2709
کمربند ایمنی از کبدتان محافظت می‌کند

کمربند ایمنی از کبدتان محافظت می‌کند

1397/02/23 بازدید463
نی نی سایت: بستن کمربند ایمنی همیشه توصیه شده است چراکه در تصادف های رانندگی می‌تواند حافظ جان سرنشینان خودرو باشد و حالا محققان به این نتیجه رسیده‌اند که بستن کمربند ایمنی حتی می‌تواند تا 20 درصد بیشتر از صدمات خطرناک ناشی از تصادف به کبد جلوگیری کند.
در میان افرادی که دچار سانحه رانندگی می‌شوند، کسانی که کمربند می‌بندند 21 درصد کمتر از دیگران دچار آسیب‌های حاد کبدی می‌شوند که در صورت مجهز بودن خودرو به کیسه هوا (ایربگ) این میزان محافظت به 26 درصد افزایش می‌یابد.
معمولا در تصادفات وسایل نقلیه موتوری، کبد بیشتر و شدیدتر از ارگان‌های دیگر آسیب می‌بیند و علت 15 درصد از مرگ‌ها در تصادف هاست.
قبلا هم ثابت شده بود که بستن کمربند ایمنی می‌تواند ریسک مرگبار بودن تصادف های رانندگی را کاهش دهد و با این حال بعضی از رانندگان فکر می‌کنند بستن کمربند ایمنی می‌تواند موقع تصادف به آنها صدمه بزند یا تصور می‌کنند با وجود کیسه هوا، دیگر نیازی به بستن کمربند ایمنی نیست.
اما مطالعه جدید محققان لزوم بستن کمربند ایمنی را ثابت کرده است؛ سالانه حدود 2 میلیون نفر در آمریکا به خاطر تصادف وسایل نقلیه موتوری به اورژانس‌ها مراجعه کرده و ده‌ها هزار نفر جان خود را از دست می‌دهند.

منبع: DailyMail

ارسال نظر شما

login captcha

تو سفر آخرم به خارج از ایران دیدم که آموزش بستن کمربند از همون بچگی بهشون آموزش داده می شود 

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

5 روز پیش
|
6830 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

4 روز پیش
|
5010 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

2 هفته پیش
|
14941 بازدید