2109
آیا فیشال صورت در دوران بارداری ایمن است؟

آیا فیشال صورت در دوران بارداری ایمن است؟

1400/09/11 بازدید1671

اگرچه بیشتر کرم‌های موضعی بی‌خطر هستند اما برخی از افراط ‌پذیری‌ها وجود دارد که باید در زمانی که انتظار دارید از آن‌ها دوری کنید. این موارد شامل فیشال‌هایی است که دارای ترکیباتی هستند که برای بارداری بی‌خطر نیستند مانند رتینوئید‌ها یا دوز‌های بالای اسید سالیسیلیک. همچنین ممکن است بخواهید از تحریک الکتریکی برای تمیز کردن عمیق و بوتاکس اجتناب کنید و قبل از رزرو لیزر درمانی یا میکرودرم ابریژن صورت با پزشک خود مشورت کنید (بعضی از متخصصان می‌گویند که آن‌ها غیرمجاز هستند، در حالی که برخی دیگر می‌گویند در برخی موارد بی‌خطر هستند).

گزینه‌های ایمن‌تر صورت در دوران بارداری شامل صورت‌های آب‌رسان، فیشال‌های کلاژن، فیشال‌های اکسیژن، فیشال‌های بخار، فیشال‌های LED یا مواردی است که دارای لایه‌برداری و استخراج اسید میوه هستند. اگر به باردار شدن فکر می‌کنید و در حال حاضر از درمان‌های آکنه مانند آکوتان یا رتین-A استفاده می‌کنید باید حداقل یک ماه قبل از اقدام فعال برای باردار شدن این کار را متوقف کنید. خوشبختانه مراحلی وجود دارد که می‌توانید برای درمان جوش‌ها به طور طبیعی انجام دهید از جمله نوشیدن آب فراوان و تمیز نگه داشتن صورت.

استفاده از مرطوب‌کننده بدون روغن بسیار مهم است زیرا صورت بیش از حد خشک در واقع می‌تواند بیشتر مستعد جوش باشد (آکنه بزرگسالان نیاز به لمس ملایم‌تری دارد). غذا‌های سرشار از اسید‌های چرب ضروری، ویتأمین C، اسید فولیک و آهن، نیاسین و ویتأمین A به داشتن ظاهری سالم و بدون جوش کمک می‌کنند.

 

منبع:

www.whattoexpect.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها