2109
آیا کودکان می‌توانند قارچ بخورند؟

آیا کودکان می‌توانند قارچ بخورند؟

1401/12/08 بازدید1111

قارچ‌ها مواد مغذی با ارزشی را برای کودکان فراهم می‌کنند به علاوه قارچ‌های پخته یک قوام نرم عالی برای زمانی که کودکان شروع به تغذیه خود می‌کنند هستند. فقط مطمئن شوید که آن‌ها را پوره کنید، له کنید یا به قطعات کوچک برش دهید تا از خطر خفگی جلوگیری کنید. قارچ‌ها فواید زیادی از جمله منبع پتاسیم، فیبر و آهن دارند و چندین نوع قارچ برخی از بهترین منابع گیاهی ویتامین D هستند که می‌توانید بخورید. این مواد مغذی به ویژه آهن و ویتامین D نقش مهمی در رشد نوزاد دارند. آهن برای رشد مناسب مغز و شناختی در نوزادان کلیدی است. در همین حال ویتامین D برای حمایت از رشد استخوان سالم مورد نیاز است. شیر مادر حاوی مقادیر ناچیزی از آهن و ویتامین D است.

هنگام معرفی قارچ چه نکات ایمنی را رعایت کنیم؟

بزرگترین خطری که هنگام تغذیه کودک با غذا‌های جامد باید از آن آگاه بود خطرات احتمالی خفگی است. پختن قارچ‌ها تا زمانی که نرم شوند چه با مایکروویو یا تفت دادن باشند به کاهش خطر خفگی کمک می‌کند. در حالی که بیشتر قارچ‌های تجاری تولید شده در محیط‌هایی رشد می‌کنند که عوامل بیماری‌زای بالقوه را از بین می‌برند اما پختن آن‌ها میکروب‌های باقی‌مانده را که ممکن است در کمین باشند از بین می‌برد.

چه مقدار به کودک قارچ دهیم؟

می‌توانید برای شروع چند تکه قارچ به کودکتان بدهید اما از آنجایی که این غذایی است که خودش می‌تواند بخورد او را تشویق کنید تا به این سبزیجات علاقه‌مند شود.

نتیجه‌گیری:

اگرچه قارچ‌ها به عنوان یک غذای معمولی کودک در نظر گرفته نمی‌شوند اما خوردن آن‌ها برای کودک شما از زمانی که شروع به خوردن غذا‌های جامد می‌کند بی‌خطراست. قارچ‌ها مواد مغذی مفیدی را برای رشد آن‌ها فراهم می‌کنند به علاوه قارچ‌های پخته شده یک غذای انگشتی نرم هستند که برای نوزادان مناسب است تا بتوانند خود تغذیه یا از شیر گرفتن توسط کودک را تمرین کنند. اگر در مورد تغذیه کودک خود سوال یا نگرانی دارید حتماً با پزشک اطفال خود مشورت کنید.

 

منبع:

www.verywellfamily.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

6 روز پیش
|
8645 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

5 روز پیش
|
6232 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

2 هفته پیش
|
15098 بازدید