2109
چگونه نوزادان تازه متولد شده را از میکروب‌ها در‌امان نگه داریم؟

چگونه نوزادان تازه متولد شده را از میکروب‌ها در‌امان نگه داریم؟

1401/01/14 بازدید720

وقتی نوزاد خود را به خانه می‌آورید چیز‌های زیادی برای فکر کردن وجود دارد و حفظ سلامت و عاری از میکروب او احتمالاً در صدر فهرست کار‌های شما قرار دارد. در حالی که ممکن است تمایل داشته باشید که به طور مداوم هر سطح از خانه خود را استریل کنید.

 

شناخت سیستم ایمنی نوزاد تازه متولد شده

سیستم ایمنی نوزاد شما نمی‌تواند به خوبی با ویروس‌ها یا باکتری‌ها مبارزه کند. در چند هفته اول بعد تولد کودک شما در مقابل آنتی‌بادی‌هایی که از طریق جفت شما به اشتراک گذاشته شده‌اند درست پس از تولد محافظت می‌شود. همچنین تغذیه با شیر مادر باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود.

نکاتی برای ایمن نگه داشتن نوزاد در برابر میکروب‌ها:

از این نکات استفاده کنید تا نوزاد خود را از میکروب‌های مضری که می‌توانند او را بیمار کنند در‌امان نگه دارید.

 در خانه بمانید:

در حالی که ممکن است احساس کنید فهرست کار‌هایتان در حال افزایش است استرس نداشته باشید. وظیفه شما این است که با کودک خود ارتباط برقرار کنید.

 رفت و آمد را کمتر کنید:

اطمینان حاصل کنید که همه قبل از در آغوش گرفتن نوزاد دست‌های خود را بشویند و از او بخواهید که ماسک‌زده و در برابر کووید-19، آنفولانزا و سیاه سرفه واکسینه شود.

 نظافت را رعایت کنید:

سعی کنید سطوحی که اغلب لمس می‌شوند (مانند پیشخوان آشپزخانه و سینک حمام) را به طور مرتب تمیز کنید. همانطور که لباس‌های شسته شده کودک در حال انباشته شدن است استفاده از یک شوینده بدون عطر می‌تواند به محافظت از پوست حساس او کمک کند.

 مراقب واکسن‌های کودک باشید:

یکی از مهم‌ترین کار‌هایی که می‌توانید برای سالم نگه داشتن کودک خود و جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های جدی انجام دهید این است که واکسن‌های او را از بدو تولد و بعد از آن تا دوران کودکی طبق برنامه دریافت کنید.

از سطوح خیس و مرطوب خودداری کنید:

کودک خود را از وسایلی که روی سطوح خیس یا مرطوب افتاده‌اند یا خودشان مرطوب هستند (مثلاً اسباب بازی دندان درآوردن ر‌ها شده یا چوب شور مکیده شده) دور نگه دارید. کپک و باکتری‌هایی که در مناطق مرطوب رشد می‌کنند می‌توانند کودک شما را بیمار کنند.

در مورد حیوانات خانگی احتیاط کنید:

برخی تحقیقات نشان می‌دهد نوزادانی که در طول سال اول زندگی خود در معرض حیوانات خانگی قرار می‌دهند ممکن است در آینده کمتر دچار آلرژی به حیوانات شوند، اگرچه این احتمال وجود دارد که کودک شما در آینده به حیوانات خانگی آلرژی پیدا کند.

کودک را به فضای باز ببرید:

فقط مطمئن شوید که کودک خود را از وسایل خطرناک‌تری که می‌توان روی زمین در بیرون پیدا کرد مانند مدفوع سگ، بزاق انسان، ته سیگار و سایر زباله‌ها (و همچنین آفت کش‌ها، کود‌ها و سایر سموم) دور نگه دارید.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

بسیاری از ویروس‌ها و سایر بیماری‌ها را می‌توان در خانه مدیریت کرد. شما همیشه نمی‌توانید از کودک خود در برابر هر میکروب احتمالی در جهان محافظت کنید. مریض شدن بخشی از زندگی است. حملات مکرر عفونت می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی کودک کمک کند، آن را در درازمدت قوی‌تر کرده و به کودک شما کمک می‌کند تا حشره بعدی را که باعث دور شدنش می‌شود دفع کند.

 

منبع:

www.whattoexpect.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها