2109
چگونه لکه شیر را از روی فرش پاک کنیم؟

چگونه لکه شیر را از روی فرش پاک کنیم؟

1401/02/07 بازدید1456

شیر ممکن است ظاهری نداشته باشد اما در خانه‌های فرش شده می‌تواند مشکل ساز باشد. اگر لکه‌ها و لکه‌های شیر باقی بمانند ممکن است سفت شوند یا بدتر از آن شروع به بوی بد کنند. شیر تقریباً سه درصد پروتئین است. پروتئین با خشک شدن سفت می‌شود. لکه‌ها بر اساس میزان عمقی که یک آشغال می‌تواند به یک سطح نفوذ کند تعیین می‌شود. به عنوان مثال شیشه شیر را جذب نمی‌کند تا لکه نگیرد. با این حال الیاف فرش شما که پارچه است مایعات را جذب می‌کند.

 

نحوه تمیز کردن لکه شیر از روی فرش

شیر به سرعت تبدیل به لکه می‌شود بنابراین اگر تازه ریخته شده باشد زمان زیادی برای مبارزه با آن نخواهید داشت. با این حال اگر نشت شما قبلاً سفت شده نگران نباشید.

 

 شیر اضافی را حذف کنید:

اولین کاری که باید انجام دهید این است که تا حد امکان شیر را تمیز کنید. یک حوله کاغذی جاذب، پارچه نرم یا اسفنج بردارید و شیر اضافی را خیس کنید.

از یک تمیز‌کننده استفاده کنید:

هنگامی که شیری برای خیساندن باقی نمانده است می‌توانید لکه را از بین ببرید. آب سرد را روی محل ریخته شده یا پارچه‌ای بمالید و روی آن بکشید. آن را مالش ندهید این احتمالاً آن را به عمق فرش شما می‌برد.

این کار راتکرار کنید:

اگر به نظر می‌رسد آب کمکی نمی‌کند مقداری آمونیاک یا مواد شوینده به محل ریخته شده اضافه کنید. با خشک شدن فرش شما لکه از بین می‌رود.

 از نشاسته ذرت استفاده کنید:

شیر اضافی را که می‌توانید خیس کنید و سپس نشاسته ذرت بمالید. این کار شیر را برای شما خیس می‌کند و پس از خشک شدن تنها کاری که باید انجام دهید جاروبرقی است. برخی از کارشناسان استفاده از تفاله قهوه را نیز پیشنهاد می‌کنند. اما به خاطر داشته باشید که این ممکن است لکه جدیدی به جا بگذارد.

 

لکه شیر خشک شده را چگونه تمیز کنیم؟

 لکه را خیس کنید:

برای این کار تا جایی که می‌توانید لکه را خیس کنید و اگر دوست دارید مواد شوینده اضافه کنید. همچنین می‌توانید از محلول جوش شیرین و سرکه استفاده کنید.

 آب اضافه کنید:

از آب یا مواد شوینده برای تمیز کردن آن استفاده کنید. اگر لکه‌ای سرسخت است به آرامی آن را با مسواک بشویید.

چگونه بوی شیر را از بین ببریم؟

گاهی اوقات شیر ریخته شده بوی تند و ترش می‌دهد. خوشبختانه خلاص شدن از شر آن بسیار آسان است. اما بهتر است ابتدا لکه را به طور کامل تمیز کنید. راه‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید بوی شیر را از فرش خود پاک کنید:

 جوش شیرین:

مهم نیست که لکه مرطوب یا خشک باشد، اضافه کردن مقداری جوش شیرین بوی آن را خیس می‌کند. بگذارید یک شب روی لکه بماند و بعد از اینکه روی لکه کار کرد جاروبرقی بکشید.

 سرکه:

یک کاسه را با سرکه پر کنید و بگذارید یک شب در کنار لکه بماند.

نتیجه‌گیری:

پاک کردن لکه‌های شیر در ابتدا غیرممکن به نظر می‌رسد اما چه تازه یا سفت باشند می‌توانید تقریباً بدون زحمت آن‌ها را تمیز کنید.

 

منبع:

ohsospotless.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها