2709
قبل از خرید رینگ لایت این مقاله را بطور دقیق مطالعه فرمایید

قبل از خرید رینگ لایت این مقاله را بطور دقیق مطالعه فرمایید

1399/06/26 بازدید7558

امروزه عکس‌ و فیلم جز جدایی ناپذیر زندگی هر فردی شده است. با پیشرفت رسانه‌های دیجیتال و امکان اشتراک گذاری محتوا در فضای اینترنت، ثبت عکس و فیلم با کیفیت اهمیت بیشتری پیدا کرده است. اگرچه در سالهای اخیر دوربین‌ها پیشرفته‌تر شده‌اند اما برای ثبت یک تصویر خوب نیاز به ابزارهای دیگری نیز هست. اگر صاحب کسب و کار هستید نورپردازی خوب باعث می‌شود تا بتوانید از کالا یا خدماتتان و اگر عکاس هستید از سوژه‌هایتان، تصاویر و ویدئوهای جذابتری تهیه کنید. رینگ لایت یا حلقه‌ نورابزاری جدید و نسبتاً ارزان است که به افراد در ثبت تصاویر حرفه‌ای کمک می‌کند. اگر به دنبال خرید و شناخت رینگ لایت‌ها و یا جواب سوالات زیر هستید این مقاله به شما کمک می‌کند:

  • رینگ لایت چیست؟
  • انواع حلقه نور کدامند؟
  • چرا رینگ لایت به محبوب ترین ابزار نورپردازی در جهان تبدیل شده است؟
  • چه انتظاراتی می توان از این رینگ‌های نورانی داشت؟
  • کاربرد رینگ لایت چیست؟
  • تمایز آن با سایر ابزار نورپردازی چیست؟
  • چه نکاتی قبل از خرید رینگ لایت باید بدانید؟
  • چطور در خانه رینگ لایت بسازیم؟

رینگ لایت چیست؟

به زبان ساده، رینگ لایت یک حلقه نورانی است که برای نورپردازی از آن استفاده می‌شود و منبع نور در تمام نقاط آن وجود دارد. این ابزار به شکل حلقه طراحی شده تا بتوان دوربین یا موبایل را در میان آن قرار داد، و نور را به طور یکسان و کامل در تمام جوانب سوژه تاباند و سایه شدید و تیز نداشته باشیم.

انواع رینگ لایت کدامند؟

این حلقه‌های نور در پزشکی و دندان پزشکی استقاده می‌شدند، اما به دلیل قابلیت‌ها و ویژگی‌های خاص به تدریج برای کاربردهای دیگری مورد استفاده قرار گرفتند. امروزه استفاده از رینگ لایت در خلق محتوای ویدئویی مرسوم شده است. اغلب ویدئوهای با کیفیتی که در یوتیوب، اینستاگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی مشاهده می‌نمایید به کمک رینگ لایت نورپردازی شده‌اند. با کمک این حلقه نورانی می‌توان تصاویر شبکه های اجتماعی را خیلی جذاب‌تر و حرفه‌ای تر خلق نمود. برای هر نوع تصویربرداری،  نوع خاصی از رینگ لایت می تواند به شما کمک نماید تا بهترین کیفیت را داشته باشید.

رینگ لایت آرایشی

آرایش صورت در سالن‌های آرایشی، خانه، حمام و دستشویی زیر نور چراغهای معمولی نتیجه رضایت بخشی ندارد. برای ایجاد گریم و آرایشی بدون نقص بر روی چهره افراد اولین شرط، تابیدن نور مناسب است. یک راه حل ساده و ارزان برای نورپردازی در کاربردهای آرایشی، استفاده از این رینگ‌ها است. حلقه نور آرایشی در منازل و آرایشگاه‌ها قابل نصب هستند.

زمانی که چراغ‌های LED اطراف رینگ روشن شوند و محیط تاریک باشد، نورهای اطراف سایه بر روی چهره ایجاد نمی‌کنند و آرایشگر می تواند روند و نتیجه گریم و آرایش را به خوبی در آینه مشاهده نماید.

