2109
5 دلیل که نمی‌توانید در سه ماهه سوم بارداری بخوابید

5 دلیل که نمی‌توانید در سه ماهه سوم بارداری بخوابید

1400/11/07 بازدید11474

وقتی سه ماهه سوم بارداری را شروع می‌کنید جنین سنگین شده و بدن شما برای تولد آماده می‌شود. این می‌تواند منجر به برخی درد‌ها و بیماری‌های ناخواسته شود که در واقع می‌تواند شما را در شب بیدار نگه دارد. در اینجا 5 دلیل بیخوابی در طول آخرین دوره بارداریو کار‌هایی که می‌توانید برای تسکین برخی از این مشکلات انجام دهید، آورده شده است.

 کمر درد:

چه اضافه وزن و تغییر کلی در مرکز ثقل شما باشد که باعث کمردرد شود یا نشانه اولیه زایمان باشد (در این صورت با دراز کشیدن تسکین نمی‌یابد)، این یک مشکل بسیار رایج در اواخر بارداری است. می‌توانید با تعداد زیادی بالش با موقعیت مناسب برای حمایت تا حد امکان در رختخواب خود را راحت کنید و سعی کنید برخی از حرکات کششی یوگا را انجام دهید تا آن عضلات کار کرده و آن نقاط سفت را شل کنید. دراز کشیدن می‌تواند به کاهش فشاری که تجربه می‌کنید کمک کند.

 براکستون هیکس:

اگر احساس می‌کنید انقباض دارید این‌ها انقباضات براکستون هیکس هستند. این‌ها یک احساس سفت شدن در سراسر شکم هستند که از حدود هفته 20 به بعد رایج است و می‌تواند در اواخر بارداری بسیار شدید شود. آن‌ها نشانه این هستند که رحم شما برای زایمان آماده می‌شود و جای نگرانی نیست. قبل از خواب سعی کنید تا حد امکان استراحت کنید. پا‌های خود را بالا بگذارید، حمام آب گرم بگیرید و مقدار زیادی آب بنوشید.

سوزش سردل:

کودک در حال رشد بوده و آنقدر بزرگ است که فضای کمی برای خوردن غذا در معده دارید. این می‌تواند باعث سوزش سر دل در نیمه دوم بارداری شود که اغلب با رشد کودک بدتر می‌شود. همچنین وقتی دراز می‌کشید بدتر می‌شود. شما می‌توانید با دارو‌های ضد اسید مورد تأیید بارداری تسکین پیدا کنید، اما سعی کنید تا حد امکان از غذا‌های تند پرهیز کنید و چند ساعت قبل از رفتن به رختخواب غذا بخورید. همچنین می‌توانید وعده‌های غذایی کوچک را در طول روز انتخاب کنید و وقتی دراز می‌کشید سرتان را بالا نگه دارید.

درد سیاتیک:

عصب سیاتیک از قسمت پایین کمر شما شروع می‌شود و تا انتهای باسن تا پشت پا‌ها، قوزک‌ها و پا‌های شما ادامه می‌یابد. هنگامی که عصب تحت فشار قرار می‌گیرد می‌تواند باعث درد شدید، گزگز یا حتی بی‌حسی در کل عصب شود. در حالی که علت این امر معمولاً ناشی از بارداری نیست اما افزایش وزن، افزایش احتباس مایعات، بزرگ شدن رحم، رشد شکم یا نشستن نوزاد در موقعیت نهایی رو به پایین می‌تواند به عصب فشار وارد کند و منجر به چیزی شود که معمولاً به آن «سیاتیک» می‌گویند. برای تسکین درد کمپرس گرم بگذارید و در یک موقعیت راحت استراحت کنید. سعی کنید به سمتی بخوابید که دردی را احساس نمی‌کنید زیرا این کار مقداری از فشار روی عصب را کاهش می‌دهد. طب سوزنی و ماساژ قبل از تولد می‌تواند به شما کمک کند.

عدم کنترل مثانه:

اطمینان حاصل کنید که 8 لیوان آب در روز می‌نوشید و برخی از مواد غذایی با فیبر بالا را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. این‌ها به جلوگیری از یبوست کمک می‌کند.

 

 

منبع:

www.mother.ly

ارسال نظر شما

login captcha

من بی دلیل خواب ندارم... چون با همه اینا مشکل خاصی وجود نداره

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16418 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11604 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
3859 بازدید