2109
چرا خوردن شکلات در حین مطالعه برای شما مفید است؟

چرا خوردن شکلات در حین مطالعه برای شما مفید است؟

1401/06/03 بازدید477

شکلات می‌تواند خلق و خوی شما را بالا ببرد:

شکلات (به خصوص شکلات تلخ) تولید برخی مواد شیمیایی به نام اندورفین را افزایش می‌دهد. اندورفین‌ها تا حدودی مانند یک ماده شیمیایی «احساس خوب» عمل می‌کنند که مغز شما را سرخوش می‌کند و در نتیجه شما را خوشحال می‌کند. علاوه بر این مصرف شکلات همچنین به کاهش درد کمک می‌کند و اثرات منفی مختلف ناشی از استرس را به حداقل می‌رساند.

شکلات جریان خون را در مغز بهبود می‌بخشد:

ثابت شده است که ترکیب موجود در شکلات به نام فلاونوئید به افزایش جریان خون در مغز کمک می‌کند که به نوبه خود به روش‌های زیر به مصرف‌کننده شکلات کمک می‌کند:

  • حافظه و دامنه توجه را تقویت می‌کند
  • زمان واکنش را بهبود می‌بخشد
  • همچنین مهارت‌های حل مسأله را بهبود می‌بخشد

شکلات تمرکز، حافظه و یادگیری را بهبود می‌بخشد:

علاوه بر افزایش جریان خون به مغز فلاونوئید‌های موجود در شکلات ثابت شده است که در مناطقی از مغز که مجهز به عملکرد‌های حافظه و یادگیری هستند نفوذ کرده و عملکرد آن‌ها را بهبود می‌بخشد. شکلات همچنین حاوی مقدار کمی کافئین است. به اندازه‌ای نیست که آدرنالین شما را بالا ببرد و شما را در طول شب بیدار نگه دارد اما به اندازه‌ای نیست که به تقویت تمرکز، حافظه و مهمتر از همه، بهبود خلق و خوی شما کمک کند و آن احساس سرخوشی را که برای لذت بردن از زمان مطالعه به آن نیاز دارید به شما بدهد.

شکلات استرس را از بین می‌برد:

استرس اغلب دست کم و نادیده گرفته می‌شود. اگر افراد بیشتری از تمام آسیب‌هایی که استرس به مغز وارد می‌کند و تأثیرات آن بر سلامت کلی یک انسان معمولی میدانستند شاید توجه بیشتری به ر‌هایی از بدن از آن می‌شد. شکلات حاوی منیزیم است، ترکیبی که برای کمک به آرامش در افراد شناخته شده است. در واقع منیزیم در تسکین استرس آنقدر مؤثر است که به آن «قرص اصلی سرماخوردگی» می‌گویند. تحقیقات نشان داده است که منیزیم معمولاً در رژیم غذایی روزانه ما کمبود دارد و مصرف شکلات می‌تواند به تأمین مقدار قابل توجهی از آن برای بدن کمک کند. گفته شده است که مصرف بیشتر شکلات و به‌علاوه منیزیم به بهبود خلق و خو، حافظه و تمرکز کمک می‌کند.

شکلات به محافظت از مغز شما کمک می‌کند:

احتمالاً با گزارش‌های مختلفی در مورد یافته‌های استفاده از شکلات برای درمان بیماری‌های مرتبط با مغز مانند زوال عقل و سکته مواجه شده‌اید. این پیشرفت‌ها را می‌توان به آنتی اکسیدان‌های قوی موجود در شکلات ردیابی کرد که ثابت شده است خطر ابتلا به زوال عقل را کاهش می‌دهد.

شما را باهوش‌تر می‌کند:

مصرف شکلات شما را در درازمدت باهوش‌تر می‌کند زیرا تقویت مداوم توانایی مغز می‌تواند به مغز کمک کند تا به سطحی برسد که قبلاً بدون کمک یک هات چاکو یا دو تخته شکلات نمی‌توانست به دست آورد. این تقویت دائمی مغز شما بدون شک شما را باهوش‌تر خواهد کرد.

منبع:

canada1.national.edu

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها