2109
تور مسافرتی استانبول فرصتی برای ماندگار کردن خاطرات سفر

تور مسافرتی استانبول فرصتی برای ماندگار کردن خاطرات سفر

1397/04/26 بازدید424

یکی از مقاصد گردشگری که شما در مراجعه به آژانس های مسافرتی می­‌توانید آن را برای تعطیلات تابستانی خود انتخاب کنید استانبول است. این شهر زیبا امروزه یک نماد در گردشگری جهانی به شمار می­‌رود. چرا که در تور استانبول شما فرصت آن را خواهید داشت تا در میان بناهای تاریخی مختلف به گشت و گذار بپردازید، از جاذبههای گردشگری فرهنگی این شهر نهایت لذت را ببرید، از منظره شگفت انگیز ساحل استانبول دیدن کنید و با گردش در مراکز خرید این شهر یا بازدید از استودیوهای طراحی لباس با آخرین تحولات در صنعت مد و پوشاک جهان آشنا شوید. دلایل زیادی وجود دارد تا شما تور ارزان استانبول را انتخاب کنید. تا انتهای این مطلب با ما همراه شوید تا با استانبول بیشتر آشنا شوید.

استانبول یک شهر تاریخی است

قدمت شهر استانبول به بیش از 3 هزار سال می­‌رسد. این شهر از زمان شکل­گیری امپراتوری بیزانس به مدت 2 هزار سال پایتخت امپراتوری­‌های قدرتمند بیزانس و عثمانی بوده است. در طی این 20 قرن بناهای تاریخی بسیار ارزشمندی در این شهر بنا نهاده شد که امروز در فهرست بهترین جاذبه‌­های گردشگری استانبول و تور ترکیه و حتی جهان قرار دارند.

شما در تور استانبول فرصت آن را دارید تا با بخشی از این تاریخ پر فراز و نشیب آشنا شوید. بهترین نقطه شروع مسجد تاریخی ایاصوفیه است. این جاذبه گردشگری در سال 537 میلادی به عنوان کلیسای جامع و اصلی شهر قسطنطنیه ساخته شد و برای 1000 سال لقب یکی از بزرگترین کلیساهای جهان را داشت. در سال 1534 و بعد از پیروزی امپراتوری عثمانی نه تنها نام این شهر به استانبول تغییر یافت، بلکه جاذبه‌­های گردشگری مشهوری که امروز می‌شناسیم تغییر هویت دادند. مهم­­‌ترین آنها کلیسای جامع شهر بود که با ایجاد تغییراتی در بنای آن به مسجد جامع استانبول تبدیل شد و نام آن به مسجد ایاصوفیه تغییر یافت.

شما در تور مسافرتی استانبول با گشت و گذار در میان آثار تاریخی مختلف این شهر می‌­توانید تعداد زیادی از آثار تاریخی را مشاهده کنید که قدمتی هزار ساله دارند و نشانه­‌های آشکاری از فرهنگ و تمدن مسیحی را در خود جای داده‌­اند.

استانبول پایتخت فرهنگی ترکیه است

شهر استانبول میزان بیش از 3000 هزار مسجد، ده­ها کلیسا و چندین مدرسه تاریخی است. هر کدام از این بناها که برخی قدمت تاریخی دارند نقش مهمی در فرهنگ شهر استانبول و کشور ترکیه بازی می­‌کنند. یکی از این بناهای تاریخی مسجد سلیمانیه است که دومین مسجد بزرگ استانبول است و در قرن شانزدهم میلادی به دست معماری سر شناس ترک معمار صنعان ساخته شد. معمار صنعان یکی از شخصیت‌­های فرهنگی و هنری ترکیه است که در طول زندگی خود چندین بنای شگفت انگیز در این شهر زیبا ساخت. اگر در تور استانبول از این مسجد تاریخی بازدید کنید بیش از گذشته به اهمیت فرهنگی این شهر در تاریخ و فرهنگ ترکیه پی خواهید برد.

یکی از جاذبه­‌های گردشگری ترکیه و به خصوص شهر استانبول حمام ترکی است. اگر دوست دارید این سبک از حمام و بازیابی قوا را امتحان کنید حتما در بخشی از تور استانبول باید به یکی از حمام­‌های ترکی این شهر بروید و همانند شهروندان محلی و گردشگران کنجکاو دیگر مزه حمام ترکی را امتحان کنید.

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16298 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11554 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
2226 بازدید