رینگ لایت گوشی

امروزه تمامی اینفلوئنسرها در شبکه‌های اجتماعی از حلقه‌های رنگی برای عکس و فیلم برداری استفاده می‌کنند تا تصویری زیبا، پر زرق و برق و حرفه‌ای با گوشی موبایل ثبت کنند. با یک رینگ لایت گوشی به راحتی می‌توان عکس‌هایی با کیفیت را بدون نیاز به خرید یک گوشی فوق حرفه‌ای ثبت کرد.

رینگ لایت آینه دار

در بعضی از مدل‌ها در داخل رینگ یک آینه تعبیه شده است. با استفاده از این مدل می‌توان تصویر را به صورت همزمان در آینه مشاهده کرد و به کمک آن جهت دید را تنظیم کرد.

 

 

چرا رینگ لایت به محبوب ترین ابزار نورپردازی در جهان تبدیل شده است؟

رینگ لایت این قابلیت را دارد که بتواند حجم وسیعی از انواع محتواهای ویدئویی و عکس‌ها را با کیفیت و نور بالا، ارائه دهد. به عبارتی دیگر، در بسیاری از موارد می تواند جایگزین بسیار خوب برای ابزارهای نورپردازی بزرگ، چندگانه و گران قیمت باشد.

موارد زیادی از نورپردازی وجود دارد که حرفه‌ای نیستند و اصلاً نیازی به منابع نوری عظیم و مجلل مانند پروژکتورها ندارند. در چنین کاربردهایی، رینگ لایت‌ها که کم هزینه ترین ابزار نورپردازی هستند، بهترین انتخاب هستند.

چه انتظاراتی می توان از رینگ لایت ها داشت؟

  • تاباندن نور از تمامی زوایا به سوژه
  • ایجاد نور بدون سایه و یکسان
  • روح بخشیدن به پرتره

کاربردهای رینگ لایت چیست؟

حلقه‌های نورانی در عکاسی ماکرو و صنعت مد یا غذا بسیار پرکاربردند. و به عنوان ابزار نور پردازی ارزان در فیلم بردازی از فضاهای داخلی استفاده می‌شود. این حلقه‌های با کاهش نور و سایه‌های مزاحم اطراف تصویر به ابزاری محبوب در عکس و فیلم برداری تبدیل شده‌اند. کاربردهای رایج این حلقه‌ها عبارتند از:

  • بهترین جایگزین نور خورشید
  • ابزاری عالی برای نشان دادن جزئیات
  • تصویربرداری ماکرو
  • تصویربرداری حرفه‌ای
  • کالر افکت
  • تصویربرداری از مدل میکاپ
  • نورپردازی سالن آرایش و گریم
  • تصویربرداری از فاصله کم
  • زیباتر شدن چشمهای سوژه

تمایز رینگ لایت با سایر ابزار نورپردازی چیست؟

حدف سایه از تصویر

فلاش دوربین یا فلاش اکسترنال باعث ایجاد سایه می‌شود. هر قدر فاصله سوژه از دوربین و منبع نور کمتر می شود، جهت دید و زوایه فلاش دوربین از همدیگر دورتر می شوند و سایه بزرگتری ایجاد می‌شود. این در حالی است که حلقه نور سایه را پنهان می‌کند.

اگر قصد عکاسی از سوژه‌های نزدیک را دارید، رینگ نور بهترین انتخاب است. LEDهایی که در ساخت رینگ لایت استفاده شده‌اند، پرنور و با قدرت تابش بالا هستند. این LEDها نوری مشابه نور طبیعی روز ایجاد می‌کنند. و درجه دمای نور آنها مشابه نور خورشید است. در حالی که  LEDهای معمولی، نوری سرد دارند و به دلیل اختلال فرکانس باعث پرش نور می‌شوند. اما در LED های مورد استفاده در مدل‌های استاندارد، چنین مشکلی وجود ندارد.

انحصاراً برای دوربین عکاسی نیست

بسیاری از افراد ممکن است دوربین عکاسی و فیلمبرداری نداشته باشند، همچنین با توجه به طراحی پیشرفته دوربین‌های نسل جدید در گوشی‌های همراه، خرید ابزاری جدا برای عکاسی و فیلمبرداری دیگر ضروری نیست. اگر قصد تهیه فیلم و تولید عکس با گوشی موبایل دارید، رینگ لایت بهترین انتخاب است زیرا منحصر به دوربین عکاسی نیست.

