2109
۷ غذای تقویت‌کننده مغز برای کودکان در حال رشد

۷ غذای تقویت‌کننده مغز برای کودکان در حال رشد

1400/09/27 بازدید1064

وقتی صحبت از غذا دادن به کودکان نوپا می‌شود والدین باید قبل از قرار دادن یک وعده غذایی یا میان وعده جلوی بچه‌هایشان چیز‌های زیادی را در نظر بگیرند. البته آن‌ها می‌خواهند غذا سالم باشد، می‌خواهند کودکان نوپا غذا‌های جدید را امتحان کنند تا ذائقه خود را افزایش دهند و همچنین می‌خواهند مطمئن شوند که غذایی که مصرف می‌شود به سلامت مغز نیز کمک می‌کند. به این ترتیب بسیاری به دنبال این هستند که ببینند چگونه می‌توانند مواد غذایی تقویت‌کننده مغز را برای کودکان نوپا در حال رشد خود در هر وعده غذایی خود بگنجانند. برای آشنایی با غذا‌های تقویت‌کننده ادامه مطلب را بخوانید.

توت‌ها:

وقتی کودکان نوپا توت می‌خورند نه تنها عملکرد مغز خود را در حالی که کم هستند تقویت می‌کنند، بلکه به حفظ سلامت مغزشان با بالا رفتن سن کمک می‌کنند تا از بیماری‌های مغزی مانند زوال عقل و آلزایمر جلوگیری کنند. با داشتن آنتی اکسیدان التهاب مغز کم می‌شود.

 

 آووکادو:

آووکادو نه تنها اولین غذای مفید برای کودکان است بلکه غذا‌یی تقویت‌کننده مغز برای کودکان نوپا نیز می‌باشد. آووکادو به بهبود عملکرد شناختی کمک می‌کند. این بدان معناست که وقتی آووکادو مصرف می‌شود حافظه و تمرکز دائماً در نتیجه چربی‌های سالم، پتاسیم و به ویژه فولات موجود در آن بهبود می‌یابد. اگر کوچولو‌ها با افزایش سن به خوردن آووکادو ادامه دهند، خطر ابتلا به بیماری‌های لخته شدن خون و سکته کاهش می‌یابد.

 تخم مرغ:

تخم مرغ حاوی مواد مغذی بوده که به قدرت مغز نیز کمک می‌کند. تخم مرغ حاوی کولین است که به تیز نگه داشتن مغز کمک می‌کند و امکان یادگیری را فراهم می‌کند.

 

ماست یونانی:

ماست یونانی را به جای ماست معمولی جایگزین کنید و یک غذای مغذی برای کودکان نوپا فراهم کنید. ماست یونانی همچنین حاوی ید بوده که برای عملکرد مغز نیز مهم است. زمانی که مغز ید کافی داشته باشد تمرکز بهتر رخ می‌دهد. به همین دلیل کودکان نوپا قادر خواهند بود رشد شناختی خود را افزایش دهند.

 

 کلم بروکلی:

کلم بروکلی ممکن است به نظر غذایی نباشد که اکثر کودکان نوپا از آن لذت ببرند، اما با کمی بخار پز شدن طعم تلخ آن حذف می‌شود و بچه‌های کوچک از خوردن آن لذت می‌برند. کلم بروکلی را برای کودکان نوپا به هر شکلی که می‌خورند سرو کنید.

غلات کامل:

اکثر مردم می‌دانند که خوردن غلات کامل سالم‌تر از خوردن غذا‌هایی است که با آرد سفید تهیه شده‌اند. آن‌ها نه تنها برای سیستم قلبی عروقی و ساخت استخوان‌ها و ماهیچه‌های قوی بهتر بوده بلکه برای سلامت مغز نیز مهم هستند. غلات کامل نیز انرژی مغز را در طول روز تأمین می‌کنند.

 

 آجیل و دانه‌ها:

آجیل و دانه‌ها غذا‌های بسیار مغذی هستند. برخی از سالم‌ترین آجیل‌ها و دانه‌ها برای سلامت مغز شامل بادام، تخمه آفتابگردان و بادام زمینی می‌باشد. این به این دلیل است که آن‌ها جریان خون را به مغز افزایش می‌دهند و حاوی آنتی اکسیدان‌هایی هستند که هر دو به تمرکز و عملکرد حافظه کمک می‌کنند. در حالی که دادن آجیل و دانه‌ها باعث خطر خفگی می‌شود تهیه کره بادام، بادام زمینی یا تخمه آفتابگردان برای آن‌ها گزینه‌های خوبی است.

 

منبع:

www.babygaga.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16433 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11610 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
4016 بازدید