2109
ارز مسافرتی در سال 1400 را چطور دریافت کنیم؟

ارز مسافرتی در سال 1400 را چطور دریافت کنیم؟

1400/10/20 بازدید925

بدون شک یکی از دغدغه‌های تمامی مسافرانی که قصد سفر به یکی از مقاصد خارجی را تا پایان امسال دارند، خرید ارز مسافرتی سال 1400 و تهیه بلیط هواپیما خارجی از مرجعی مطمئن مثل سایت فلای تودی است. دلیل تقاضای زیاد این ارز به این خاطر است که هر مسافری تنها یک بار در طول سال این اجازه را دارد که ارز را با قیمتی بسیار پایین‌تر خریداری کند.

 

خرید ارز مسافرتی، قوانین مخصوص به خودش را دارد و اما و اگرهای بسیاری درباره آن ذهن هر مسافری را به خود مشغول می‌کند.

در ادامه با ما همراه باشید تا به اتفاق هم بررسی کنیم که ارز مسافرتی چیست و آن را در سال 1400 چگونه باید دریافت کرد.

راهنمای دریافت ارز مسافرتی سال 1400

همانطور که گفتیم؛ ارز مسافرتی تنها سالی یک بار به مسافران مقاصد خارجی تعلق می‌گیرد. ارز مسافرتی با هزینه‌ای نسبتا کمتر از قیمت آزاد ارز به فروش می‌رسد هر چند که میزان آن محدود خواهد بود.

در حال حاضر و قبل از پایان سال 1400، میزان ارز مسافرتی که با خرید بلیط پرواز خارجی کشورهای همسایه و مشترک‌المنافع می‌توانید تهیه کنید؛ 500 یورو است.

گرجستان، قزاقستان، قرقیزستان، مولداوی، روسیه، رمنستان، ترکیه، آذربایجان، عمان، ترکمنستان، بلاروس، استونی، لتونی، لیتوانی، تاجیکستان، اوکراین، ازبکستان، افغانستان، بحرین، قطر، کویت، پاکستان، امارات متحده عربی و قبرس، کشورهای همسایه و مشترک‌المنافع با ایران هستند.

این مقدار برای دیگر کشورها مثل کشورهای اروپایی به 1000 یورو افزایش می یابد.

برای دریافت ارز مسافرتی باید از ۷ روز مانده به تاریخ پرواز تا همان روز از ساعت ۹ صبح تا ۱۲:۳۰ (پنجشنبه ۱۱:۳۰) اقدام کنید.

 

نکاتی مهم در زمینه دریافت ارز مسافرتی

در هنگام خرید ارز مسافرتی 1400 به این نکات توجه کنید:

  • ارز مسافرتی به افراد زیر ۱۲ سال تعلق نمی‌گیرد.
  • به مسافرانی که گذرنامه‌هایی تحت عنوان خدمات و سیاسی دارند؛ ارز مسافرتی تعلق نمی‌گیرد.
  • حضور صاحب پاسپورت هنگام دریافت ارز الزامی است.
  • به کسانی که مقیم خارج از کشور هستند؛ ارز دولتی تعلق نمی‌گیرد.
  • به مسافران دریایی و زمینی ارز مسافرتی تعلق نمی‌گیرد.

کدام بانک ها ارز مسافرتی پرداخت می کنند؟

با توجه به قوانین ذکر شده در آخرین بخشنامه صادر شده از سوی بانک مرکزی، پنج بانک که عبارتند از بانک های ملی، ملت، تجارت، سامان و پارسیان مسئول تامین و پرداخت ارز مسافرتی به مسافران هستند.

 اما با توجه به تجربه مسافران، تنها شعب ارزی سه بانک ملی، سامان و تجارت حواله های ارز دولتی را صادر می‌کنند که البته هر کدام شرایط خاص خود را برای پرداخت ارز مسافرتی سال 1400 دارند.

چطور ارز مسافرتی دریافت کنیم؟

از دیگر بانک‌هایی که در این لیست معرفی کردیم گذر می‌کنیم و شیوه گرفتن ارز مسافرتی از سه بانک سامان، تجارت و ملی را برای شما مورد بررسی قرار خواهیم داد.