انعطاف و تنوع دارد

اگر از سوژه فاصله دارید می‌توانید دوربین یا موبایل را بر روی پایه رینگ لایت نصب کنید. اما در صورتی که از نزدیک می خواهید تصویر داشته باشید می تواند از مدل‌های مخصوص موبایل استفاده کنید، که در این حالت حلقه بر روی موبایل قرار می‌گیرد.

راحت است

روش استفاده از حلقه نور و حتی حمل و نقل آن نسبت به سایر ابزار نورپردازی بسیار ساده‌تر است. در یک کلام، رینگ‌های نورانی می توانند حجم گسترده ای از نیاز بازار در زمینه ابزارهای نورپردازی را برطرف نمایند.

 

 

چه نکاتی را قبل از خرید رینگ لایت باید بدانید؟

صرفاً داشتن رینگ لایت نمی‌تواند کیفیت عکس را تضمین کند. بسیاری از که افراد بعد از خرید رینگ لایت این تصور را دارند که به صورت اتوماتیک نورپردازی خوبی هم خواهند داشت.  اما استفاده نادرست از رینگ لایت نتیجه‌ای فاجعه بار دارد و هیچ فرقی با چراغ قوه نمی‌کند. در هنگام خرید رینگ لایت نکات زیر را رعایت کنید، تا انتخاب مناسبی داشته باشید:

  1. قطر رینگ لایت متناسب با نیاز شما باشد

در نورپردازی سوژه‌هایی مثل جواهرات و اجزای صورت مانند چشم، بینی، دندان و ... که با فاصله کم انجام می‌شود، باید از رینگ لایتی با قطر کوچک استفاده شود. اما نورپردازی پرتره نیاز به رینگ نورانی با قطری بزرگتر، متناسب با ابعاد سوژه، دارد.

  1. از حلقه نوری استفاده کنید که کم مصرف باشد، و داغ نشود!

معمولا حلقه‌های نور عرضه شده به بازار (غیر دست ساز) این ویژگی را دارند.

  1.  تنظیم فاصله و زوایه خیلی مهم است

برای کنترل کیفیت نور فاصله رینگ را از سوژه تغییر دهید تا به نتیجه دلخواه برسید و میزان نرم یا تیز بودن سایه ها را کنترل نمایید. اگر قصد ایجاد هاله نورانی پیرامون سوژه دارید منبع نور را خیلی نزدیک تر به سوژه قرار دهید.

  1. نحوه قرارگیری دوربین یا موبایل دوربین دار

باید دقت کنید که لنز دوربین در مرکز حلقه قرار گیرد تا نور به صورت پیوسته و یکنواخت به سوژه برسد.

  1.  دمای رنگ نور مهم است

اغلب، استفاده از نور سفید گرم و سرد، نسبت به نور زرد و نور سفید روشن مناسب‌تر است. نور طبیعی در عکاسی بهتر است.

ساخت رینگ لایت در خانه

اگر بودجه محدودی دارید، می‌توانید این حلقه‌های نور کاربردی را با چند وسیله ساده در خانه بسازید. برای ساخت این حلقه‌ها نیاز به نوار یا ریسه شلنگی SMD (معروف به LED در بازار) ، یک قاب دایره‌ای شکل، کاغذ آلومینیوم و گیره یا چسب دارید.

قاب دایره‌ای را در مرحله اول با فویل آلومینیوم بپوشانید، سپس ریسه را دور تا دور قاب بزنید و با گیره آن را ثابت کنید و با وصل کردن دو شاخه ریسه به پریز، رینگ روشن می‌شود.

البته این حلقه‌های نور خانگی در مقایسه با مدل‌های آماده ممکن است باعث پرش نور شوند و عملکرد خوبی در حذف سایه‌های اضافی نداشته باشند. برای مشاهده لیست قیمت و خرید رینگ لایت حرفه‌ای با کمترین قیمت و بهترین کیفیت ، به صفحه این محصولات در فروشگاه اینترنتی آرتا الکتریک مراجعه نمایید.

ارسال نظر شما

login captcha

پربازدیدترین ها