر و مجهزتر برای پذیرش ریسک‌های معنادار از طرف دیگر این موقعیت بیرون خواهید آمد. سعی کنید از خود سؤالاتی بپرسید:

از طریق این تجربه در مورد خودم چه آموختم؟

آیا به طرق غیرمنتظره‌ای نسبت به رد واکنش نشان دادم؟ اگر چنین است، چرا؟

اگر می‌توانستم به عقب برگردم، آیا کاری متفاوت انجام می‌دادم؟

با دیگران صحبت کنید:

در صورت امکان رو در رو با دوستان و اعضای خانواده ارتباط برقرار کنید اما تماس‌های تلفنی، پیامک و چت‌های ویدیویی نیز گزینه خوبی هستند. به اشتراک گذاشتن احساسات خود با کسی که به او اعتماد دارید می‌تواند به شما کمک کند کمتر احساس تنهایی کنید. هرکسی در مقطعی طرد شده است بنابراین عزیزان شما احتمالاً می‌توانند به شما کمک کنند تا آنچه را که رخ داده است در چشم انداز ببینید. غم و اندوه، خشم یا ترس در کنار ما خواهند بود اما ما باید سعی کنیم با آن‌ها مقابله کنیم.

چگونه خودمان را مشغول کنیم؟

روی چیز‌های خوب زندگی‌تان تمرکز کنید:

طرد شدن دردناک بوده و طبیعی است که زیاد به آن فکر کنید. اگر می‌خواهید طرز فکرتان را تغییر دهید همه چیز‌های شگفت‌انگیزی که هنوز دارید را بررسی کنید. دوستان، خانواده، سرگرمی‌ها، مهارت‌ها و علایق شما بهترین راه برای وقت گذاشتن برایشان است. کسی که شما را رد کرده است نمی‌تواند آن چیز‌ها را از شما دور کند.

به سرگرمی‌های قدیمی خود برگردید:

مدتی را صرف فکر کردن به فعالیت‌ها و سرگرمی‌های مورد علاقه خود کنید. شاید مدتی می‌گذرد که گیتار خود را برداشته‌اید، به مسیر پیاده‌روی رفته‌اید، دستور پخت جدیدی را امتحان کرده‌اید یا آخرین فیلم پرفروش را بررسی کرده‌اید. اگر از کودکی عاشق دوچرخه‌سواری بودید چرخ‌های دوچرخه قدیمی را باد کنید و به بیرون بروید. چند کتاب جدید و مورد علاقه خود را بخرید و شروع به مطالعه کنید.

یک مهارت جدید یاد بگیرید:

کاوش در چیز‌های جدید چه بزرگ و چه کوچک به ما کمک می‌کند تا یادآوری شود که دنیایی پر از فرصت‌ها و امکانات وجود دارد. در ابتدا ممکن است سخت باشد که مانند روز اول به زندگی خود ادامه دهید اما فقط با یک چیز جدید شروع کنید. اگر همیشه می‌خواستید جنبه خلاقانه خود را کشف کنید برای یک دوره آنلاین طراحی یا نقاشی ثبت نام کنید. اگر همیشه می‌خواهید تناسب اندام داشته باشید عضو باشگاه شوید.

با خانواده و دوستان خود وقت بگذرانید:

سعی کنید در حال حاضر خود را منزوی نکنید. حتی اگر تمایلی به آن ندارید با برخی از افراد مورد علاقه خود تماس بگیرید و برنامه‌ریزی کنید. برنامه‌ریزی کنید که هر شنبه با خواهر و برادر خود در پارک برای پیک نیک و پیاده روی ملاقات کنید.

زمان و انرژی بیشتری را صرف مراقبت از خود کنید:

خودمراقبتی برای هر کسی متفاوت است، بنابراین روی انجام کار‌هایی تمرکز کنید که واقعاً شما را خوشحال می‌کند و شما را در وضعیت روحی خوبی قرار می‌دهد. به عنوان مثال به ماساژ بروید، خرید کنید، مو‌های خود را حالت دهید و تغیراتی در چهره خود ایجاد کنید. اگر همیشه می‌خواستید یوگا را امتحان کنید آموزش‌های مبتدی را به صورت آنلاین بررسی کنید یا در یک کلاس ثبت نام کنید.

 

منبع:

www.wikihow.com

ارسال نظر شما

login captcha

سلام مطالب خیلی مفید بود اما من الان دوسالمیشه که طرد شدم اما چون کسی رو ندارم و تنها هستم نتونستم از فکرش بیام بیرون بعمل افسرده شدم تامیام بابکی احوال پرسی کنم اشکم در میاد تو را بخدا کنم کنید

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16443 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11611 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
4096 بازدید