با گرفتن ارز مسافرتی سال 1400 از بانک تجارت، معطلی کمتری دارید و می‌توانید هر روزی که برای دریافت آن اقدام کردید، بعد از اعلام نرخ ارز توسط بانک مرکزی، ارز خود را دریافت کنید.

گرفتن ارز دولتی از بانک سامان کمی زمان برتر است. بر اثر تجربه ثابت شده است که باید 10 روز قبل از پرواز، برای دریافت حواله نوبت بگیرید.

بانک ملی هم معمولا چهار روز قبل از پرواز، حواله ارز مسافرتی را صادر خواهد کرد.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ارز مسافرتی

برای دریافت ارز مسافرتی سال 1400 به مدارک زیر نیاز دارید:

  • اصل کارت ملی و کپی از آن
  • اصل گذرنامه به همراه کپی آن
  • اصل ویزا (برای ترکیه و کشورهایی که نیاز به ویزا ندارند؛ لازم نیست)
  • اصل رسید واریز مبلغ عوارض خروج از کشور
  • اصل و کپی بلیط هواپیما با مهر آژانس هواپیمایی (در صورتی که بلیط هواپیما خود را اینترنتی خریده اید؛ کد رهگیری و اطلاعات شرکت صادرکننده بلیط، تاریخ و زمان خرید باید بر روی آن ذکر شده باشد. همچنین، مدارک رزرو هتل های خارجی نیاز نیست)
  • تکمیل فرم درخواست ارز در بانک یا به صورت الکترونیکی
  • هزینه ریالی و معادل قیمت دلار به همراه هزینه کارمزد بانک

خرید بلیط هواپیما خارجی از مرجعی مطمئن

قبل از خرید ارز مسافرتی سال 1400 و روزهای پایانی آن، انتخاب مرجعی مطمئن برای خرید بلیط هواپیما خارجی همچون فلای تودی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

خرید بلیط هواپیما از فلای تودی، هم بانی خریدی ارزان است و هم تجربه‌ای از خرید آسان و مطمئن را برای شما به وجود می‌آورد.

برای خريد بلیط هواپیما خارجی به صورت آنلاین، نیازمند یک سایت فروش بلیط هواپیما خواهید بود که به تمامی نیازهای شما پاسخ دهد. با خرید بلیط خارجی از فلای تودی از مزایای بسیاری برخوردار خواهید شد.

 نخستین و مهم‌ترین مزیت رزرو پرواز خارجی در فلای تودی امکان پرداخت ریالی از طریق کارت‌های شتاب است. برای رزرو بلیط هواپیما خارجی در فلای تودی دیگر نیازی به کردیت کارت نخواهید داشت.

 از طرف دیگر با استفاده از سیستم آنلاین فلای تودی به طیف گسترده‌ای از ایرلاین‌های معتبر سراسر جهان دسترسی خواهید داشت، از این رو گزینه بیشتری برای خرید بلیط ارزان هواپیما خارجی در اختیار شما خواهد بود.

در فلای تودی با دسترسی به بیش از 900 ایرلاین در سراسر جهان و فروش بی واسطه بلیط هواپیما، امکان خرید بلیط ارزان خارجی به آسانی مقدور است. برای خرید بلیط پرواز خارجی در سامانه فلای تودی تنها به اندازه یک جستجوی پرواز تا کلیکی ساده برای نهایی کردن خرید فاصله دارید.

بهترین زمان برای خريد اينترنتي بليط هواپيما

برای اینکه از مزایای پرواز ارزان بهره مند شوید، پیشنهاد فلای تودی به شما رزرو بلیط هواپیما 7 هفته پیش از پروازهای خارجی و 2 الی 3 هفته قبل از پروازهای داخلی است.

برای خرید بلیط لحظه آخری چارتر نیز می‌توانید از چند هفته قبل تا یکی دو روز مانده به سفر اقدام کنید.

برای خرید بلیط ارزان هواپیما می‌توانید در اواسط هفته و فصل‌های کم مسافر سال (آف سیزن) پیدا کنید. در این مواقع از سال به علت کمبود مسافر قیمت بلیط هواپیما به شدت کاهش می‌یابد. اما اگر قصد دارید در فصل‌های شلوغ سال (پیک سیزن) سفر کنید، پیشنهاد می‌کنیم که حداقل 30 روز قبل از سفر برای خرید بلیط هواپیما اقدام کنید.

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها