2109
آیا استفاده از دهانشویه در دوران بارداری بی‌خطر است؟

آیا استفاده از دهانشویه در دوران بارداری بی‌خطر است؟

1401/03/12 بازدید1468

استفاده از دهانشویه در دوران بارداری بی‌خطر است و می‌تواند راهی مؤثر برای رعایت بهداشت دهان و دندان شما باشد به خصوص اگر به دلیل تغییر هورمون‌های بارداری خود با التهاب لثه دست و پنجه نرم می‌کنید. دهانشویه می‌تواند به تعدادی دیگر از مشکلات سلامتی نیز کمک کند از جمله:

  •  پیشگیری از حفره
  • مسکن درد
  • سفید کردن دندان
  • بوی بد دهان

دهانشویه‌ها معمولاً به دو دسته تقسیم می‌شوند: آرایشی که می‌توانند به طور موقت بوی بد دهان و طعم خوب را کنترل کنند اما در غیر این صورت هیچ مزیتی برای سلامتی ندارند که دارای مواد فعالی هستند که برای درمان یا کاهش برخی بیماری‌ها طراحی شده‌اند. این مواد فعال معمولاً شامل فلوراید (مورد استفاده برای جلوگیری از پوسیدگی دندان)، پراکسید (برای سفید کردن دندان‌ها)، کلرید ستیل پیریدینیم (برای مبارزه با بوی بد دهان) و اسانس‌ها و کلرهگزیدین (برای کنترل پلاک و التهاب لثه استفاده می‌شود). کلرهگزیدین فقط در دهانشویه‌های تجویزی موجود است. بسیاری از دهانشویه‌ها نیز حاوی الکل هستند در حالی که بعید است که الکل به کودک شما برسد (مگر اینکه آن را قورت دهید) اما متخصصان همچنان نسبت به آن هشدار می‌دهند. الکل تمایل دارد لثه‌های شما را تحریک کند و در حالی که در از بین بردن باکتری‌های دهان مؤثر است ممکن است در دراز مدت بی‌تأثیر باشد. با این حال دهانشویه‌های بدون الکل زیادی وجود دارد که می‌توانید انتخاب کنید. اگر از حالت تهوع صبحگاهی و استفراغ زیاد رنج می‌برید می‌توانید پس از استفراغ از دهان شویه استفاده کنید. استفراغ دندان‌های شما را با اسید معده می‌پوشاند که مینای دندان را فرسایش می‌دهد، بنابراین استفاده از شستشوی حاوی فلوراید بعد از آن می‌تواند به محافظت از دندان‌ها و همچنین شاداب کردن نفس شما کمک کند. شستشوی دهان با یک فنجان آب مخلوط با یک قاشق چای خوری جوش شیرین نیز می‌تواند به جلوگیری از فرسایش مینای دندان کمک کند. (فقط حداقل تا نیم ساعت بعد از استفراغ دندان‌های خود را مسواک نزنید زیرا مینای دندان شما در اثر اسید ضعیف شده و ممکن است توسط مواد ساینده خمیر دندان آسیب ببیند. ). چند نکته برای استفاده مؤثر از دهان شویه:

 دستورالعمل‌های روی برچسب دهانشویه خود را دنبال کنید برخی توصیه می‌کنند قبل از مسواک زدن بشویید در حالی که برخی دیگر می‌گویند بعد از آن شستشو دهید.

اگر شب‌ها از دهانشویه استفاده می‌کنید قبل از خواب و بعد از زدن مسواک آن را به دندان‌ها بزنید.

هنگام استفاده از محلول شستشو در ساعات دیگر روز حداقل تا نیم ساعت از مسواک زدن، نخ دندان کشیدن، خوردن، نوشیدن و حتی شستشو با آب خودداری کنید زیرا این کار می‌تواند اثربخشی محصول را کاهش دهد.

 

منبع:

www.babycenter.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

2 هفته پیش
|
16535 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

2 روز پیش
|
5258 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11685 بازدید