2109
چه زمانی بچه‌ها می‌توانند پاپ کورن بخورند؟

چه زمانی بچه‌ها می‌توانند پاپ کورن بخورند؟

1400/12/01 بازدید661

پاپ کورن یکی از جذاب‌ترین غذا‌ها است. ظاهر حبابی آن بیشتر بچه‌ها را به خود جذب می‌کند. اما به این به عنوان یک نکته مثبت فکر نکنید. پاپ کورن یکی از خطرناک‌ترین غذا‌ها برای کودکان است. توصیه می‌شود که اگر کودک شما کودک نوپا است از دادن پاپ کورن خودداری کنید. این به این دلیل است که اگر کودک شما آن را قورت دهد می‌تواند به راحتی در نای گیر کند و باعث خفگی شود. کودکان نوپا تمایل به خوردن هات داگ، آب نبات و آدامس دارند اما بسیاری از غذا‌های سالم نیز خطر خفگی دارند از جمله انگور، بادام، سیب خام و موز.

 

چه چیز‌هایی را به جای پاپ کرن جایگزین کنیم؟

اگرچه ما به شما پیشنهاد می‌کنیم چیز‌هایی را که شبیه پاپ کورن هستند دور نگه دارید اما ما در بخش تنقلات گزینه‌های امن‌تری برای کودک نوپاتان داریم. شما می‌توانید هر چیزی را از لیست زیر انتخاب کنید.

کیک‌های نرم

پوره

میوه پوره شده

اگر پاپ کورن در گلو کودک گیر کند چه کنیم؟

حتی پس از اقدامات احتیاطی طبیعی است که کودک شما ممکن است با غذا خفه شود. اگر کودک شما می‌تواند صحبت کند و نفس بکشد از او بخواهید که نفس سنگینی بکشد و سرفه کند زیرا بهترین گزینه برای بیرون راندن غذا از نای است. در همین حال باید فوراً با آمبولانس تماس بگیرید تا کمک بگیرید. حالت دوم می‌تواند زمانی باشد که کودک شما واقعاً نمی‌تواند صحبت کند یا زیاد نفس بکشد. اگر سرفه او ضعیف است باید فوراً به اورژانس زنگ بزنید.

چه میان وعده‌هایی می‌توانم به کودک نوپا بدهم؟

میان وعده‌های آسان مانند بلغور جو دوسر با شیر، اسموتی‌های میوه‌ای با شیر یا ماست، سس سیب، سوپ‌ها و سایر غذا‌های نرم را می‌توان به راحتی توسط کودکان نوپا مصرف کرد.

 

نتیجه‌گیری:

اگر نگران این هستید که کودکتان چندین غذا را از دست بدهد، این کار را نکنید. معمولاً نوزادان پس از خروج از رحم نمی‌توانند همه چیز را درست بخورند.

 

منبع:

www.parentalquestions.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها